Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen syönyt juuri antibioottikuurin jonka takia ilmeisesti hiivatulehdus, tai näin ainakin terveyskeskuksesta sanottiin kun soitin. Mutta huoli silti et oiski esim herpes tai jtn.. Alko pelkkänä kutinana (ei missään kohtaa kutinut emättimestä tai sen ympäriltä) eniten klitoriksen yläpuolelta ja huomasinki et tohon iholle oli tullu haavauma ja nyt on klitoriksen yläpuolella kaksi haavaa tai sellaista näppylää missä on keskeltä iho hajonnu (en osaa selittää) ja nyt niitä on myös kaksi ulompien häpyhuulissa ja yksi haavauma tai tuollainen sisempien häpyhuulissa.. Ja on siis ollut myös kokkareista hajutonta valkovuotoa. Lääkkeen olen jo hakenut hiivatulehdukseen apteekista, suun kautta otettavan. Bepanthenia olen pistäny ja siitä kutinaan hetkellistä apua kyllä ollut.. Mutta nuo haavat yms mietityttää et onko nyt vain hiivasta kyse?

Hiivasta tms.en osaa sanoa, mutta kokeile kutinaan kortisonivoidetta esim pantyson.
Olet voinu hangata huomaamatta niin, että on tullut haavaumia. Oletettavasti alapää ei tuoksahda, ettei kyseessä bakteeriperäinen ongelma?

Joo maitohappobakteereita ostinki tänään apteekissa käydessä. Puikko piti alunperin ostaa, mutta kun mulla alkoi juuri pari pv sitten kuukautiset ni ei kauheesti suositellu sitä vaan kaski ottaa ton tabletin..

Ap

Okei joo! Taidan kuitenkin vielä soittaa huomenna uudelleen terveyskeskukseen jos saisin ajan, et ne kattois et onks tää ihan hiivaa vaan vai pahempaa.. En saa mielenrauhaa ennen.. Ei oo ikinä ollut tällästä vaivaa ni ahdistaa :/ Olen vähän ihmeissäni ettei pyytänyt tänään käymään ku mulla ei oo ikinä ollut ennen edes hiivatulehdusta ja mitä netistä luin ni yleensä pitäis mennä lääkärin vastaanotolle.

ap

Itsellä ekan hiivaepäilyn lääkäri vain kurkkas ja määräsi suun kautta otettavan hiivalääkkeen + voiteen. Ei tehonnut ja kyseessä olikin liiallisesta pesusta + pesuaineesta johtuva kutina. Haavaumat johtui ihon kuivumisesta sekä hankaamisesta. Vaiva parani pesujen harventamisella (käytössä hapan pesuneste) ja kortisonivoide kuurilla.

Pyydä lääkäriä varmentamaan testillä. Silmämääräisesti ja oireiden perusteella tehtyyn en itse enää luota.

Eikä :/ olen myös miettinyt totakin vaihtoehtoa jos oon pessy liian tiheään ja myös miettiny kun vaihdoin pyykinpesuainetta ja jotkuthan voivat saada siitäkin joskus jotain allergiaa yms. Joo ajattelinki et jos nyt pääsis lääkärille ja hän katsois ni pyydän kyllä viel varmuuden vuoksi, että ottaa testin. En itsekkään oikein luota siihen, et joku vaan katsoo tai kuulee oireet ja sanoo siitä mitä voisi olla. Turhauttavaa se kuitenki on sitte vääriä lääkkeitä syödä jos ei olekkaan siihen vaivaan mikä sitten löytyy.. Olen myös miettinyt sukupuolitauteja ja lukenu ku hullu niistä täällä ja sit ahdistun vaan lisää. Olen viimeksi ollut yhdynnässä helmikuussa, joten noiden itämisaikojen mukaan ei kai pitäis olla sellaista, mutta kai ne jotkut voi myöhemminkin vasta oireilla..

ap

Jos nyt vain odottaisit viikon.. Älä pliis turhaa ruuhkauta terveyskeskuksia tuon takia kun se 100% on antibiooteist johtuva.
Mulla on joka hemmetin antibioottikuurin jälkeen just nuo samat oireet ja joskus jää kierrekki päälle. Haavaumat on kyl ikäviä. Käy ostamassa vaginavoidetta nii se vähä viilentää oloa eikä ole nii polttava tunne..
Vältä kireitä housuja, sukkahousuja, stringejä ja laita mummohousut jalkaan... Räpläät nyt sitä värkkiäs liikaa nii se ei pääse rauhottumaan ollenkaa...

