Kokemuksia ryhmäperhepäivähoidosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hoitoon laittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hoitoon laittaja

Vieras
Miinuksia ja plussia, onko teillä ollu alle vuoden ikäistä moisessa ja saako siellä huomiota vai onko hoitajilla kiire toisaalle?Kertokaa kaikki kokemukset.

Ei ole alle vuoden ikästä ollu siellä. Olisko poika ollu jut jotein kolmen-neljän ku meni ryhmiksen. Siellä ainaki oli aina aikaa jokaselle lapselle. Homam toimi hyvin ja kaikilla oli mukavaa.Siellä todettiin myös pojan ongelmat ja päästiin tutkimuksiin yms.
Pelkkiä positiivisia kokemuksia.

Meillä meni 10,5kk ikäisenä ryhmäperhepäiväkotiin. 8 lasta, joista oli nuorin (lisäksi yksi leikki-ikäinen ja muut taaperoikäisiä), kaksi hoitajaa. Sujui oikein hyvin ja sai olla sylissä, kunnes ryhmään tuli kaksi nuorempaa mukaan. Tällöin vaihdoin hoitopaikkaa, koska kolme alle 1-vuotiasta oli musta liikaa kahdelle hoitajalle, ei enää päässyt niin paljoa syliin ja ulkoilut meni rattaissa istumiseksi. Eli sanoisin että alle vuodenikäiselle hyvä vaihtoehto, parempi kuin iso pk-ryhmä, kunhan ryhmässä ei ole kuin max.2 alle vuoden ikäistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ööh;27521966:
Ei kolme alle vuoden ikäistä ole ollenkaan liikaa kahdelle hoitajalle. Muutamassa kuukaudessahan ne on kaikki yli vuoden ikäisiä.

No mun mielestä oli, mutta jossen olisi löytänyt parempaa paikkaa niin olisin antanut olla vanhassa ryhmiksessä.

Mun mielestä ryhmiksessä on hyvät puolet päiväkodista ja hyvät puolet perhepäivähoidosta sopivasti yhdistettyinä.

Varahoitopaikkaan ei tarvitse kuskailla ja se on mulle iso plussa.

Ja oli se ryhmä miten iso tahansa yksilöllsitä huomiota saa kyllä päivähoidoissa- sitä varten ovat ryhmäkoot ja määritelmät minkä ikäisiä lapsia ja kuinka paljon heitä saa hoitajaa kohden olla. Luottakaa siihen. Kukaan ei silti saa koko aikaa jakamatonta huomiota ja siihen pitäää pilttein oppia myös.

Lapsi oli tosi huonossa ryhmiksessä. Telkkua laitettiin lapset katsomaan,että hoitajat sai rauhassa juoruilla. Ulos mentiin max. 45 minuutiksi,joskus jopa 2 kertaa päivässä.

Yhteistyössä