Kokemuksia teratozoospermiasta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chikakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chikakaa

Jäsen
02.07.2009
46
0
6
Haluaisin kuulla muiden kokemuksia aiheesta. Miehelläni siis kyseinen diagnoosi eli 93 % epämuodostuneita siittiöitä ja 7 % normaaleja. Määrä (354 milj.) ja liikkuvuus hyvät ja muuten ok, siis ei agglunaatiota ja mar-testi neg.

Miten teillä muilla on käynyt? Oletteko saaneet luomuvauvoja vai onko jouduttu käymään kaikki hoidot läpi? Kaikki tarinat ja kokemukset kiinnostaa!!

Meillä kohta kaksi vuotta yritystä takana ja ensimmäistä lasta yritetään, koskaan ei ole tärpännyt. Puhelin aika lääkärille ensi viikolla ja sitten vasta lähete eli varmaan vielä puoli vuotta saa odottaa lapsettomuuspolille pääsyäkin...

Meillä miehellä vain 1 % normaaleja, luomulapsia ei ole siunaantunut 3 vuoteen. Tosin lääkäri ei pidä tuota ainoana syynä lapsettomuuteen. tosin muitakaan syitä ei ole löytynyt. Tiedä sitten. Inssit on käyty jo läpi ja yksi IVF, jossa kyllä munasolut hedelmöittyy, eli siinä ei vikaa, yksi plussa hoidoissa saatu - tuulimuna, sen jälkeen negaa.

Toivottavasti teillä vielä tärppää! Melkein toivoin, että vika olisi ollut minussa (tai eihän sitä vielä edes tiedä), koska jos esim hormonaalisissa jutuissa on häikkään niin ne vielä voi jossain tapauksissa hoitua pillereitä syömällä, mutta kun simpoissa on vikaa niin hypätäänkin lähes suoraan näihin rankempiin hoitoihin...

Oletko syönyt esim. clomeja tai muita hormoneja?

Mun mies kävi teettämässä sperma-analyysin monta kertaa, kerran oli 7% ja toisen kerran 9% normaaleja, "diagnoosina" tuo sama teratazoo.. Olin niin paniikissa yms.

Nyt kun olemme hoidossa Väestöliitossa, lääkäri katkaisi heti mun valitukset spermasta. Hän sanoi, että nämä rajat ovat aivan liian ylimitoitettuja, maailman terveysjärjestö on tällä hetkellä alentamassa näitä rajoja, suurimmalla osalla maailman miehistä ei ole sitä 15%, mitä ne rajat edellyttää. Sitten lääkärini sanoi, että tuohan on TODELLA HYVÄ norm. siittiöiden määrä tuo 7% ja hänen lääkärivuosiensa aikana hän on tavannut vain muutaman näin hyvän. Yleensä on sen alle ja vieläkään ei pidetä ongelmana. Joten älä huoli.

Meillä yritystä 2v 3kk, ei vieläkään mitään, olemme selittämättömiä, vika on kai mussa jossain.

Yhteistyössä