Hae Anna.fi-sivustolta

Kokemuksia morsiuspuvun tilaamisesta KIINASTA?

Viestiketju osiossa 'Häähumua' , käynnistäjänä bride to be, 23.01.2010.

1. bride to be Vierailija

Eli löytyiskö ihmisiä, jotka ovat tilanneet morsiuspukunsa Kiinasta esim. Kanacca.comista? Nuo pukujen hinnat näyttää pelottavan edullisilta ja puvut taas täydellisen ihanilta. Olen niin rakastunut muutamaan pukuun sivuilla mutta epäilen tilata.. Haluaisin kuulla kokemuksia. Onko laatu hyvää, miten tilaaminen toimi, entä mittaaminen, vastasiko puku odotuksia yms.? Ja jos joku haluaisi vaikka laittaa kuvaa puvustaan niin olisi aivan mahtava homma, esim. malli ja lopputulos

Kiitos etukäteen kaikille auttajille!

2. KVG! Vierailija

Käypäs katsomassa naimisiin.infon keskustelupalstalla kohdassa Hääpukeutuminen. Sieltä löytyy vaikka kuinka paljon kokemuksia ja kuvia.

Hinnat ovat tuolla ihan jees, mutta olethan tietoinen, että mekkojen kuvat (suurimmaksi osaksi) ovat alkuperäisten mekkojen valmistajien ottamia kuvia? Kuvat siis eivät ole otettu Kanaccan valmistamista mekoista. Kanacca valmistaa kopioita näistä "merkki" hääpuvuista, joten toki voit hyvällä tuurilla saada hienon mekon, mutta ei kannata lähteä odottamaan täysin samanlaista kun kuvissa. Varsinkaan, jos mukana on pitsiä, helmiä, erikoisia kirjailuja. Saumat voivat olla myös eri paikoissa, koska vyötärösaumalliset mekot on helpompi valmistaa, kuin "yksiosaiset".

Jos olet epävarma mittausten suhteen, niin suosittelen jättämään reilummin saumavaraa. Pienentäminen on yleensä helppoa, mutta suurentaminen ei välttämättä onnistu ollenkaan.

3. Iätön Vierailija

Tilasin reilu vuosi sitten Kanaccalta, en morsiuspukua vaan vastaavan "suuren luokan" iltapuvun. Maksaminen sujui ongelmitta paypalilla, sain puvun kolmessa viikossa. Tullimaksu siitä piti kylläkin maksaa. Korjautin pukua hieman istuvammaksi. Puvun väri oli juuri niin kuin toivoin. Kaikkineen hinta jäi huomattavasti alle sen, mitä puvusta olisi saanut täällä maksaa (morsius/iltapukuliikkeiden puvuista suuri osa näyttää tulevan Kiinasta joka tapauksessa). Lisäksi puku oli malliltaan sen varran erikoinen, että tuskin ihan helposti olisin löytänyt täältä vastaavaa.

4. Jos haluat lisätä suomalaista työttömyyttä, niin tilaa vaan Kiinasta.

5. Iätön Vierailija

Suomalainen design-puku olisi kyllä ihana, mutta valitettavasti yli 10 kertaa kalliimpi.

6. kiinnostavaa Vierailija

Yksi ystäväni tilasi suomessa toimivan zazabella-liikkeen kautta ihanan juhlapuvun, teettävät ne käsittääkseni myös kiinassa.

7. zazabellasta Vierailija

Zazabella tuo ja myy niitä samoja madeinchina-mekkoja, mitä voi itse tilata erilaisista nettikaupoista. Hinta vaan on korkeampi, joten edullisemmin sen netistä tilaa (tosin lopputuloksesta ei voi olla varma...).

Tosin ostaminen suomalaisesta kaupasta (Zazabella) tuo rahaa Suomelle enemmän kuin netistä suoraan tilaaminen. Itse ostin mekkoni tuolta liikkeestä ja olen tyytyväinen vaikka rahaa menikin vähän enemmän. Mekko on täydellinen ja etenkin sain itse sovittaa ja katsella mekkoa rauhassa ennen kuin ostin. Tuolta löytyi paljon enemmän mekkoja kaikissa hintaluokissa (minulla budjetti alle 500e) kuin suurimmasta osasta liikkeistä, joissa kävin. Lisäksi niitä tietenkin pystyy teettämään heidän kauttaan. Palvelu oli liikkeessä myös erinomaista. Kannattaa tuo vaihtoehtoin ottaa huomioon mekkoa etsiessä. :)

8. Osa-aikaduunari Vierailija

Ja jos mittatilaustyönä teetetyn hääpuvun hinta on vain satasen tai kaksi, on syytä epäillä tuotannon eettisyyttä. Mutta ompelijan tuntipalkakseen saamaa riisikupillista voikin miettiä sitten notkuvien juhlapöytien ääressä!

