Kokemuksia Metformiinista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nallukkan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nallukkan

Jäsen
09.11.2011
208
8
18
Kuinka monella käytössä Metut? Millaisia kokemuksia?

Mulla todettiin PCO viime syksynä. Sain ohjeeksi pudottaa painoa (ylipainoa on) ja jos ei tärppää niin 6kk:n kuluttua jatkojen mietintä gynen kanssa. Paino putosi muutaman kilon mutta plussaa ei kuulunut. Oletin että aloitettaisi clomit mutta ei, gyne aloitti metut. Nyt annosta on nostettu, tällä hetkellä 2tbl aamulla ja 1 illalla. Ensi viikosta alkaen 2 aamuin illoin.

Mietin vaan että onkohan apua.. Jos ei tämä auta niin sitten vissiin clomit rinnalle.

Itse sain ne tähän hoitoon varsinkin sillä syyllä että on pco-maiset munasrjat,edellisessä raskaudessa raskausdiabetes.
Itsellänikään ei paino pudonnut vaikka salilla kävinkin 4-5 krt/viikossa mutta kiinteydyin todella kivasti.
Nyt tehtiin 4.ivf jossa tulikin mukava yllätys.Soluja 14kpl joista 10kpl hedelmöittyi ja saatiin kyytiin 1 blasto ja pakkaseen 7kpl blastoja.Ikinä ei ole missään hoidossa näin hyvää tulosta saatu ja lääkäri sanoi että metut taatusti vaikuttaneet suotuisasti munasolujen laatuun.
Tänään ar-ultra ja sydän siellä löi.

Tsemppiä matkaan :)

• Tykkää
Reactions: NiQ
Mä aloitin marraskuun alussa metut, 1500mg per päivä. Samalla aloin laihduttamaan ja 20kg oon saanut nyt pois. Pco munasarjat oli nyt pari viikkoa sitten gynekäynnille kadonnut, syynä ehkä metut ja painonpudotus. Itsellä tuntuu, että metut joko hillitsi ruokahalua tai sitten placebo-vaikutus oli vaan niin hyvä :) bmi tippunut siitä 41 tuonne 34 paikkeille.

Tsemppiä!

Täällä kansa metut ja kova laihdutus menossa. Itse olen syönyt kohta 5kk & en tiedä onko raskautumisen kannalta ollut apua sillä tuore siirrosta tuli plussa heti seuraavana kuukautena siitä kun lääkkeet aloitin. Valitettavasti meni kesken heti alkuun. Minulle metrofiini on ollut apuna painon pudotukseen joka ilman sitä tippuu todella todella hitaasti. Aloitin 96kg kaiken kaikkiaan ja tuloksena tähän päivään asti on -14kg. Käyn salilla nykyisin säännöllisesti ja olen syönyt mitä halunnut, mutta tosin herkkuja olen säännöstellyt. Nyt kun painoa on 82kg niin ajatukset siitää 73kg tietämissä,mutta usko luomu raskauteen on heikko. Sillä omaan PCOS:n ja ilman tätä lääkettä kierrot ovat olleet 30-35-38 ja vielä pitempiä. Nyt kierto on useimmin ollut 35kiertopäivää. Ja vaikka kierrot ovat vakiintuneet ja tiedän ovuloivani, niin luomu raskautta emme ole saaneet alulle pupuiluista huolimatta. Ovuloinnin huomaan siirtyvän jos syön yhtään särkylääkkeitä ja niitä on on syötävä kun on migreeniin taipuvainen.

Itse pidän lääkettä hyvänä tukena painon pudotukseen & suosittelen sitä tueksi painon pudotukseen jos on PCOS ja omaa ylipainoa. Bmi on nyt 30,3.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä