Hae Anna.fi-sivustolta

Kokemuksia Thomson airways/Tuinordic

Viestiketju osiossa 'Yleistä matkailusta' , käynnistäjänä nekkula, 27.01.2012.

1. nekkula Vierailija

Olen lähdössä Thaimaahan, Krabille, helmikuussa.Lentoyhtiö on Thomson Airways ja kone Boeing 767.
    Ei ole pahemmin kokemusta mistään lentoyhtiöstä ja olen kuullut pelkkää huonoa kyseisestä lentoyhtiöstä, esim palvelu huonoa, ei jalkatilaa jne. Istumapaikkani on comfortluokassa mutta onko siinäkin mahdottoman ahdasta?
    Saako istuimen vaaka-asentoon ja onko vilttiä ja tyynyä?
    Jos olet matkustanut tällä konetyypillä laitatko infoa miten lentosi sujui ja mihin kannattaisi varautua.

2. Mymmeli Vierailija

Me kans menossa hiihtolomalla mutta premium paikoilla.millainen kone ja onko kaikki enkkuja,siis palvelijat,siis ton voi laskee vitsiksi...heko...heh...
    Onko vanha kone,onko aikataulussa vai aina myöhässä kuten joiltain palstoilta lukenu et koko ajan kprjataan ja noin 8 tuntii myöhässä???????

3. Ulkoelli Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    En ole matkustanut ko.yhtiöllä, mutta täältä löydätte tietoa istuinpaikoista, paljonko on jalkatilaa jne. Thomson Airways - SeatPlans.com

Rettilentojen kohdalla kannattaa katsoa seatguru.com.

4. abcd Vierailija

Jos on kyse TuiFlyNordicista, ei firmassa mitään vikaa ole. Joitain lomalentoja on tullut Euroopassa sillä tehtyä, parempi palvelu kuin monella muulla, enemmän jalkatilaa jne. Thaikkulan lentojen koneista en tiedä.
    Ikävää että haukutaan yritystä josta ei ole mitään kokemusta. Joillain on tapana moittia kaikkea mikä ei supisuomalaista.

5. Harmi Vierailija

Itsellä aivan samanlaiset kokemukset Tuista kuin edellisellä kirjoittajalla. Kone on sitäpaitsi ollut aina ajallaankin. Toisilla lentoyhtiöillä on ollut vaikka mitä hässäkkää ja pahimmassa tapauksessa lento on ollut useamman tunnin myöhässä. Tosin nämä on sellaisia juttuja, että meillä on vain varmaankin sattunut hyvä tsäkä Tuin kanssa. Kaikillahan noita myöhästymisiä on milloin mistäkin syystä.
    Tuilla on ollut myös aina hyvä palvelu ja koneet ovat olleet siistejä. Ei todellakaan mitään valittamista. Perille on päästy mennen tullen =D

6. abcd Vierailija

Lennot tulee todella ajallaan eli usein on tullut hki-Vantaalle etuajassa. niitä kertoja on muutamia. matkustamohenkilökunta palvelee tosi ripeästi, ovat välittömiä ja iloisia eli muuta kuin valtiollisella yhtiöllä. Ei Finnairinkaan henkilökuntaa voi moittia mutta tyyli on vähän niinkuin virastoissa....

7. Paha Kurki Vierailija

Suomessa joka paikassa tyyli ja esiintyminen on kuin virastoissa. Poislukien autokorjaamot. Mua ärsyttää suomalaisten junttien päälleliimattu hienostelu. Lapsuudenkotiin ei välttämättä tullut edes sähköjä, mutta K-kaupan kassalla voidaan leikkiä aatelista. Itse kauppias onkin sitten jo jumala. Voi monesti asiakkaissakin olla vikaa, mutta usein me asiakkaat olemme kävelevä iso vika, vaikka kuinka nöyrä ja positiivinen lähestymistapa meillä olisikin.

8. kokemus Vierailija

Vuosi sitten menin taikkulaan, en muista mitään erityistä en huonoa enkä hyvää. Jalat mahtui kyllä ihan ookoo siihen vaikka en mikään pätkä olekaan. Mikä on comfort-luokka? Mä olin economy-luokassa eli siinä perusluokassa.

9. Pete Vierailija

No niin taas thaimaassa!!kuudetta kertaa ja just nyt hotelli huoneessa kun olen niin tuli ilmoitus että thomson lento 577 vaan 13 tuntia myöhässä.Menomatkalla ei toiminut se paljon mainostettu viihdejärjestelmä/palvelu.parikuukautta sitten moista konetta korjattiin venäjän samarassa...viime viikolla jälleen myöhässä...joten miettikää lennättekö thomin vanhoilla vai joillain muilla..ja sitten niille jotka on muka kaikki tietäviä niin olen matkustellut noin 25 vuotta NOIN 15 ERI LENTOYHTIÖTÄ.