9. riisinsyöjä Vierailija

Kiinan keskiansio on noin 100 euroa kuussa.

10. Guangzhoussa Vierailija

Ihastelin pari vuotta sitten Guangzhoussa morsiuspareja, puistossa oli monta kaunista paria, jossa heitä valokuvattiin, sain siinä itsekin ottaa muutaman kuvan.
    Todella upeita pukuja, mutta ei suinkaan omia, vaan vuokrapukuja, ne vietiin juhlien jälkeen takaisin.

11. Tsiankaitsek Vierailija

En kyllä ikinä tilaisi yhtään mitään halpismaasta Kiinasta. Siellä viilataan linssiin sen kun keretään. Saat paketissa silkkipaperipuvun. Jonkun kotonaommellun tekeleen ja kun alat vaatia rahojasi takaisin ehdit saada harmaat hiukset.

Miksi ihmeellä morsiuspukua hankitaan Kiinasta? Euroopan markkinoilla on mahtavia pukuja ja muotiluomuksia joissa on takuu. Ei kai kukaan muutenkaan osta mitään 100€ pukua häihinsä.

12. kallista Vierailija

Kohta ne kaikki suomalaisetkin puvut tehdään 'halpismaissa', täällä tehdään niin pirun kalliita, ettei lompakko kestä.

13. Osa-aikaduunari Vierailija

Eli tuosta parinsadan euron puvun hinnasta menee luvattoman suuri osa jollekin muulle kuin ompelijalle - kiinalaisen ompelijan tuntipalkka kun on reippaasti alle euron.

14. Kyllä! Vierailija

Minä myönnän 1,5 vuotta sitten tilanneeni hääpuvun juurikin kanaccasilta ja eikä hävetä sanoa, että olin helvetin ylpeä siitä mekosta!
    Laadukkaasti tehty, paljon helmiä yms.
    Mekko tehtiin mittojeni mukaan, joten sopi kuin nakutettu! Olin aikasemmin käynyt morsiusliikkeissä sovittamassa mekkoja, mutta kaikki oli epäsopivia jostain kohdasta, olen lyhyt ja siro.
    Mekko maksoi n.300e+100 tullimaksut, toimitettiin kuukaudessa. Siitä mekosta olisin Suomessa maksanut yli 1000e ja varmasti 10 mekko sovitusta.
    Jos haluaa vähääkään säästää häästressia, suosittelen tilaamista tuolta!

15. mindreanne Vierailija

Itse en ollut ihan tyytyväinen Kanaccan toimitukseen. Tilasin onneksi ajoissa, joten pieni viive ei haitannut, mutta jouduin kyllä viemään vielä lähiompelijalle korjauksia varten - oli selkeä valmistusvirhe. Reklamoiminen kiinaan ei ollut kivaa eikä tuloksekasta.

Silti kannatan verkosta tilaamista. Olen vaatetusalalla itse ja tiedän hääpukujen olevan aika yksinkertaisia kaavoitukseltaan (verrattuna vaikka jakkuihin tai housuihin). Siksi oikeasti riittää, että mitat on otettu tarkasti - puku yleensä istuu kyllä.

Jos uudelleen tilaisin, tilaisin kyllä suomalaiselta kauppiaalta - jotta voisin mahdolliset hankaluudet myös käsitellä kotoisasti suomeksi.

16. Pipsa72 Vierailija

Löysin suomalaisen toimittajan jolla hyvät hinnat ja nopea palvelu. Teetätin mittatilauspuvun jonka sain juuri viime viikolla ja olen erittäin tyytyväinen! Suosittelen katies.fi.

17. Elli Vierailija

Terve,

voin kirjoittaa oman kokemukseni liikkeestä. Tilasin kesän alussa juhlapuvun, toimitus oli ajallaan, mutta mekko ei vastannut alkuperäistä moneltakaan osin. Ensinnäkin puku on ommeltu väärin, siten että se on edestä vinossa. Lisäksi rintakupit olivat aivan väärissä kohdissa ja mekon laskos hajosi ennen kuin ehdin kotiin. Lisäksi kaula-aukko oli kaksi kertaa isompi kuin alkuperäisessä mallissa, siten etten sen kanssa olisi kehdannut häihin lähteä. Pukua korjattiin kaula-aukon osalta paikan päällä, siten että ompelivat siihen käsin karsean lapun. Lähdin puvun kanssa kotiin ja totesin että se oli edelleen melkoisen kamala ja kuskasinkin mekon ammattiompelijalle. Hän huomasi ammattilaisena viallisen leikkauksen ym. Olen koittanut saada korvauksen puvussa olleista virheistä, mutta tällä hetkellä näyttää huonolta. Luulen että asia alkaa olla kuluttaja-asiamiehen heiniä.

