Itse olin lokakuun alussa, eikä silloin ainakaan haissut muuta kuin turismi! Turisteja oli silloinkin aivan sairaan paljon, vaikka ei enää olekaan lomakausi. Mua ahdisti ihan simona se ryysis, aivan käsittämätön (mutta en olekaan koskaan käynyt vertailun vuoksi missään Aasian jättikaupungissa).
Pyhän Markuksen aukio on kaikista pahin silmäke, mutta kun kävelee kauemmaksi keskustasta, niin väki vähenee ja on jo rauhallisempaa. Voi jopa rauhassa katsella ympärilleen eikä tarvitse pelätä taskuvarkaita. Näin siis syksyllä, en tiedä onko kesälomakausina koko saari ihan pullollaan porukkaa.
Olihan siellä kaunista, talot, sillat ja gondolit kuin suoraan elokuvista. Nähtiin jopa hääparikin ottamassa kuvia yhdellä sillalla (oli sitten aito tai jokin mallikuvaus).

Minä en kuitenkaan Venetsiasta pahemmin välittänyt. Olihan siellä kiva käydä kerran, mutta en usko että haluan kovin pian edes palata sinne.
Ja voi hyvä ihme, miten kukaan voi asua siellä veden saartamana, niin että kotiovellekin mennään veneellä.

Venetsialaiset on kyllä ihan oma lukunsa. Naiset on siellä todella tyylikkäitä! Autoja siellä ei tietenkään ole, ja kuulemma jos jossain mantereen puolella on auto ojassa, niin "oli varmaan venetsialainen...".
Ihanaa matkaa!