Kokemuksia pienten lasten kanssa häissä vieraana olosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Kohta pitäisi vastata hääkutsuun, että olemmeko tulossa vai emme. Kutsu koskee koko perhettä ja meillä on siis häiden aikaan 2 kk vauva ja 4-vuotias. Onko tämä tuhoon tuomittu yhtälö?

Ainakin kun näitä palstoja lukee niin lapsiperheet ovat inhokkivieraslistalla numero 1. Viimeksi olimme häissä lapsen ollessa 2-vuotias ja siitä jäi itselle aika huono maku. Juhlatila oli ahdas eikä lapsia oltu huomioitu mitenkään istumajärjestelyissä tai että olisi ollut leikkimahdollisuutta tms. Ruokakin oli hyvin aikuiseen makuun pihviä punaviinikastikkeessa jne. Lapsi ei viihtynyt yhtään ja kaikki omakin energia meni siihen, että yritti pitää lapsen aisoissa, ettei häiritse muita. Toki on nyt isompi, joten malttaisi varmaan paremmin odotella jne.

Mutta. Kokemuksia lapsiperheiltä?

Meillä oli 1kk ja vajaa 3vee, kun oltiin kerran kaverin häissä. Meni yllättävän hyvin: vauva nukkui KOKO ajan, ja isompi osasi jopa käyttäytyä. Toki mies juoksi sen kanssa ulkona tikkuja heittämässä yms., ja me lähdimme kotiin heti ruokailun jälkeen, koska alkoi olla esikoisen nukkumaanmenoaika. Mutta jäi hyvä mieli.

Tiedätkö millainen juhlapaikka on? Ja riittävätkö isommalle esim. kynät ja paperi tms. viihdykkeeksi?

eikö hääparilta voisi ihan suoraan kysyä että onko ne ajtelleet lapsiperheitä mitenkä.
oman sukuni häät ovat olleet aina sellaisia että pidetään itsestään selvänä että lapset ovat juhlinnassa mukana.olen ollut vaan yksissä häissä missä lapsia ei ollut kutsuttu.
riippuu myös lapsista,meillä on totuttu ihmisvilinään ja käydään silloin tällöin syömässä ravintolassa(ei missään hampurilaisilla tai rosson tyyppisissä paikoissa) ja jos hääparilla itsellä ei ole lapsia niin todennäköisesti eivät ole tulleet edes ajatteeksi miten lapset viihtyisivät heidän häissään,eli jos jo nyt sressaat lapsiasi niin voit kai jättää ne hoitoon tai joku noutaisi heidät vaikka aikaisemmin pois...

Minä kyllä usein olen ottanut omat viihdykkeet mukaan, tehty kävelylenkkejä, tms. Mutta meillä muksu tykkäsi istua antoisasti ruokapöydässä etenkin pienenä. Nyt isompana sitä viihdykettä enemmänkin vaatiin :) Ei mitään ongelmia - olemme vissiin epänormaaleja :)

Riippuu hääpaikan järjestelyistä. Onko juhlat ravintolassa vai buffet-tyyppisessä pitopaikassa...
Kyllähän fiksuissa häissä on lapsetkin huomioitu (leikkihuone tms.), mutta jos tahdotte nautiskella rauhassa, hankkisin lapsenvahdin. Tai ovatko juhlat ylipäänsä kaukana kotoa eli voiko lapset viedä/ noutaa kotiin aikaisemmin?

Ruokarauhaa teillä ei ehkä ole samalla tavalla kuin kahdestaan...
Meidän poika jaksaa vasta nyt istua ravintolassa pöydässä niin, että voimme syödä isotkin rauhassa (lähes 6v). On tietty käyty aikaisemminkin, mutta eräätkin häät käytiin kahdestaan että saimme istuskella + syödä rauhassa, yhdessä ;-)

Neljävuotias on jo tilaisuuskelpoinen, ja pieni vauva on helppo hallita, kun ei juoksentele mihinkään. Ei tuon pitäisi olla lainkaan hankala kokoonpano. Itse olin kerran yksin kahden 2-3-vuotiaan kanssa, ja hyvin meni sekin, vaikkakin piti vahtia heitä jatkuvasti.

Olen järjestänyt lapsille aina hoitopaikan. Paljon enemmän niistä juhlista nauttii itse, kun ei ole vahdittavia mukana. Lapset pääsevät mukaan sitten vanhempina (varmaan kouluiässä about), kun voivat ymmärtää ja muistaakin tilaisuudesta jotain.

Yhteistyössä