Kokemuksia laivalla pienten lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami30
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mami30

Vieras
Onko jollain kokemuksia olla pienten lasten kanssa laivalla? Mitä asioita kannattais ottaa huomioon etukäteen? Miten nukkumiset ym? Päivä vai yölaiva? Mikä laiva hyvä tms..

Meillä 3 v 2 kk poika ja 1 v 6 kk tyttö ja tarkoitus on mennä ens kuussa Ruotsiin lomalle (6-7 pvää) matkustaen laivalla. Molemmat nukkuvat normaalisti päikkärit (poikakin n. 2 h), joten lähinnä mietityttää lasten nukkumiset.. Onko tietoa mahtuuko matkasänky hyttiin yms? Kokemuksia? Kommenttia?

Otimme toissakesänä ikkunattoman hytin. sen sai pilkkopimeäksi sammuttamalla valot. Ruuan jälkeen vaan lapset seinän puoleelle ja vanhemmat reunan puolelle ja unta naamaan. Lapset, jotka eivät tavallisesti nukkuneet päiväunia, nukahtivat kun muuta virikettä ei ollut. Ja maittoi lepo meille aikuisillekin.

Jos otat matkasängyn mukaan, sitä on hankala kuljettaa ruuhkaisessa laivassa.

Omia ruokia kannattaa varata ja esim patonkia ja mehua. Vaikka laivalla söisikin, lisäruoka hytissä ei ole pahitteeksi. Jos menette syömään muualle kuin buffettiin, voitte pyytää ruuat mukaanne, jos ateriointi keskeytyy syystä tai toisesta. meillä kuopuksella oli tietysti vessahätä juuri kesken ruokaa ja minä lähdin hänen kanssaan hyttiin. Mies toi meidän ruuat folioon pakattuna mukanaan.<br><br>

Poikamme oli 8kk:n ikäisenä ensi kertaa laivalla ja sen jälkeen kerran vuodessa. Kun hän oli pienempi, varasimme laivan infosta heti laivaan noustessa matkasängyn, siinä oli petivaatteet valmiina. Henkilökunta toi sen hyttiin vähän myöhemmin. Sänky mahtui hyvin siihen välikköön ikkunan edessä. Nyt kun poika on isompi, olen varannut infosta irtolaidan laivan sängyn reunaan. Se on kooltaan n. 30*100cm. Se on tosi kätevä ja niitä voi ottaa kaksikin. Rattaita en ole lainannut laivalta, pari kertaa mukana oli omat matkarattaat. Leikkihuone on hyvä ja siellä on jotain ohjelmaakin esim. ongintaa. Hyvää matkaa teille!

Me oltiin neitin (2v5kk silloin) kanssa kesällä laivalla. Meillä oli tavallinen hytti ja matkasänky olis tukkinut sen kyllä kokonaan. Neiti nukkuin seinänpuolella sänkyä ja äiti laidalla ja hyvät päikkärit nukuttiin molemmat. Rattaat meillä oli mukana ja ne oli tosi kätevät laivaan mentäessä ja poistuttaessa mutta muuten niille ei ollut käyttöä. Omia eväitä oli mukana ja ne kannatti kun ei nuo lasten ruoka-ajat mene samoin kuin aikuisten. =) Laivan leikkihuoneissa (kesällä niitä oli useita) meni suurin osa ajasta, itselle kannattaa varata vaikka lukemista mukaan niin menee oma aikakin paremmin.

Kiitoksia kommenteista ja kokemuksi

Kiitoksia kommenteista! Me ollaan varattu laivareissu ens viikolle hyttinä minisviitti meno-paluuna. Sinne saa ainakin mahtumaan matkasängyn ja muutenkin riittävästi tilaa.. Ja on jääkaappi!! Matkarattaatkin ostin.. Toivottavasti muuten menee matka hyvin!

Mä olin aikoinaan alle vuoden ikäsen kanssa laivalla ja varattiin semmonen hytti johon matkasänky mahtu. Sen sängyn sai sieltä laivalta, eli ei tarvinnu omaa raahata. Hyvin meni reisu, matkarattaat oli mukana ja vähän purkkiruokaa hätävarana.

Yhteistyössä