Kokemuksia Qlaira-ehkäisypillereistä

  • Viestiketjun aloittaja Kertokaa...
  • Ensimmäinen viesti
Kertokaa...
Eli otsikko kertoo kaiken. Terveydenhoitaja suositteli minulle ko. pillerimerkkiä kun vanhat Diane Novat eivät enää sopineet. Kyseessä on melkoisen uusi tuote, joten kokemuksia en ole juurikaan löytänyt. Ajatus hormonimäärien vaihtelusta kuukauden eri aikoina kuulostaa kyllä varsin luontevalta.
Lähinnä pelottaa, että aiheuttavat samanlaista limakalvojen kuivumista kuin Dianet tai sitten että vaikuttavat jotenkin mielialoihin.
 
Ninni.....
Ei oo viel kokemusta, mut aattelin vaihtaa Yasminet näihin uusiin, sillä olen jo pian 32v ja estrogeenivaleraatti on luonnonmukaisempi vaihtoehto kuin etinyyliestradioli...

Tuota samaista estrogeenivaleraattia käytetään myös vanhemmille naisille tarkoitetussa Feminelle e-pillerissa

Niin ja tota Qlaira-pilleriä voi käyttää 50-vuotiaaksi saakka. Sopii kuulemma KAIKILLE, 18-50 vuotiaille.

Ihan pakko kokeilla
 
täällä yksi
Itellä resepti tossa valmiina. Vois alottaa vaikka heti, kun mulla minipillerit (Cerazette) pohjalla. Mietin vain, että pitäskö käyttää ne kaksi jäljellä olevaa minipilsu-liuskaa ensin ja sitte vasta korkata toi. Kiinnostas kyllä jo lopettaa noi minit..On muute aika tyyristä tavaraa nuo Qlairat!
 
what to do?
miten teillä on alkanut toimia qlaira- e-pillerit?
onko pahoja vuotoja tms muihin merkkeihin verrattuna?
mies väittää että nykyiset pillerit aiheuttaa sen etten halua tarpeeksi seksiä...niinpä niin...
en tiedä auttaisiko merkin vaihto yleisesti piristymiseen, jos qlaira erilainen hormoneiltaan kuin vanhat merkit?
kokemuksia, jos on!
thanks..
 
Qlairan aloittanut..
Aloituksen jälkeen parin päivän päästä joka ilta lämpöä 37 - 37,5. Tunnen lämmön nousun, viluttaa ja olo juuri sellainen kuin ennen flunssan alkua. Oireet katoavat 1- 2 tunnissa?? Sen jälkeen ei mitään. En tiedä johtuuko näistä pillereistä vai podenko epämääräistä flunssaa.

Mielialan vaihtelua selkeästi ja se on välillä aika rajuakin, toivottavasti tasaantuu ajan kanssa. Nämä pillerit ovat "viimeinen oljenkorteni".

Menkkoja odotan mielenkiinnolla, miten ne alkaa menemään näiden pillereiden kanssa ja miten pms oireet ennen kuukautisia esiintyvät.

Olisi kiva kuulla pidempään käyttäneiden kokemuksia!
 
mx2
Löytyisikö keltään näitä kokemuksia? Itellä odottaa paketti aloittamista. Vähän hirvittää, kun koskaan ei ole mitkään pillerit sopineet. Nämä nyt kuulemma ova niin erilaiset, että pitäisi käydä. Toivoa sopii..
 
hpo3
Löytyisikö keltään näitä kokemuksia? Itellä odottaa paketti aloittamista. Vähän hirvittää, kun koskaan ei ole mitkään pillerit sopineet. Nämä nyt kuulemma ova niin erilaiset, että pitäisi käydä. Toivoa sopii..
Olen syönyt yhden levyn ja aloittanut toista. Hyvää sanottavaaa tähän mennessä. Kuukautisiakaan ei tullut ainakaan ekan levyn jälkeen. Ohjeissa lukikin, että voi jäädä pois. Raskaana en ole. Mitään erityistä vaivaa ei ole ollut, vain pientä näppylää tullut naamaan, mutta minulla tulee niitä muutenkin todella helposti. Painonnousua ei ole ollut ja halupuoli ihan kuin ennen. Suosittelen. Ainoa miinus on hinta.
 
Viimeksi muokattu:
80,jenni
Eli otsikko kertoo kaiken. Terveydenhoitaja suositteli minulle ko. pillerimerkkiä kun vanhat Diane Novat eivät enää sopineet. Kyseessä on melkoisen uusi tuote, joten kokemuksia en ole juurikaan löytänyt. Ajatus hormonimäärien vaihtelusta kuukauden eri aikoina kuulostaa kyllä varsin luontevalta.
Lähinnä pelottaa, että aiheuttavat samanlaista limakalvojen kuivumista kuin Dianet tai sitten että vaikuttavat jotenkin mielialoihin.
Moi! Kärsin kovista mielialamuutoksista ennen qlairan aloittamista. Lääkäri selitti qlairan tasaavan hormoniryöppyjä. Olen ekan kuukauden syönyt eikä muuta vikaa ole kuin aivan sietämättömät kuukautiskivut toisen punaisen tapletin ottamisen jälkeen. Kipuihin ei särkylääkkeet auttaneet. Nyt on sitten soittoaika lääkärille huomenna noiden kipujen takia. Oikeestaan olo oli kaikista huonoin toisen lumelääkkeet aikana. ehkäpä silloin pääsi omat hormonin liikaa riehumaan. enpä tiedä. uusi tuote ja me ollaan koekaniineja.
 
Viimeksi muokattu:
mx2
Mä olen nyt ekan satsin syöny. Ei mitään pahaa sanottaa, kaikki ok. Ainoo että menkkoja ei vaan näy ei kuulu, tosin niinhän niissä ohjeissakin sanotaan, että niitä ei vältisti tule.. Mutta onkohan ok, jollei niitä tule enää ollenkaan vai miten te ohjeet olette ymmärtäneet?
 
Mirri
Mä olen nyt ekan satsin syöny. Ei mitään pahaa sanottaa, kaikki ok. Ainoo että menkkoja ei vaan näy ei kuulu, tosin niinhän niissä ohjeissakin sanotaan, että niitä ei vältisti tule.. Mutta onkohan ok, jollei niitä tule enää ollenkaan vai miten te ohjeet olette ymmärtäneet?

mulle lääkäri sanoi että menkat voi jäädä enemmänkin kuin kerran peräkkäin pois mutta silloin olis ihan hyvä käydä lääkäris poissulkemassa raskaus.
 
Viimeksi muokattu:
Ulla
miten teillä on alkanut toimia qlaira- e-pillerit?
onko pahoja vuotoja tms muihin merkkeihin verrattuna?
mies väittää että nykyiset pillerit aiheuttaa sen etten halua tarpeeksi seksiä...niinpä niin...
en tiedä auttaisiko merkin vaihto yleisesti piristymiseen, jos qlaira erilainen hormoneiltaan kuin vanhat merkit?
kokemuksia, jos on!
thanks..
Olen syönyt nyt ensimmäisen levyn lumelääkkeitä lukuunottamatta, eli eilen otin toisen tummanpunaisen tabletin. Kaikki on ollut ok. Ei ole ollut välivuotoja eikä sivuvaikutuksia. Menkat eivät ole vielä alkaneet, saa nähdä tulevatko ollenkaan..
 
Viimeksi muokattu:
misaemilia
Minä olen juuri aloittanut toisen levyni ja kaikki on ollut oikein hyvin tähän mennessä... Rinnat ovat kyllä vähän turvonneet mutta muuten kaikki on ollut hyvin :))
 
Ulla
Voisko joku vapaasti suomentaa tämän pointin?

Tekstin pointti on, että Qlairaa ei voi sanoa luonnolliseksi ehkäisypilleriksi, koska sen toinen vaikuttava aine, dienogesti, ei ole luonnollinen. Estradiolivaleraattikin on "vain" melkein luonnollinen. Elimistö poistaa valeraatti-osan, jolloin jäljelle jää estradioli, luonnollinen estrogeeni.

Mielestäni Qlaira on kuitenkin parempi ja luonnollisempi kuin tavanomaiset yhdistelmäehkäisypillerit. Tavanomaisissa pillereissä on synteettistä etinyyliestradiolia. Toisin kuin estradioli, etinyyliestradioli ei hajoa jätevedenpuhdistamoilla, minkä johdosta sitä kulkeutuu luonnonvesiin. Lisäksi Qlairassa oleva keskimääräinen estradiolivaleraattipitoisuus 2mg/vrk vaikuttaa maksaan paljon vähemmän kuin 0,02mg/vrk etinyyliestradiolia.
 
Viimeksi muokattu:
mx2
Tekstin pointti on, että Qlairaa ei voi sanoa luonnolliseksi ehkäisypilleriksi, koska sen toinen vaikuttava aine, dienogesti, ei ole luonnollinen. Estradiolivaleraattikin on "vain" melkein luonnollinen. Elimistö poistaa valeraatti-osan, jolloin jäljelle jää estradioli, luonnollinen estrogeeni.

Mielestäni Qlaira on kuitenkin parempi ja luonnollisempi kuin tavanomaiset yhdistelmäehkäisypillerit. Tavanomaisissa pillereissä on synteettistä etinyyliestradiolia. Toisin kuin estradioli, etinyyliestradioli ei hajoa jätevedenpuhdistamoilla, minkä johdosta sitä kulkeutuu luonnonvesiin. Lisäksi Qlairassa oleva keskimääräinen estradiolivaleraattipitoisuus 2mg/vrk vaikuttaa maksaan paljon vähemmän kuin 0,02mg/vrk etinyyliestradiolia.

Ok, kiitos =)

Mullehan ei ole koskaan sopineet mitkään pillerit, mutta nämä taitavat nyt tehdä poikkeuksen!
 
Viimeksi muokattu:
Ei enään koskaan
Aloitin juuri viidennen Qlaira levyn. Eilen vasta tajusin lääkäri käynnin jälkeen, mistä minun kumma tasan kahden viikon välein tapahtuma ripuli- oksennus tauti johtui. Luin pakkausselosteen ja tuumasin sen johtuvan pillereistä. Toinen vielä harvinaisempi sivuvaikutus jonka uskon tulleen pillereistä on herpes simplex alapäässä. Olen ollut muuten erittäin tyytyväinen pillereihin mutta nyt näiden jälkeen, en aio enää ottaa yhtäkään Qlaira- ehkäisypilleriä!
 
optimisti
Puolitoista kuukautta olen nyt syönyt ja hyvin ovat toimineet. Yksi kilo on tullut ylimääräistä, mutta senhän voi tehdä jo ikäkin (yli 40). Olen kyllä liikkunut ahkerasti. Pääasia on, että vaihdevuosiongelmat ovat kadonneet!!!! Yöhikoilu on jäänyt pois kokonaan ja samoin yövalvominen. Jatkan Qlairaa edelleen.
 
mx2
Onko kellään jäänyt useemmat menkat pois? Itellä nyt toinen kerta menossa.. kai sitä pitää käydä varuiks raskaustesti ostamassa, vaikka en kyllä jaksa uskoa että olisin raskaana. Johan tässä alkaa ikäkin suojeleen..
 

Yhteistyössä