10. airjuh Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Itsellä lähtö kyseisellä yhtiöllä ja tuolla samaisella sunnuntai lennolla 10.3!
    Hieman jännittää mitä tuleman pitää! :D :D
    Ruplat on jo hommattu ;)

11. maarit Vierailija

Palasin juuri Barbadokselta ko. lentoyhtiöllä (samoin kuin menolentokin) ja olin todella tyytyväinen lentoon. Aikataulu piti ja menolennolla jopa aikaisemmin perillä kuin ilmoitettiin, mutta varsinkin jalkatila Comfort-luokassa oli ruhtinaallinen verrattuna n. parin vuoden takaiseen Finnairin lentoon. Aivan kuin business-luokassa ja lisäksi hieno pikkuscreen-näyttö, josta saattoi valita elokuvia, lastenohjelmia, musiikkia jne.ilman lisämaksua. Palvelu ystävällistä. Miinuksena se, ettei tullut infoa, milloin tarjoillaan ruuat/taxfree-ostokset jne. Tämä on tärkeää matkustajan kannalta pitkillä lennoilla...milloin voi ottaa kunnon unet tai odottaa ruokatarjoilua. Huom! Vettä sai juoma-automaateista läheltä wc:eitä, joten sitä ei tarvinnut ostaa! Mielestäni hyvää palvelua (vrt. Finnair). Joten ei mitään valittamista.- Huvittavaa se, että minulla oli ns. äkkilähtö ja istuin mukavasti Comfortissa, kun taas mielestäni peräpäässä istuvat olivat ahtaammin penkeissään.... en tiedä millä nimellä tuo luokka oli nimetty..?

12. pialiina Vierailija

Joskus on ollut Euroopan rantalomilla tuo yhtiö. Toimii hienosti, aikataulu pitää eli on usein etuajassa määränpäässä.

13. Saikku Vierailija

Ei mitään pahaa sanottavaa ko lentoyhtiöstä. Lentohenkilöstö ystävällistä ja lennon aikana sai tietoja hyvin aikataulusta ja myös ihmeen kauan kestäneestä turbulenssista. Ja muutoinkin samat kokemukset tammikuisella Barbadoksen lennolta. Lähdimme toki puoli tuntia myöhässä, mutta olimme silti 45 min etuajassa turbulenssin vuoksi. Comfort-luokassa kelpasi, jopa lähes 190 senttisellä miehellä on polvien jälkeen lähes 20 cm tilaa. Ja todellakin comfort-luokassa kuului viihdepaketti hintaan. Tuosta comfort-luokasta ei tarvinnut maksaa edes itseään kipeäksi, hinta oli noin 80 e/hlö enemmän. Helpoimmat lennot mitä olen matkustuksessa kokenut pidemmillä, yli 10 tunnin lennoilla. Esim Finnair Thaimaahan on yhtä tuskaa... Myöskään Tuiflynordicista ei ole hyviä kokemuksia.

14. heidi Vierailija

Kävin maaliskuussa Thaimaassa lentoyhtiönä Thomson airways ja kokemus oli aivan karsea! Koneessa oli ahdasta, huonot penkit jossa joka paikkaan sattui ja puudutti. Palvelusta ei ollut tietoakaan, niin hitaasti ei ole ruoka tähän mennessä koskaan tullut. Lentoemot juoruilivat keskenään samalla kun palvelivat kärryineen asiakkaita, eikä kukaan muistanut tuotteiden hintoja tai kuinka kortinlukija toimii. Suurin osa lentoemoista ja stuerteista oli brittejä joten oletin saavani asiallista palvelua. Kaikki tietysti maksoi ja esim vesipullo oli 2e kappale, kyseessä kuitenkin yli 10h lento joten vettä kuluu. Viihdejärjestelmässä oli noin 5 leffaa per suunta, hollywood hömppää ja komediaa, huono valikoima. Luokkana blue comfort

15. Ahmed Vierailija

Lensimme pari vuotta sitten Phuketiin kyseisen yhtiön lentällä navetalla, matka oli ostettu Finnmatkoilta.

Olimme tilanneet kuohuvaa ja suklaarasiat sekä isomman jalkatilan. Kuohuvat ( 0,75 l) tulivat useiden pyyntöjen jälkeen viiden tunnin lentelyn jälkeen pikkupulloina! (join Pohjanmaan kautta v...seen ja kylmään), ja suklaat annettiin patukoina. Jalkatilaa oli enemmän kuin muilla, mutta paikka oli pirun kylmä (vaikka yleensä mulla on joka paikassa kuuma, koska olen isohko): pidin takkia ja kaulaliinaa koko matkan. LCD-näyttö oli tulitikkuboksin kokoinen ruutu. Lentoemot puhuivat vain englantia -no tämä nyt ei meitä haitannut.

Perusvika oli varmaan se, että heidän kalustonsa oli/on vanhaa verrattuna muiden yhtiöiden laivastoihin, tosin ovat uusineet tiettyjen reittien koneet uusiin Dreamliner-Jumboihin (en ole ihan varma, onko Nordic-lennoilla, mutta Cancuniin lennättävät Briteistä ja Jenkkilästä näillä).

Ehkä v-käyrää nostatti etenkin se, että olimme kihlamatkalla, niin odotukset olivat korkealla ja aikaisempien kokemusten mukaiset (Finnair, Lauda Air, Air France). Kyllä Tuilla varmaan perille pääsee -kannattaa seurailla hakukoneista arvosteluja.

16. kinishinshi Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Yleensä kannatta ostaa liput ulkomaanmatkoillo 2 - 5 kk ennen matkan alkua ja tiistai on yleensä keskimääräisesti halvin päivä matkustaa. Ite ainakin tuolla https://search.jetradar.com sivustolla valinnu eka kuukauden ja siitä jonku päivän. Sit vertaillu mikä on halvin päivä lentää. Jos varaat useammalle henkilölle kerralla niin kannattaa aluksi koittaa hakea lentoja vain yhdelle henkilölle ja kattoo eroaako hinta.

Last edited: 13.02.2019
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari