Kokemuksia näistä vaunuista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anu

Vieras
Löytyykö kenelläkään kokemuksia näistä vaunuista? Olisiko parempi ostaa vaikka käytettynä tunnetut vaunut vai uskaltaisiko noin halpoja ostaa... Mikähän noissa on "vikana" kun noin halvat on...

http://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Product1_10052_13051_52931_27805_21801_14301_-11_-1__

Halvalla ei saa hyvää, valitettavasti. Noi voi kestää käytössä pari vuotta, voi kestää pitempäänkin mutta voi myöskin kestää vain pari kk kun alkaa osat irtoilla ja kitistä ja narista. Ne on halvat koska on tehty jossain Kiinassa halvalla. Lisäksi kankaat ei ole kovin laadukkaat.

Voivat olla tosi hyvätkin vaunut. Selviää varmaan vain kokeilemalla. Täällä kelläkalleimmatvaunut-kilpailun luvatussa maassa vaan kaikki alle 500 euron vaunut ovat automaattisesti huonoja...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Halvalla ei saa hyvää, valitettavasti. Noi voi kestää käytössä pari vuotta, voi kestää pitempäänkin mutta voi myöskin kestää vain pari kk kun alkaa osat irtoilla ja kitistä ja narista. Ne on halvat koska on tehty jossain Kiinassa halvalla. Lisäksi kankaat ei ole kovin laadukkaat.

On se mutu-jutustelu vaan niin ihanaa!

Emmaljungia ei edelleenkään tehdä Kiinassa! Ne kootaan Ruotsissa ja suurin osa komponenteistakin on euroopan alueella valmistettuja.

Kannattaa ottaa selvää ennenkuin kertoo "totuuksia"!

Myös joku saksalainen merkki saatetaan valmistaa Saksassa, siitä tosin en ole varma.

Meillä oli tuollaiset. Oli todellakin hyvät ja moitteettomat. Oli meillä todellakin aktiivisessa käytössä 1,5 vuotta ja mitään vikaa ei ollut. Tiedä sitten mitä merkitsee kun esim. kantokopan pohjassa luki Brio! Kankaat kesti hyvin, pestiin kerran ja kaikki lika lähti, ei naarmun naarmua.
Eli minä voin suositella kyllä lämpimästi. Myytiin pois, kun lapsi siirtyi kokonaan rattaisiin.
Mutta siis me ainakin saatiin hyvät ja halvalla. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Me tykättiin! :
Meillä oli tuollaiset. Oli todellakin hyvät ja moitteettomat. Oli meillä todellakin aktiivisessa käytössä 1,5 vuotta ja mitään vikaa ei ollut. Tiedä sitten mitä merkitsee kun esim. kantokopan pohjassa luki Brio! Kankaat kesti hyvin, pestiin kerran ja kaikki lika lähti, ei naarmun naarmua.
Eli minä voin suositella kyllä lämpimästi. Myytiin pois, kun lapsi siirtyi kokonaan rattaisiin.
Mutta siis me ainakin saatiin hyvät ja halvalla. :)

Ette siis käyttäneet näitä rattaina, vaan hankitte jotkut muut rattaiksi? Jos saa vielä udella, niin miksi ette käyttäneet rattaina?

Alkuperäinen kirjoittaja Barnaby:
ei ole kokemusta, mutta takuu aika 6 kk on aika lyhyt eli eivät taida olla hirmu pitkäikäiset?

Siis hyvänen aika! Eihän takuuajan loppuminen tarkoita että tavara just sitten suraavana päivänä hajoaa.

Selkänoja menee vain 3 eri asentoon. Siitä ei paljon hyötyä ole. Sehän on täysin alhaalla. täysin ylhäällä ja jossain välimaissa. Tällä on merkitystä lapsen viihtyvyyteen. Mahtuuko noihin isompi lapsi?

Harkitse myös ihan peruskuomurattaita. Niihin joku pussi seuraksi. Minusta ei ole mitään järkeä ostaa KAKSIA rattaita, jos rahaa on vähän. Ostat rattaat, joilla mennään koko aika.

Alkuperäinen kirjoittaja Me tykättiin! :
Eli minä voin suositella kyllä lämpimästi. Myytiin pois, kun lapsi siirtyi kokonaan rattaisiin. Mutta siis me ainakin saatiin hyvät ja halvalla. :)

Miksi ette käyttäneet enempää? Nythän teidän piti investoidan kaksiin rattaisiin... Yhdet hyvät rattaat/yhdistelmät riittää :)

Mäkin olen kuullut, että Carenoissa paljon vikaa. Joissakin muissa yhtä halvoissa vaunuissa on jopa 2 vuoden takuu, joten mun mielestä tuo puoli vuotta on tosi lyhyt aika. Itse ap:na harkitsisin myös kunnollisia kuomurattaita lämpöpussilla.

AP: Laadukkaissa lastenrattaissa/-vaunuissa on kahden vuoden takuu. Esim. runkoputket kestävät huonomminkin tehtynä vaunukäytössä kevyttä vauvaa puolivuotta, mutta eivät sitä kun kaksivuotias kiipee niihin itse, siksi Carenoihin ym. uskalletaan myöntää vain minimi takuuaika.

Carenoissa myös todella ohuet kankaat. Kuomusta oikeasti tuulee läpi!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No onko suosituksia millaiset kuomurattaat lämpöpussilla olis sitten hyvät? :)

Mites olis Brio Race? http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/2638/rp# Lisähintaa tulee sitten pussista, mutta eikös äippäpakkauksen pussikin käy? Tosin tossa luki että "melkein vaakasuoraan asti" mene selkänoja.

Teutonia Timmy?

Tuleeko rattaat ihan vauvalle? Brio Racet eivät mene makuuasentoon, joten eivät käy vastasyntyneelle!

Suosittelen mielummin käytettyjä laatuvaunuja kuin noita Carenoita ym.

Yhteistyössä