Kokemuksia Volvo- Farmareista (mallit 740-960), bensa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hauptmann
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hauptmann

Uusi jäsen
24.03.2010
9
0
1
Tarkoitus ostaa syksyksi kestävä ja suht. luotettava tila-auto perheelle. Kaikki autot on ollut japseja, mutta jostain syystä Volvot ja mersut ruvenneet myös kiinnostamaan. Kilsoja meille tulee vuodessa todella vähän joten isokoneinen bensa-auto ei kulutuksen suhteen ole ongelma. Budjettina on 2 000 ? joten autolla olisi ajettu 350 000 - 450 000 km.

Olisin kiitollinen käyttäjien kokemuksista ja mielipiteistä kyseisiin Volvo-malleihin liittyen. Olen myös realisiti, eli tuohon hintaan ei mitään virheetöntä autoa saa, mutta onko yo. mallien viat itse selvitettävisää/korjattavissa ja tuleeko korjaamisesta helposti autolle kallis lasku?

Kyseiset mallit on hyvässä maineessa, jos netin palstoja on uskominen, mutta minua kiinnostaa ennen kaikkea teidän, joilla auto on ollut käytössä pitempään, käyttö ja huolto kokemukset.

Ikkunan pokat alkavat ruostua tiivisteen juuresta ja muoviosat halkeilevat. Polttoainepumppu oireilee useassa autossa. Polttoainemittari voi näyttää mitä sattuu. Jostain kumman syystä ruoste lisääntyy ulkopellissä auton ikään ja kilometreihin korreloiden...

Hyvä peli, ja halpa ylläpitää. Vikoja vähemmän kuin uudemmissa Audeissa. Vanhanaikainen, asentajaystävällinen rakenne.

Omaa kokemusta 740 2,4 D6:sta, 940 2,3:sta ja 945 TD:stä. Ja vaimon Audista.

Kahdella tontulla voit saada käypäisen bensavehkeen, diesel-farkkun se ei riitä. Näistähän on tehty myös pakettiautoja, jolloin dieselvero ei ole ongelma.

mitähän maanantaikappaleita nuo ruostuvat versiot on :o
diisseleihin ei kannata koskea kun ne on volkkarin tekeleitä eikä mitään hyviä.
ajoissa kun hoitaa normaalit huollot niin ei ihmeempiä ongelmia tule.
t. yli 10 v 700-900 volvoja käyttöautoa

mulla oli 850 stw -95 2,5 litran koneella. Oli ihana laiva, hyvä ajaa ja tilava. Bensakulutus oli maantiellä alta 10 litraa, talvella kaupunkiajossa meni enemmän. Takaluukussa oli erilliset istuimet vöillä.
Siihen verrattuna tämä mun nykyinen s60 -02, on ihan mopo.

Koiranluut, eli vakautuksen tangot oli uusittava parin vuoden välein.

Kallein remppa varmaan ollut jakopään remmin uusiminen vesipumppuineen, noin 250 ecua korjaamolla teetettynä. Pakoputki katista taaksepäin maksoi 80 ? itse vaihdettuna jne. Moottoreihin tai vaihteistoihin ei ole tarvinnut kajota säätöä enempää, mutta vehkeet ovatkin olleet kaikki alle 600 000 ajettuja!

Olen itse pitänyt tämän tason autoissa korjauskattona noin 400 ? / vuosi, muuten lähdetään paalaamolle. Tänä vuonna tuo investointi meni renkaisiin, joten suhtaudun vehjaksen kestoon toiveikkaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
mulla oli 850 stw -95 2,5 litran koneella. Oli ihana laiva, hyvä ajaa ja tilava. Bensakulutus oli maantiellä alta 10 litraa, talvella kaupunkiajossa meni enemmän. Takaluukussa oli erilliset istuimet vöillä.

kestäiskin pari vuotta :headwall: . täällä vaan on huonot tiet. siinä syy.
700 sarjassa ei edes ole noita huonoja koiranluita. homma on hoidettu paljon viisaammin..

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:

700 sarjassa ei edes ole noita huonoja koiranluita. homma on hoidettu paljon viisaammin..

Mutta seitenneliskantti on ulkonäöltään tylsempi kuin 850 ja v70 sarja

Mutta seitenneliskantti on ulkonäöltään tylsempi kuin 850 ja v70 sarja

mä olenki nykyään jumittunu 900 sarjaan :p

20 - 25 vuotta sitten ilmeisesti jokainen viikonpäivä oli maanantai?

Ruostuminen on vain kemiaa, ei siitä pidä ottaa nokkiinsa. Jos vanhan auton kanssa yrittää pärjätä ilman ruostevaurioita, siitä tulee kirjaimellisesti harrasteauto.

Katselin noita joskus, jostain syystä tuli ruumisauto mieleen. Sorry..[/quote]

sedanissa on huono kuskata kalmoja. jos ei viikkaa takakonttiin B)

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuvikoja...:

20 - 25 vuotta sitten ilmeisesti jokainen viikonpäivä oli maanantai?

Ruostuminen on vain kemiaa, ei siitä pidä ottaa nokkiinsa. Jos vanhan auton kanssa yrittää pärjätä ilman ruostevaurioita, siitä tulee kirjaimellisesti harrasteauto.

en mä nyt nokkiini ottanu, en vaan ole nähny -90 luvun puolella tehtyä 700 volvoa mikä olis ollu ruosteessa niin paljon että sanomaan pääsis. vanhempia on kyllä joutunu hitsaileen enemmänkin..

Katselin noita joskus, jostain syystä tuli ruumisauto mieleen. Sorry..

sedasissa on huono kuskata kalmoja. jos ei viikkaa takakonttiin B)

Juu, poliisit vois tykätä.. :whistle: Mä tarkoitinkin 900 sarjan farkkuja, oliko se 960?
[/quote]

just semmonen tai sitten s tai v 90

Lol, itse ajelin 90-luvulla Volvo 240 ja 740, ja myöhemmin 850:llä. Ensin mainituilla oli kyllä koleaa kruisailla, ohjaustehostimesta ei tietoakaan ja vaihteita peräti neljä. Ilmastoinnista nyt puhumattakaan. Mutta tuo 850 Sportswagon oli jo oikeasti tyylikäs, ja sillä oli tajuttoman hyvä ajaa. Kerran lähdin pihasta vahingossa kolmosvaihteella, ja kauniisti lähti käyntiin. Miss you </3

Ennen osattiin tehdä autoja. Ei mitään turhia hilavitkuttimia, yksinkertainen tekniikka, eli itsekin pystyi korjaamaan ja varaosat ovat halpoja. Kunpa vieläkin rakennettaisiin simppelejä autoja...

Yhteistyössä