Kokemuksia Patapum taaperorepusta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pedi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pedi

Vieras
Ollaan lähdössä reissuun, Kreetalle, ja tiedän että meidän tyttö ei jaksa siellä niin paljon kävellä kun porukasta muut olisi kävelemässä, ja mietin että olisko tuo taaperoreppu kätevä mukana niin vois neidin laittaa selkään kun väsy iskee.

Onko kellään kokemusta tuosta, jaksaako sillä kantaa isompaa lasta kuinka, siinä luvataan että 28kg asti voi kantaa mutta onko joku kantanut isompaa lasta. Kyseessä olisi n. 105cm ja 17kg.. Toi olisi melkein ainoa kätevä keino kulkea muiden mukana, ei tunnu mukavalta ajatukselta kökkiä vaan hotellin lähistöllä/kulkea bussin/taksin varassa, kun ollaan aina totuttu retkeilemään ja kävellen tutustumaan ympäristöön, ja kävelyähän voi päivän aikana tulla 10-15km,ei tietty yhteen menoon, mutta kuitenkin reippaasti että tiedän ettei tyttö jaksa sitä kävellä.

Jos et ole yhtään aikaisemmin kantanut, suosittelen treenaamaan sitä jo ennen reissua. On nimittäin aika rankkaa, jos noin iso lapsi jo. Meillä on ns vauvamallin Patapum ja sillä on kannettu sekä 80cm/10 kg ja 98 cm/15kg painoisia juuri hiljattain reissussa. Erittäin kätevä systeemi, mut itse en jaksa enää kovin pitkään tuota isompaa kantaa, vaan mieluummin mies tekee sen.

Kiitos, meillä on ollut Ergo ennemmin, on kyllä tullut pienempää kannettua paljonkin, mutta nytten lähinnä mietityttää tuo koko, pystyykö patapumilla kantaan kuitenkin vielä noin isoakin lasta..

just, no sitten tiedät mitä kantaminen on :) . Ajattelin, että ihan ekaa kertaa olet kantamassa ja noin ison lapsen kanssa aloitat kokeilun. Meillä tosiaan se vauvamalli, joka on vähän pienempi eli matalampi selästä ja hihnat on vähän erilaiset kai. Mä olen lyhyt 155 cm ja mulle ottaa vähän jo selän päälle kantaa meidän melkein 3-vuotiasta, joka tosiaan 98 cm/15-16 kg. Kovin pitkään en jaksa häntä kantaa. Mut toki repulla helpompaa kuin esim sylissä kantaa pitempää matkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pedi:
Kiitos, meillä on ollut Ergo ennemmin, on kyllä tullut pienempää kannettua paljonkin, mutta nytten lähinnä mietityttää tuo koko, pystyykö patapumilla kantaan kuitenkin vielä noin isoakin lasta..

Pystyy. Lähinnä riippuu siitä että a) viihtyykö lapsi ja b) kestääkö oma selkä ja kinttulihakset. Pitkiä matkoja mä en jaksaisi noin isoa kantaa, 15-kiloinen selkäsidonnassa liinassa on jo ihan siinä ja siinä, kilometrin kannoin ja olin ihan poikki. Mutta esim. puolison kanssa vuorotellen ja niin että lapsi välillä kävelee itse: mikä jottei! On se tyhjää parempi ja kevyempi sillä on kantaa kuin reppuselässä ilman apuvälineitä.

*kytkyllinen kurja*

Kiitos vastauksista, ehkä me siis vuokrataan se ainakin kokeilulle ja testataan sitä täällä Suomessa ensiksi.

Uskon että tyttö kyllä viihtyy, sille kelpaa aina "ilmanen" kyyti jos on vaihtoehtona :D jos ei vaan epämiellyttävältä tunnu, ergossa tykkäsi olla paljonkin, ja sillä paljon kuljettiinkin.

No kokeillaan mitä siitä tulee, ite olen 170cm pitkä että itelläkin sentään kroppaa jonkun verran kantaa,mutta ehkä ryhmän herrashenkilöt saa neitiä kanniskella, silloin kun ei neiti itse jaksa. Eipä herratkaan voi valittaa että menee koko loma pelkkään "löhöilyyn" kun rappusissa kipittävät neiti kyydissä :D

Alkuperäinen kirjoittaja nostan ja kyselen:
Mites, saako nappulan itse kyytiin kun kantaa selässä, vai pitääkö olla toinen nostamassa..?

Vähän pitkälle meni vastaus,mutta kyllä sen saa itse selkään, tai ainakin ergossa sai kun meillä sellanen oli, ja tyttökin silloin tietty pienempi.. Harjottelua vähän vaatii,mutta ei ollenkaan vaikeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nostan ja kyselen:
Mites, saako nappulan itse kyytiin kun kantaa selässä, vai pitääkö olla toinen nostamassa..?

Helposti! Pientä treenaamista vaatii, mutta helposti sen sinne heivaa kun oppii keinon. Mä laitan lantiovyön kiinni, nostan lapsen lonkalle, kumarrun eteenpäin ja samalla kiepautan lapsen selkäpuolelle, lapsi nojaa mun selkään mahallaan kun olen kumarassa, nostan reppuosan lapsen selän taakse, soljet kiinni ja siellä on. Helppoa!