Jos mun värkki kutiaisi ekaa kertaa ja muitakin mukavia oireita, en odottaisi viikkoa. Lääkärissä käynti ja sopivia hoitoja etsimään rasvaviidakosta.
Sitten seuraavalla kerralla, jos kutittaa, osaa ap aloittaa itsehoidon ennen terveydenhuollon ruuhkauttamista.

HPV human papillo virus hyvin yleinen tartunta jonka voi saada kondominkin kanssa. Voi uinua oireettomasti vuosia ja sit esiintyä näppylöinä ja kutinalla. Tyhmä hoitsu ja lääkäri väitti että oli vaan ärtyneet iho huokkoset kun myönsin joskus ajelevani karvat..

HPV human papillo virus hyvin yleinen tartunta jonka voi saada kondominkin kanssa. Voi uinua oireettomasti vuosia ja sit esiintyä näppylöinä ja kutinalla. Tyhmä hoitsu ja lääkäri väitti että oli vaan ärtyneet iho huokkoset kun myönsin joskus ajelevani karvat..

Eli oireet oli minkälaiset? Haavaumia, kutinaa, epätavallista valkovuotoa?? Saitko antibiootit vai miten tauti hoidettiin ja kuka diagnoosin teki, kun tyhmä hoitsu ja lääkäri ei heti hoksannut? Kauanko ekan lääkärin käynnin jälkeen seurasit tilannetta ja kävit toisella lääkärillä? Hoidettiinko myös seksikumppani(-t) ja miten? Jouduitko käymään jälkitarkastuksessa tai seurataanko tilannetta säännöllisesti?

Tämän takia on syytä käydä lääkärissä, kun ensimmäisen kerran kutiaa alapäässä ja ei löydy selkeää syytä vaivalle. Pois suljetaan sukupuolitaudit, infektiot, antibiootista johtuvat hiivavaivat tai perus atopia.

Huomasin aamulla herätessäni taino oikestaan jopa tunsin sen että kohdat missä toi haava ja niitä näppylöitä(?) on niin ovat nyt turvonneet ja ei en ole näplännyt ja koskenut niihin. Ja nyt ulompaan häpyhuuleen on myös tullut sellainen ja sisempien häpyhuuliin siihen toiseen ilmestynyt nytten kaksi ja on ihan turvonnut, kävellessä tai makoilessa eivät oikeestaan satu mutta istuessa joo, tosin johtuu varmaan ihan siitäkin kun on nyt turvoksissa. Ainoa kohta mikä sattuu on tossa ylhäällä mistä karvojakin ajellaan, kun siinä ikävä haavauma joka tuntuu että repee joka kerta kun menee istumaan.. Jotenki hirveen vaikeeta kuvailla noita näppylöitä tai mitä nyt ovatkaan..

ap

Jos on herpes niin on primaari infektio eli oletko ollut uusissa suhteissa tässä kuussa? Kannattaa muistaa että myös suuseksistä voi saada. Pyydä ottamaan näytteet ja myös tyypittämään jos on sitä.

Jos on herpes niin on primaari infektio eli oletko ollut uusissa suhteissa tässä kuussa? Kannattaa muistaa että myös suuseksistä voi saada. Pyydä ottamaan näytteet ja myös tyypittämään jos on sitä.

En tässä kuussa ole ollut, viimeksi helmikuussa. Mut sillonki oli kyllä tuttu ihminen. Mut maanantaina olen menossa kyl lääkärille ni ehkä silloin sitte sais selvyyden tälle.

Yhteistyössä