18. Elli Vierailija

Sovittamani puku liikkeessä ei lopulta vastannut tilattua kappaletta. Mittasuhteet olivat täysin pielessä, vaikka mitat otettiin liikkeessä ja puku tuli tehdä niiden mukaisesti. Lisäksi ompelujälki oli ala-arvoista, leikkaus vinossa jne. Lopulta, pitkällisen taistelun jälkeen, sain rahani takaisin. Liike ei ensin tullut lainkaan vastaan palautusoikuden suhteen, väittäen että reklamaatio tulisi tehdä paikan päällä pukua hakiessa. Kuluttajansuojalakia tuntevana tiedän etteivät kyseiset väitteet pidä paikkaansa. Kehtasivatpa väittää lisäksi muutakin täysin tuulesta temmattua omaa etua tavoitellakseen.

Lopulta sain puvun palautettua. Muut joilla vastaavia kokemuksia, ottakaa ihmeessä yhteyttä liikkeeseen. Tilattujen tuotteiden tulee vastata sovittua eikä tässä ole porsaanreikää myyjän kannalta, vaikka kovasti niin väittävätkin.

19. Elli Vierailija

Ja tämä viesti koskee nimenomaan Zazabellaa.

20. Ak Vierailija

Heippa,

Tilasin itse hääpuvun Kiinasta weddingo.net sivustolta. Aivan ihana puku! Tuli juuri tällä viikolla kotiin ilman mitään tullimaksuja. Vastasi odotuksia ja oli siis täydellinen ja hinta rapiat 200e. Vastaava Tampereen morsiusgalleriassa olis ollut 1600 e! Puku tuli nopeasti...lähetin sinne mittani sähköpostilla pari päivää ennen joulua ja nyt 2.2.2011 se sitten olikin jo minulla. Ajattelin olla ajoissa jos sille pitää vielä tehdä jotain niin ehtii...häämme on toukokuussa. Rekisteröidyin PayPaliin ja maksaminen sujui tosi kätsysti sen kautta. Mittaaminen oli helppoa, sillä sivustolla oli TODELLA tarkat ohjeet kuinka mitat otetaan. Sit vaan luettelin mitat meiliin ja sieltä sit jo heti kohta vastattiinkin ja kysyttiin PayPal osoitetta. Homma oli niin simppeliä ja rahaa säästyi roimasti -todellakin suosittelen tilaamaan unelmien puvun! Omaani ei tarvitse tehdä muita "korjauksia" kuin ehkä pari senttiä lyhentää selässä menevää olkainta. Muuten on kuin nakutettu!

21. Natsku Vierailija

Onko kukaan hei tilannut mekkoa sellaiselta sivustolta kun dhgate.com tai weddingdressonlineshop.co.uk? Olisi kiva kuulla kokemuksia jos on

22. opiskelija Vierailija

Tilasin oman morsiuspukuni Kanacalta. Oli 100 % sellainen kuin kuvassa, toimituksessa kesti pari kuukautta, en joutunut maksamaan tulleja yms. ja mekko oli aivan MIELETTÖMÄN IHANA. Opiskelijana tilaaminen netistä oli ainoa vaihtoehto saada edullisesti hieno hame. Vuokraaminen olisi maksanut 600 e, kun taas tilattuna maksoin yhteensä 200 e (mukaanlukien huntu ja tiara). Kannattaa kuitenkin mitata koko kunnolla!

Suosittelen!

23. Morsmaikku Vierailija

Moikka!

Tilasin kuukausi sitten pukuni Kiinasta. Lähetin mitat ja kävin sähköpostitse keskustelua pienistä muutoksista, jotka halusin mekkotehtaan malliin.

Mekon tekemiseen meni pidempi aika kuin olin luullut eikä mekkotehdas juurikaan kertonut väliaikatietoja, mutta kun meilasin ja kysyin kuulumisia sieltä tuli vastaus hyvin nopeasti.

Sain mekon kotiovelle (mekon hinta 320e + 130e alv ja verot).
    Se on TÄYDELLINEN! Istui täydellisesti, hienoa käsityötä... voin vain kehua! Suosittelen erittäin lämpimästi: china mobile dual sim,pda with wifi gps,smart phones comparison!

t.morsmaikku

24. morsmaikku Vierailija

Mikä ihmeen mainos tohon nettiosotteeseen tuli!!? foryoudresses . com on siis se osoite...

25. morsmaikku Vierailija

Olen täsmälleen samoilla linjoilla!! Foryoudresses on myös aivan mahtava paikka tilata mekko! Pitivät kaikki sivuilla tekemänsä lupaukset 100%:sesti.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri