Kokemuksia vammalasta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minttukukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

minttukukka

Uusi jäsen
03.01.2005
7
0
1
Jos olet synnyttänyt Vammalassa, kertoisitko kokemuksiasi, hyviä ja huonoja? Olen kuullut että Vammalassa olisi käytössä enemmän luonnonmukaisia juttuja kuin tavallisesti, pitääkö paikkaansa ja missä asioissa se näkyy? Kiitos kovasti jo etukäteen!! :)

Aivan mahtava synnytys sairaala!! Kaikki kätilöt todella ihania. Itse en ehtinyt kokeilla mitään kivunlievitys juttuja, mutta ammeeseen olisin halunnutm, mutta siihen ei päästetä jos vedet on mennyt. keneltäkään en oo kuullu huonoja kokemuksia. Se vain ihmetyttää, kun en saanut ilokaasua ottaa ponnistuksen aikana, vaikka monet muut ovat saaneet..

Vas on jotenkin kotoisa, ei samanlainen tehdas mitä tays on... Kätilöillä oli osastollakin aikaa tulla juttelemaan niitänäitä ja auttoivat joka asiassa. Ainut miinus on sellainen isokokoinen vanhempi perushoitaja, mielestäni aika tökerö ja muutenkin jäi huonot muistikuvat siitä, kun pomppas reidenpäälle istumaan kun tuli imetyksessä auttamaan... SATTUI!!! mutta en kehdannut kiljua...

MAhdoinkohan vastata mihinkään sun kysymyksees..

ensimmäinen lapseni syntyi vammalassa
synnyttys kesti 23h 45min eli vaati kyllä kärsivällisyyttä kaikilta.
synnytys meni ihan kivasti mukana oli opiskelia
synnytyksen jälkeen tuli yhdeltä tanttara mammalta muutama semmonen sana josta tuli paha mieli mm se kun imetys ei luonnistunut
tämä tanttara repi rintojani ja syyttelikin minua =(
no mieheni oli silloin työttömänä jolloin meillä oli 5pv perhehuone telkulla ja molemmilla sängyt (mieheni oli yöt sairaalassa) olisin halunnut pian kotiinkin n. 3pv jälkeen mutta tanttara mamma ei halunnut sillä olimme kuulemma liian nuoria ja katotaan viä tää viikko loppuun miten menee..
itkin ja itkin ja lopulta sain tahtoni periksi ja pääsin 5pv jälkeen kotiin (lapsemme oli hyvin terhakka eikä ollut mitään vikoja)
ennen kotiin lähtöä tämä tanttara vielä sanoi että syökää hyvin että ei pizzoja ym (vaikka emme muutenkaan pika ruokia syö vaan vaikka nuoria niin ite teimme ruuat)
toinen synnytys tayssis josta kyllä hyvät arvosanat sinnekkin vaikka siellä kiirettä on ehkä enemmän kun vammalassa niin kyllä sielläkin käytiin lapseni joutui teholle ja aina oli joku viemässä ja tuomassa takasin ettei tarvinnut yksin mennä.

Mä olin Vammalassa reilu vuosi sitten saamassa esikoista ja aion mennä nyt tän kakkosenkin saamaan! On ihana paikka, ei ole mitään pahaa sanottavaa :) Ja sain suurimmaksi osaksi olla kaksin vauvan kanssa omassa huoneessa ilman vierustovereita, jotka tympii mua! Oon niin huono nukkuja muutenkin!

Siellä on allas, jossa toiset kätilöt kuulemma antaa jopa synnyttää! Kivun lievityksessä pyritään luonnonmukaisuuteen, mutta epiduraalin sain vartin varotusajalla eli asiat pelaa siellä!

Uppoutuivat tosi tarkkaan myös imetyksen onnistumiseen ja lastenhoidossa sain apua paljon kun oli eka kyseessä ja menikin peukalo keskelle kämmentä et miten vauvaa käsitellään... Keltaisuuden vuoks oltiin valohoidossa ´ja siellä on sellainen valopeti jonka saa oman sänkynsä viereen, joten ei tarvinnut olla yhtään erossa omasta vauvastaan :)

Suosittelen!!!!

Yhteistyössä