Kokemuksia PHKS:sta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epäluuloinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epäluuloinen

Vieras
Hei, ollaan muuttamassa juuri Päijät-Hämeeseen. Onko kenelläkään kokemuksia ko. alueen synnytysosastosta. Hyvinkäällä oli edel. synnytys Ok. Saatiin jopa perhehuone lopulta.

Mulla juuri takana PHKS:ssä pitkä osastoseuranta raskauden aikana ja synnytys, joka päättyi hätäsektioon, ja ei voi muuta kuin kehua synnytysosastoa. Henkilökunta on aivan ihanaa ja koko ajan tuntui että olimme hyvissä käsissä varsinkin kun raskaus ja synnytys ei mennytkään ihan normaalin kaavan mukaan. Jos osastolla ei ole ruuhkaa, kahden hengen huoneista saa tehtyä perhehuoneen (niin meillä). Siellä taitaa olla myös yksi varsinainen perhehuone.

On kokemusta. Ihan kiva paikka synnyttää, siistit tilat ja asiansa osaava henkilökunta. Kiire ei yltänyt synnytyshuoneen sisälle vaikka toimintaa taisi olla joka huoneessa. Lastenlääkäri tuli nopeasti paikalle kun tarvittiin ja tehohoito sujui tosi hyvin keskolan puolella. Hoitajat ja lääkärit osasivat hommansa! Vertailukohteena itselläni on Jorvin sairaala, mistä ei myöskään ole muuta valittamista kuin höhelö kätilö...

Mulla itse synnytys PHKS:ssa meni hyvin ja henkilökunta oli tosi mukavaa ja luotettavan oloista.

Sen sijaan osastolla synnytyksen jälkeen meinasi mennä hermot totaalisesti. Mielipiteitä vauvan hoidosta tuntui olevan yhtä monta kuin oli hoitajaakin. Ei voinut yhtään tietää, keneen luottaisi, kun eri hoitajilla saattoi olla täysin päinvastainen näkemys "oikeasta" tavasta. Parille hoitajalle mainitsin asiasta, mutta eivät vaikuttaneet halukkailta ottamaan palautetta vastaan.

Olihan se tosin ihan helpottavaa tajuta, että vauvaa voi hoitaa niinkin monella eri tavalla ja silti vauva pysyy hengissä.

Yhteistyössä