Olet varmaan lukenut tuota toistakin ketjua suunnitelluista sektioista..?
No, lyhyesti, itse en ole saanut pelkopolilta minkäänlaista apua pelkoihini enkä ymmärrystä muutoinkaan. Esikoinen syntyi hätäsektiolla kolme vuotta sitten ja nyt pelkään tulevaa synnytystä ihan mielettömästi. Ensimmäinen käynti oli rv 33, jolloin lääkäri tokaisi heti etten tarvitse sektiota ja sain ajan rentoutukseen ja psykologille. Psykologista oli oikeasti apua, mutta hänenkin mielestään sektio on minulle järkevä vaihtoehto.
Nyt toinen käynti oli rv 37 ja tavallaan ns synnytystapa-arvio, ja lääkäri totesi nopeiden tutkimusten jälkeen, että ei sektiolle. Mitään ei keskuteltu ja hän sanoi vain päätöksensä ohi mennen pois lähtiessään kun minä puin vaatetta päälle. Sain vain uuden ajan rv38+4..
Elikkä, käytäntö varmaan eroaa paljon eri paikoissa ja lääkäreillä, mutta minä en ole kokenut saavani minkäänlaista tukea ja apua omaan pelkooni. Paitsi psykologilta. Tänään menen yksityiselle lääkärille, koska pelkoni on niin voimakasta ettei ns normaalista elämästä tahdo tulla enää mitään. Minulla on varmaankin ollut todella huono tuuri tuon oman lääkärini suhteen, joka ei nyt välttämättä ole oikea pelkopolille. Kun en ole ainoa hänen potilaistaan, joiden kokemukset ovat samanlaisia.
Toivottavasti sinä saat kuitenkin kaiken avun ja tuen ja ymmärryksen, sillä ei raskauden pitäisi tälläista pelon kanssa kamppailemista olla. Oma kokemukseni on todella negatiivinen ja toivon ettei kenelläkään muulla ole näin huono tuuri!
Tsemppiä!