kokemuksia Mirenasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kierukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kierukka

Vieras
Olisi mukava kuulla muiden kokemuksia hormoonikierukka Mirenasta?

1) Onko vuoto pysynyt samana, lisääntynyt, vähentynyt?
2) Onko "halut" pysyneet samana...
3) Onko tullut "hormoonihäriöitä"; päänsärkyä, äkäilyä tms...
4) Vaikuttaako seksiin, käytättekö tamponia...

Kertokaa kaikkea mihin luulette, että Kierukka on vaikuttanut.
Niin Positiivista kuin negatiivista.

Kiitos kaikille :hug:

...aattelimpa kysellä vähän samoja asioita itsekin muilta käyttäjiltä minäkin, mutta vastailempa kysymyksiin ja kuulostellaan muidenkin kokemuksia;)

1) Onko vuoto pysynyt samana, lisääntynyt, vähentynyt?

Ennen kierukkaa olin 1/2 vuotta ilman hormonaalista ehkäisyä ja kiertoni oli tarkka 28pv ja runsaahko vuoto kesti 4pv.
Kierukkani asetettiin hieman yli vuosi sitten ja piina alkoi silloin;
-kuukauden aikana n.7vuotopäivää ja n.13pv. tiputtelua ja vain n.10 pv. saan olla ilman sidettä...Tätä ollut siis koko vuosi!!!

-nyt vuositarkastuksessa minulle määrättiin keltarauhashormoonia otettavaksi 3kk 10pv:n ajan aina kierron 15-24pv.=> en ole aikonut aloittaa VAI PITÄISIKÖ??? KOKEMUKSIA???

-olen aina vähän ennen kunnon vuotoa todella kiepeä vasemman reiden kohdalta. Sitä aivan "raastavasti" särkee.
Olin ennen kierukkaakin kiepeä jonkin verran, mutta tähän (tosin) hetkittäiseen kipuun verraten se ei ollut mitään.

-tosi kivaa, kun täällä meidän neuvolassamme yleislääkäri vaan toteaa, että on se sen verran kallis kapistus ja niin halpaa ehkäisyä, että vielä kannattaa kokeilla viimeinenkin oljenkorsi, ettei sitä noin vaan kannata poistattaa. NOIN VAAN! Oon ollut todella tyytymätön koko vuoden!!!

2) Onko "halut" pysyneet samana...

Sanoisin, että jo ennestään heikkoihin haluihini ei mielestäni ole oikeastaan kovinkaan paljon vaikuttanut.

3) Onko tullut "hormoonihäriöitä"; päänsärkyä, äkäilyä tms...
...hmm, ehkä olen joskus ihan pikkasen kiukkuisempi...omasta mielestäni...

4) Vaikuttaako seksiin, käytättekö tamponia...

Onhan se vaikuttanut seksiin ehkä kuitenkin sillä tapaa, että kun noita vuotopäiviä/tiputtelua on noinkin paljon, niin seksin harrastuskerrat ovat kyllä vähentyneet, eivät haluttomuuden vuoksi vaan ihan pelkästään siksi, ettei viitsi ruveta "sotkemaan" ja jotenkin mua ainakin hävettää ryhtyä vuodon aikana sekstailemaan (vaikkei se mikään tabu meillä ennenkään ole ollut, mutta vain harrastettu äärettömän halun vallassa)

Tampoonia käytin kesällä uimareissuilla muutaman kerran, kun en olisi muuten päässyt pulikoimaan muksujen kanssa.

Tällaisia kokemuksia minulla mirenasta.
Tiedän kyllä paljon erittäin tyytyväisiä käyttäjiä kaveripiirissäni, mutta minä en kyllä niihin ikävä kyllä lukeudu, vaikkakin olisin niin kovasti halunnut.

:\|

1. Mulla vuoto loppu ku seinään. Nyt on ollu yhdet "menkat" eli pikkuhousunsuoja riitti. Tuli suurinpiirtein vaan pyyhkäistessä vähä vuotoa.

2. Halut on pysyny samana, EHKÄ jopa vähä voimistuneetkin

3. Kiukkunen olen kyllä välillä ollut aika pahastiki mut en sit tiedä johtuuko kierukasta ku on ollu niin kiire tahtikin että se jo väsyttää

Olen kyllä tykännyt. Langat ei ole tökkineet ku niitä ei edes tunnu. Mirena ollut kohta 4kk

hei! te joilla kokemusta hormonikierukasta..ajattelin laittaa itsekkin.
tosin nytpä aloin miettimään voiko ottaa ennenkö ekat menkat synnytyksen jälkeen alkaneet? yksilöllistähän se on, mut miten pian
yleensä alkaa jos imettelee osittain harvakseltaa..? itelläni kulunut
synnytyksestä reilu kolme kuukautta. kierukka vielä odottelee apteekissa! :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.09.2005 klo 14:59 mamma75 kirjoitti:
hei! te joilla kokemusta hormonikierukasta..ajattelin laittaa itsekkin.
tosin nytpä aloin miettimään voiko ottaa ennenkö ekat menkat synnytyksen jälkeen alkaneet? yksilöllistähän se on, mut miten pian
yleensä alkaa jos imettelee osittain harvakseltaa..? itelläni kulunut
synnytyksestä reilu kolme kuukautta. kierukka vielä odottelee apteekissa! :whistle:

voi ottaa, vaikka lääkäri idiootti sanoikin että älä murehdi viel ehkäsystä, eihän kk oo ees alkaneet...
Laitatin mirenan tässä itseasiassa eilen, synnytyksestä 4,5 kk.