kokemuksia synnytysvalmennuksesta?

  • Viestiketjun aloittaja hermoilija81
  • Ensimmäinen viesti
hermoilija81
Hei!

Mulla on laskettu aika maaliskuussa ja jotenkin enemmän vaan jännittää synnytyksne lähestyminen. Oon yrittänyt lukea oppaita ja kysellä neuvolassa, mut silti tuntuu, et ei oo mitään hajuu mitä siel sit tapahtuu ja miten vois ite auttaa tilannetta tai valmistautuu siihen. Joku vierailu synnytyssairaalaan tehdään, mis pääsee näkee synnytyssalin. Mitä kokemuksia teillä muilla on? Mitä siellä tapahtuu ja saako siellä ihan käytännön opastusta synnytykseen? Kiitti kaikille vastauksista!
 
Helmikuu
Hei!

Mulla on laskettu aika maaliskuussa ja jotenkin enemmän vaan jännittää synnytyksne lähestyminen. Oon yrittänyt lukea oppaita ja kysellä neuvolassa, mut silti tuntuu, et ei oo mitään hajuu mitä siel sit tapahtuu ja miten vois ite auttaa tilannetta tai valmistautuu siihen. Joku vierailu synnytyssairaalaan tehdään, mis pääsee näkee synnytyssalin. Mitä kokemuksia teillä muilla on? Mitä siellä tapahtuu ja saako siellä ihan käytännön opastusta synnytykseen? Kiitti kaikille vastauksista!

Täällä oli ihan joutava synnytysvalmennus. Katottiin vaan joku typerä video ja sitten kätilö kertoi synnytyksen etenemisestä, eli samaa juttua mitä tiesin jo muutenkin.
Ei mitään varsinaista opastusta tai mitään hengitysharjoituksia tms...
Itseäni ei pelota/jännitä yhtään. Se tulee tapahtumaan joka tapauksessa, ja onneksi nykyään on hyvät lääkkeet joilla voidaan puuduttaa ja poistaa kipua.
Ja täällä laskettu aika helmikuussa, ja tällä hetkellä poika perätilassa, eli sektiokin on vielä mahdollinen...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä