K
Kiitos etukäteen
Vieras
Olen itse aloittamassa työt keväällä, jolloin lapseni on 2-vuotias ja aloittaa päiväkodissa. Nyt töiden alkuun on enää vajaa 1,5 kk aikaa ja tunnen tehneeni virheen. Lapsi on minussa kovasti kiinni ja pelkään miten hän tulee sopeutumaan hoitoon, koska pienikin eroaminen minusta tuottaa lapselle ison itkun ja hädän. Edes isä ei kelpaa. Lapsella siis tosi paha eroahdistus tällä hetkellä, enkä osannut kuvitellakaan tällaista vielä kolmisen kuukautta sitten, jolloin ilmoitin työpaikalle, että palaan työelämään.
Kertokaa jos teillä tai tuttavillanne on kokemusta siitä, että keskeytitkin työsuhteen? Miten työnantaja tähän suhtautui?
Lain mukaanhan hoitovapaa-anomus on jätettävä työnantajalle 2 kk ennen hoitovapaan alkua. Se ei siis enää ole mahdollista minun kannaltani, mutta mikäli lapseni hoitosuhde ei ala sujua, voinko äkillisesti esim. keskeyttää työsuhteen vedoten "perheen sisäisiin ongelmiin" ( = lapsen soputumattomuus hoitoon) ja jäädä hoitovapaalle hoitamaan lastani?
Kertokaa jos teillä tai tuttavillanne on kokemusta siitä, että keskeytitkin työsuhteen? Miten työnantaja tähän suhtautui?
Lain mukaanhan hoitovapaa-anomus on jätettävä työnantajalle 2 kk ennen hoitovapaan alkua. Se ei siis enää ole mahdollista minun kannaltani, mutta mikäli lapseni hoitosuhde ei ala sujua, voinko äkillisesti esim. keskeyttää työsuhteen vedoten "perheen sisäisiin ongelmiin" ( = lapsen soputumattomuus hoitoon) ja jäädä hoitovapaalle hoitamaan lastani?