Kokemuksia synnytystuolista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gwendolyne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gwendolyne

Jäsen
04.04.2007
628
0
16
Olen raskaana rv 22. Olen jo miettinyt synnytystäkin. Esikoista synnyttäessäni toivoin synnytystuolia, mutta se evättiin minulta, koska olin ensisynnyttäjä.

Onko kukaan synnyttänyt Taysissa synnytystuolissa? Onki heillä jotain tuolia vastaan noin muuten? Tiedän, että niitä siellä kuitenkin on.

Entäs muualla tuolissa synnyttäneitä?

Tuolihan on jo kait tuhat vuotta vanha keksintö.

Alkuperäinen kirjoittaja MEK:
Millanen se synnytystuoli on? Mä synnytin sellaisella hevosenkengän mallisella jakkaralla. En tosin Taysissa..

Tuo on just synnytystuoli. Muakin kiinnostaisi kovasti. Nyt on rv 15+. Kaksi ekaa lasta oon synnyttänyt melkein makuultaan ja oli huono asento.

Mun mielestä oli hyvä. Ensisynnyttäjän mäkin olin, mutta kätilö sitä mulle ehdotti. Mies istui takana korkeammalla jakkaralla ja tuki, etten lentänyt selälleen. Kätilö istui vastapäätä pienemmällä jakkaralla. Painovoima kuulemma auttaa, että vauva tulis helpommin.

Mulla kesti ponnistusvaihe 23min. Jos makaa selällään synnyttäessä, vauvaa kuulemma pusketaan "ylämäkeen", joka siis hankaloittaa synnyttämistä. Näin kätilö selitti ja ensisynnyttäjänä uskoin kaiken. =) :ashamed:

Ponnistusvaihe kesti puolitoista tuntia. :/
Siinä kerkesin kokeilemaan myös sen tuolin. Ihan yvä kapistus, en vaan sitten enää kestäny istualteen. Suosittelen silti. (Tää ei ollu siellä sairaalassa, mikä nyt oli kysymyksessä.)

Tää oli eka synnytys.

Yhteistyössä