Kokemuksia tukiperheestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvierrass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vvierrass

Vieras
Ei sellainen tullaan saamaan jo mahdollisesti syksystä alkaen. Lapset 3v. ja 5v. Ollaan miehen niin vähän kahdestaan ja tukiverkot puuttuvat, joten uupumuksen määrää vähentämään saamme tukiperheen! Millaisia kokemuksia teillä on? Tuleeko tukiperheen vanhemmista lapsille läheisiä?

Meillä käynyt tukilapsia jo n. 10 v ajan. Osasta lapsia tullut läheisiä - osasta ei. Toisten vanhempien kanssa ollaan kavereita ja toisten kanssa ei edes moikata - viikonlopun ulkopuolella.

Se riippuu niin vanhemmista.

Pitääkö tukiperhe meitä ihan luusereina, kun ei itse selvitä edes kahdesta lapsesta ilman uupumusta? Ja kun ei vielä olla töissäkään. Kumpikin työttömänä tällä hetkellä. Ja aina ollaan lasten kanssa. Tuntuu, että sitä kahdenkeskistä aikaa ei ole ollenkaan.

[QUOTE="aapee";29665965]Pitääkö tukiperhe meitä ihan luusereina, kun ei itse selvitä edes kahdesta lapsesta ilman uupumusta? Ja kun ei vielä olla töissäkään. Kumpikqin työttömänä tällä hetkellä. Ja aina ollaan lasten kanssa. Tuntuu, että sitä kahdenkeskistä aikaa ei ole ollenkaan.[/QUOTE]

No höps! Olemme olleet tukiperheenä vajaat kuusi vuotta, eikä ikinä olla tuollaisia ajateltu. Kyllä se meille on ollut aina suuri kunnia, että olemme olleet niin suuren luottamuksen arvoisia, että toinen ihminen uskaltaa ja haluaa luottaa lapsensa haltuumme. Kunnioitusta tunnemme vanhempia kohtaan, kun ovat moisen ison ja vaikean askeleen uskaltaneet ottaa, kun tukiperhetarpeen ovat tunnistaneet ja tukiperheen itselleen halunneet. Meidän tehtävämme on tietää syy tukiperhetarpeelle mutta ei tuomita tai arvostella/arvottaa sitä syytä. Tukiperhe on teitä varten!

[QUOTE="Mirjamiina";29666252]No höps! Olemme olleet tukiperheenä vajaat kuusi vuotta, eikä ikinä olla tuollaisia ajateltu. Kyllä se meille on ollut aina suuri kunnia, että olemme olleet niin suuren luottamuksen arvoisia, että toinen ihminen uskaltaa ja haluaa luottaa lapsensa haltuumme. Kunnioitusta tunnemme vanhempia kohtaan, kun ovat moisen ison ja vaikean askeleen uskaltaneet ottaa, kun tukiperhetarpeen ovat tunnistaneet ja tukiperheen itselleen halunneet. Meidän tehtävämme on tietää syy tukiperhetarpeelle mutta ei tuomita tai arvostella/arvottaa sitä syytä. Tukiperhe on teitä varten![/QUOTE]

yritin hakea tukiperhettä meidän perheelle, kolme lasta eikä ketään , ei siis ketään tukena.
Yhdellä as ja toisella syömishäiriö .
lapset ala-asteella.

itse suunnittelen eroa , että edes joskus voi ajatukset levätä.
ollaan molemmat töissä .

Meille sanottiin suoraan , että emme saa tukiperhettä sillä olemme terveitä nuoria aikuisia ja voimne palkata MLL tytön hoitaan lapsia.
niin 3h kk ettei tarvi maksaa työmaksuja verottajalle.

Itse kaipaisin lapsille pysyvää aikuista läsnäolevaksi. Tueksi lapsellekin. Mutta emme saa.

yritin hakea tukiperhettä meidän perheelle, kolme lasta eikä ketään , ei siis ketään tukena.
Yhdellä as ja toisella syömishäiriö .
lapset ala-asteella.

itse suunnittelen eroa , että edes joskus voi ajatukset levätä.
ollaan molemmat töissä .

Meille sanottiin suoraan , että emme saa tukiperhettä sillä olemme terveitä nuoria aikuisia ja voimne palkata MLL tytön hoitaan lapsia.
niin 3h kk ettei tarvi maksaa työmaksuja verottajalle.

Itse kaipaisin lapsille pysyvää aikuista läsnäolevaksi. Tueksi lapsellekin. Mutta emme saa.

Oletteko olleet yhteydessä esim. Pelaan?

Yhteistyössä