Hae Anna.fi-sivustolta

kokemuksia MBT-kengistä?

Viestiketju osiossa 'Kuntoklubilaiset' , käynnistäjänä skeptikko, 26.05.2008.

1. hannu Vierailija

Olen pitänyt pari päivää todella hyvät.Onhan niitä monen mallisia vaikka ovatkin omanlaisiansa........mutt ei ne jalssa erotu muist kengistäMulle tehtii laaja jalkateräleik. Olen ollut 1kk töissä (välillä saikulla),mutta nyt kun ostin mbt niin luulen et apu löyty.Oli muuten tarjouksessa Sellon Halonen sport.Alukuperäine hinta 279 e maksoin 139e aidot MBT .Kyl se kannata satsaa.Toki työterv. hullon/yksityisen mulle tehtiin yksilölliset tukipohjat nekioli tosin 130 mut apu merkittävä susittelelen.Olen ihan duunari vähä sattuu rahapussin mut mielestäni todella kannatta

2. sasae eik. Vierailija

Mä ostin kanssa Halosen tarjouksesta kerran MBT-lenkkarit, taisi olla 159 € silloin. Hieman ne on raskaan oloiset, mutta Tokion paikallisjunissa matkustellessa kätsyt, koska istuinpaikkaa ei ruuhka-aikana saa, niin siinähän keinut mukavasti MBTt jalassa junan tahtiin ja pitäen hantaakista kiinni. Toinen kätsy puoli on se, että eivät kastu sateellakaan, kun sitä pohjaa on paksulti (täällä sataa usein ja paljon).

3. tuu jo kotio Vierailija

sasaen se vaan pitää teeskennellä japsia vaikka käy halosella ja tavallisesti flowssakin. tuu jo kotio, sasa, ei sieltä keravalta nyt niin paha matka oo.

4. Ei-- Vierailija

Juttelin fysioterapeuttini kanssa näistä. Ei suositellut minulle ainakaan. Tai suositteli etten ostaisi. Liekkö ketjussa myös mainostajia mukana suosittelemassa? Nimittäin jos kengät olis näin suositut kuin täällä kehutaan, niitä pitäisi näkyä katukuvassakin enemmän.

5. Lähipiirin kokemukset:

Minulle suositteli ensin kaveri ja sitten hieroja ja ostinkin sandaalit MBT:t mutta mallia en kuollaksenikaan muista. Ovat hyvät jalkaan ja tekevät hyvää ihan pohkeesta niskaan minulla.

Miestä kiinnosti; fysioterapeuttiystävänsä tutkaili jalkoja jka askellusta ja sanoi että miehelleni eivät passanne. Ei ole kokeillut.

Äidilläni on vuosia sitten murtunut nilkka korjattu semmoisilla metallihärpäkkeillä ja nilkka välillä ärtyy. Äidiltä suorastaan kiellettiin nuo kengät. Hän kävi Kotkan Jumalniemen Outletissa ja sieltä neuvottiin että ennen ostoa kannattaa kysyä lääkäriltä/fysiolta. Muori kysyi ja no no no.

Siskolla on pitkä ja jumittava selkä, käyttää työmatkoilla kenkiä jotka ovat kuin MBT mutta kuulemma joku muu merkki. Hänellä ottaa lihaksiin se kävely mutta tekee tosi hyvää samalla. Mutta sanoo että ei jaksaisi paljon kauemmin käyttää kuin sen vajaan tunnin joka työmatka on.

6. sasae eik. Vierailija

Kävin siellä Halosella viime syksynä Suomessa käydessäni. Flowssa en ole ollut ikinä, kun en ole ollut Suomessa siihen aikaan - kyselin vaan kun puolet Suomi-kavereista oli siellä oli FBn mukaan.

En teeskentele japanilaista, olen 100% suomalainen. Ulkosuomalainen tosin.

Mikäs sua tänä aamuna riehaa? Täällä on ihan hyvät tunnelmat, vaikka lämpö paukkaa +37C...Ki wo tsukete ne.

7. olet seurannassa Vierailija

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/muoti-ja-kauneus/muotifriikit/1870721/flow-tyylia/

avauksestasi saa toisen käsityksen - ikään kuin et olisi TÄLLÄ kertaa ollut siellä.

8. .. Vierailija

Uskon, että mbt:t ei näy runsainmäärin katukuvassa, koska ne ovat tosi kalliita ja aika rumiakin. Monet eivät tule edes kokeilleeksi.

Minä, selkä/lonkkavaivoista kärsivä, olen ollut erittäin tyytyväinen kenkiini, ovat hintansa arvoiset.

Eivät ne varmaankaan kaikille sovi, mutta varmasti kehujat ovat muita kuin jälleenmyyjien apulaisia. En itse luottaisi ehdottomasti edes fysioterapeuttiin, ellei hänellä olisi selviä perusteluja suositukselleen. Oma keho on luotettavia arvioimaan.

9. en vaihtais Vierailija

Mulla on sekä MBT- että Skechersin Shape Ups-kengät. Molemmista tykkään, mutta ehkä Skechersin kengistä vielä enemmän. Ovat jotenkin vähän kapeampilestiset kuin MBT-kengät. Molemmat siis käytössä ja eipä tee mieli enää mitään muita kenkiä käyttääkään. Viime viikonloppuna piti laittaa juhlatilaisuuteen tavalliset kengät ja tuntui tosi pahalta jaloissa...

10. koo Vierailija

Mulla on ollut MBT:t jo muutaman vuoden, en lähtisi kävely/sauvakävelylenkille muilla kengillä.
    Polvi ja alaselkävaivat jääneet pois kenkien käytön myötä. Ovat ehdottomasti hintansa arvoiset.

11. Meillä on Vierailija

Ostin lidlistä minulle ja tyttärelleni kyseiset kengät.En tiedä ovatko aidot kun niin edullisesti myytiin,mutta paketissa oli kyllä kaikki tiedot mihin kengät vaikuttaa.Ovat tosi hyvät jalkaan ja huomaa kyllä kävellessä että vaikuttaa toisella tavalla jalkojen lihaksiin ja takapuoleen kuin normaalit lenkkarit.Ryhti suoristuu kummasti.Olen ollut tyytyväinen.

12. aijeli Vierailija

Mulla on MBT:t ja Skechersin Shape Ups-kengät myös. Skechersin karvasaappaina tosin. Ennen käytin Reebokin Easy Tone-kenkiä vuoden kun alkoi hajoilemaan. Tykkään MBT:stä sekä Skechersistä. MBT:t ovat kamalan näköiset eivätkä kovin muodikkaat. Töissäkin olen pitänyt ja osan päivästä seison työpöydän ääressä. Jos ei viikkoon ole kenkiä käyttänyt niin aluksi on tosi raskasta kävellä niillä. Kyllä ne enemmän työtä vaatii kuin normaalit kengät. Pidemmällä lenkillä saattaa takareisiä poltella.
    Sateella vaan saattaa mennä pohjan sisään ja sitten kuuluu koko ajan sellainen outo ääni.

13. xxx Vierailija

Tuntuvat todella hyvälle käytössä ainakin Casual kenkien osalta! Reisikipu poistuu käytön jälkeen. Jalkaterän laskeutumisen aiheuttama kipu hellittää. Näitä ei kuitenkaan liene turvallista käyttää liukkailla keleillä johtuen pohjan koverasta muodosta.
    Kalliita ovat ja näin ollen niiden hankkiminen voi olla taloudellisesti hankalaa tai jopa mahdotonta ellei saa tarvittaessa tukea mistään.

14. elli Vierailija

hyvät on

15. himolenkkeilijä Vierailija

Kävelen lähes päivittäin n. 10 km lenkin. Kaksi vuotta sitten ostin Reebokin easytone -kengät. Ne hajosivat kantapäästä YHDEN ainoan kesän kävelyiden jälkeen. Ihan hyvältä tuntuivat jalassa. Ostin samana syksynä Avian Avi-motion kengät mallia iburn. Loistavat!!!!Kestivät lähes kaksi vuotta ennenkuin tuli reikä sisäpuolelle kantapään kohdalle.Toki vaimennuksetkin olivat varmaan jo sen verran huonot että olisi ollut aika vaihtaa kengät joka tapauksessa.Ostin viime viikolla uudet Avi-motionit tällä kertaa mallia Avia Effort .ihan yhtä hyvältä tutuvat nämäkin! .Toivottavasti näiden myyntiä ei ihan heti lopeteta!Tuntuvat erittäin mukavilta jalassa ja laihduin peräti kolme kiloa sinä syksynä kun vaihdoin lenkkarini näihin.Mielestäni ihan vain näiden kenkien ansiosta!Suosittelen lämpimästi!!!!

16. Memmu Vierailija

Hei tilasin netistä osoite:www.ashild.fi[/url] tarjouksena 26.50€

17. Just Vierailija

Ja luulit saavasi aidot?

18. mbt fani Vierailija

ehdottoman hyvät JOS AIDOT. lankesin netti ostokseen sivulta 188.238.174.73 MBT (suomeksi!) ja muka säästin...sain feikit china-vietnam tossukat jotka voin heittää roskiin. näyttää siltä että voi saada aidot vain kaupoista. suosittelen monen vuoden kiropraktiset hoidot nyt sässtyneet ja saikut.

19. Anita Vierailija

Ostakaa vain aitoja mbt kenkiä, halvat ovat kiinalaisia kopioita, niillä ei voi edes kävellä. Palautin mutta sinne meni kengät ja rahat- mitään ei tullut takaisin. Miksi mbt kenkiä myyvät antavat pilata omien aitojen tuotteiden maineen. Nimimerkki 7 paria aitoja mbt kenkiä omistava.

20. miksi ja miksi Vierailija

Miksi on piraatti crocseja? Miksi on piraatti Fiskarseja? Hyvää kannattaa matkia ja jäljitellä. Kyllä joku ne Rolexit ostaa, jotka saa kympillä.

Mutta miksi on piraatti lääkkeitä? Ja miksi niitä ostetaan. Huonot Mbt-kengät eivät sentään kertakokeilulla aiheuta niin pahoja ongelmia kuin väärä lääke.

Jotkut valmistajat todella ovat sitä mieltä, että vain hyviä tuotteita jäljitellään, joten nämä kaikki feikit ovat heille mainosta.

21. Tinttu Vierailija

Kyllä ne on hyvät, itselläni neljä paria, käytän ympäri vuoden joka päivä, parempia ei ole. Netistä ei kannata tilata, itse tilasin ja olivat jotku kamalat kopiot, eivät pysyneet edes kunnolla jalassa ja rahoja en saanut takaisin, olisivat vain halunneet laittaa uudet tilalle, palautus maksoi yli 30 € + kenkien hinnat 111,00

22. Minä meiltä Vierailija

Ostin kahdet; sandaalit ja lenkkarit. Eivät sopineet minulle ollenkaan vaikka kuinka totuttelin. Selkä tuli kipeämmäksi kuin ennen, nilkat ärtyivät ja pohkeessa lihaskalvot tukehtuivat. Kortisonipiikki lopulta vaivoihin.

Vein molemmat kirpparille, toivottavasti jollekin sopi. Minulle fysioterapeutti ei suositellut niitä ollenkaan. Nyt sujuu pitkät lenkit hienosti kunnollisissa pronaatiolenkkareissa.

23. Kuntoilija Vierailija

On. Hankin itselleni MBT-kengät tilanteessa, jossa minulla oli harrastuksissa tulleita nilkkavammoja nivelsiteissä, jänteissä ja lihaskalvoissa. Ajattelin, että sellainen luonnollinen pumppaava liike kuntouttaisi nilkkaa pehmeästi ja parantaisi alueen aineenvaihduntaa. Oikein arvattu :) ! Nilkka muuttui selvästi paremmaksi jo parissa viikossa. Kävelyn liikerata on minusta MBT-kengissä paljon luonnollisempi ja parempi nivelille ja lihaksistolle kuin tavallisissa kengissä. Ehkä lempeä liike parantaa kudoten aineenvaihduntaa jotenkin ja ottaa mukaan kaikki liikeketjuun osallistuvat rakenteet jotenkin paremmin. Oman kokemukseni mukaan siis suosittelen MBT-kenkiä myös nilkkaongelmaisille. Ainoat miinuspuolet ovat hinta ja se, että kaikki mun näkemät MBT-kengät ovat olleet tosi rumia. Mutta kengät kestävät käyttöä hyvin eikä ulkonäkö ole ainakaan minulle toiminnallisuuteen verrattavissa oleva ominaisuus. Olkoot rumia, pääasia on, että kävely on kevyttä. Kaupunkilomilla MBT-kengät ovat myös loistavia. Kaupunkilomilla kävellään aina paljon ja minulla tuli ennen siitä ristiselkä jotenkin kipeäksi. MBT-kengillä ei ole sitäkään ongelmaa enää!

24. Okram Vierailija

25. Okram Vierailija

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri