Kokemuksia sos.tilanteiden pelon/paniikkihäiriön ryhmäterapioista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen itse vetänyt sellaista. Kognitiivisen psykoterapian viitekehyksestä. Ihmiset hyötyivät ryhmästä mukavasti :). Toisaalta kognitiivisesta yksilöterapiasta on ehkä vähän vieläkin paremmat mielikuvat. Riippuu paljon vetäjistä, ryhhmästä, viitekehyksestä ja kestosta, millaiseksi ryhmä muodostuu. Kannattaa mennä, jos tuollaisen mahdollisuuden saat - sellaisia ei ole monessa paikassa tarjolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Psykologi:
Olen itse vetänyt sellaista. Kognitiivisen psykoterapian viitekehyksestä. Ihmiset hyötyivät ryhmästä mukavasti :). Toisaalta kognitiivisesta yksilöterapiasta on ehkä vähän vieläkin paremmat mielikuvat. Riippuu paljon vetäjistä, ryhhmästä, viitekehyksestä ja kestosta, millaiseksi ryhmä muodostuu. Kannattaa mennä, jos tuollaisen mahdollisuuden saat - sellaisia ei ole monessa paikassa tarjolla.

Yksilöterapiassa oon joskus ollut, jossa pengottiin lapsuutta jne. taustatekijöitä. Ei mainittavaa hyötyä. Kokeilemaan menen kyllä tuohon ryhmään kun siitä "tarjouksen" sain. Mitäs tuo sitten käytännössä tarkoittaakin?

Yhteistyössä