Kokemuksia osa-aikatyöstä ja liiton rahoista?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bimbula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Bimbula

Vieras
Alotan työn jota teen 3 päivää viikossa. Onkohan helppo juttu saada liitolta rahaa niiltä kahdelta päivältä jolloin ei ole töitä?

Kuulin, että pitää olla joko samaan aikaa kokonaan työtön ja työkkärin käytettävissä, jotta saa noilta 2 päivältä liiton rahan TAI sitten pitää saada työnantajalta kirjallinen todistus ettei niillä ole tarjota kokopäivätyötä ja sitten liitto päättää kelpaako todistus ja maksavatko mukisematta niiltä kahdelta päivältä viikossa liiton rahaa.

Aika hölmöä jos ainut vaihtoehto olis, että pitäis olla kokonaan työtön, että saa liiton rahat.

Haastattelussa kun painotettiin, että en kai etsi kokoaikatyötä samaan aikaan kun haluavat pitkäaikasen työntekijän sinne...

Alkuperäinen kirjoittaja Miukku:
Itse teen osa-aikatyötä 3 tuntia päivässä ja toistaiseksi voimassa oleva työsopimus. Liitolta saan soviteltua päivärahaa.

Miten sun päivärahan määrä on laskettu?

Voi olla, että käytännössä työhön tulee kulumaan esim 2,5 päivää eikä 3 täyttä päivää. Voinko saada rahaa siltäkin päivältä liitosta kun on vaan "puolikkaan" päivän töissä? Oon ihan pihalla vielä toistaseks näistä asioista :D

Täytyy huomenna soittaa liittoonki ja kysellä tarkasti asioista =)

Liiton laskentatapaa en tiedä.Viime kevään tulojen mukaan mulle laskettiin. Ensin ne laskee normi ansiosidonnaisen ja siitä vähentää palkan osuutta. Niinä päivinä, kun ei ole töitä niin saa sen normi liiton päivärahan. Jatkossa joka kuukausi täytyy toimittaa liitolla palkkatodistukset (mulla tulee palkka 2x/kk). Työssäoloehto täytyy olla täynnä, että liitolta rahaa saa.

Yhteistyössä