Kokemusta ÄLVSBY-TALOISTA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksa kirjautua nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en tiedä tarkemmin, mut onko niissä niin et jos ei ite ala maksamaan lisää, niin kylpyhuoneisiin yms tulee muovimatto/seinät..? En tästä ihan varma ole..
Ja sitte oon kuullu et tapetit rakoilee, mut sekinhän saattaa olla ihan yks kohtasta ja tekijöistä kiinni...?

Googlaamalla "älväri" löytyy varmaan vaikka mitä infoa. Ehkä älväri on vähän niinkuin Ikea - eihän se mikään Artek ole, mutta hinta-laatusuhde on usein ihan kohdallaan, ja jonkun mielestä on kauniimpaakin. Mutta siis en tosiaan tiedä onko näin vai ei.

http://www.alvsbytalo.fi/FIN/talomallisto/index.php?HOUSETYPEID=1&HOUSEID=3&PAGEID=6&CITYID=

Se täyttäis meidän kriteerit;
Omat huoneet pojille
makkari aikuisille tietysti
suora käynti ulkoa kodinhoitohuoneeseen
pikkuhuone työhuoneeksi
keittiö ja olohuone sen verran erossa makkareista, että voi oleskella herättämättä lapsia

:)

Alkuperäinen kirjoittaja Mari -76:
Googlaamalla "älväri" löytyy varmaan vaikka mitä infoa. Ehkä älväri on vähän niinkuin Ikea - eihän se mikään Artek ole, mutta hinta-laatusuhde on usein ihan kohdallaan, ja jonkun mielestä on kauniimpaakin. Mutta siis en tosiaan tiedä onko näin vai ei.

Kiitos tästä! :) Löytyy tosiaan aika paljon. :)

Alkuperäinen kirjoittaja neepu:
Henk. koht. en Älväreistä pidä mutta makunsa kullakin. Jos ajattelen pelkkää pohja ratkaisua, mietityttää tuo huoneiden välissä oleva pitkä käytävä.

Käytävässä pojat pelaisivat kuulemma isänsä kanssa (kun nyt vähän kasvavat) sabaa. :) <3

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
http://www.alvsbytalo.fi/FIN/talomallisto/index.php?HOUSETYPEID=1&HOUSEID=3&PAGEID=6&CITYID=

Omat huoneet pojille
pikkuhuone työhuoneeksi
keittiö ja olohuone sen verran erossa makkareista, että voi oleskella herättämättä lapsia

Makuu"huone" 7,6 neliötä... 0.6 neliötä pois ja puhutaankin jo komerosta... 20 neliön olohuone? Käsittämättömiä kanakoppeja.

Kuluttaja-lehdessä on ollut useita kertoja älväreistä. Siellä taka-aukeamalla on aina niitä kuluttajien tekemiä valituksia, ja mitä myyjä on joutunut korvaamaan. Älväri on loistanut siellä monesti...

Joo. Muakin on ihmetyttänyt tällä palstalla se, miten noita taloja osataan haukkua vaikkei niissä asuta eikä olla koskaan välttämättä edes käyty sisällä. Mutta ollaan niin viisaita kuitenkin kommentoimaan! Kiva kuulla vaihteeksi joitain hyviä kokemuksia niiltä, jotka noissa oikeasti asuvat. Onko täällä ollut oikeasti yhtään sellasta ihmistä, joka asuu älvärissä ja haukkuisi?
Talomalleja on noissakin hyvin hyvin monta, kaikissa ei ole koppihuoneita eikä käytäviä, kaikkihan riippuu siitä millasen talon valitsee ja mitä sisäratkaisuja! Sitten voikin tulla hintaa lisää, mutta niin se tulee jokaikisessä talopaketissa.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Omat huoneet pojille
pikkuhuone työhuoneeksi

Makuu"huone" 7,6 neliötä... 0.6 neliötä pois ja puhutaankin jo komerosta... 20 neliön olohuone? Käsittämättömiä kanakoppeja.

Niin se kanakoppi olis se mun "työ"huone. Olen kuvataiteilija, tarvitsen oman pikku majan, jonka saan pitää sotkuisena. Sen on oltava pieni, että kaikki on käden ulottuvilla. :)

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ei omakohtaista kokemusta, mutta rumia on olleet ne muutamat joita oon nähny.

Ai, sä menet sun kaveri/sukulaisperheen luo kylään älväriin, niin toteatko ovella ekaks: Hyi vittu kun teillä on ruma talo? =)

Aika karu muija, kukkia sille :flower:

:laugh: Aivan.

omakohtaista kokemusta yli 7vuoden ajalta, kaikki on toiminut erittäin hyvin, meillä on nykymittapuun mukaan sairaan pieni asuntolaina, ja tää on meidän ihkuoma omakotitalo =) meidän kahden duunarin perheellä ei ikinä olisi varaa mihinkään 200neliön linnaan, ja 250000euron kustannusarvioon... et jos vaihtoehtoina on tää kivalla alueella tai kerrostalokolmio lähiöstä samaan hintaan, niin kiitos tää mieluummin =) sisustaminen on sisustamista ja keittiöö, kylppäriä voi aina korjaila jälkikäteen jos haluaa =)

Meillä on "Älväri" malli Kalevatar. Ollaan asuttu 4 vuotta ja tyytyväisiä ollaan oltu! Olohuoneen ja eteisen välinen seinä purettiin ja tehtiin sellainen "kaari" aukko siihen, näin se pitkä käytävä hävisi. Meillä on kolme makkaria toisessa päässä sit olohuone sit makkari, keittiö,apukeittiö ja sauna toisessa päässä. Yläkerrassa on kaksi makkaria, iso aula ja vessa, niin ja pari vaatehuonetta. Mun mielestä meidän talo on ihan hyvä, eikä ole ulkoapäinkään ruma. Olen nähnyt kyllä rumiakin taloja ja ne eivät todellakaan ole Älväreitä. Mutta makuja on monia ja niistä ei voi kiistellä "yx tykkää äidistä, toinen tyttärestä". Muovimattoihin olen ollut todella tyytyväinen, helppo hoitoisia ja ovat jopa hyvännäköisiä. Silloin kun muutettiin niin yx tuttu luuli että meillä oli parketti eikä meinannut uskoa että se oli muovimatto. Joka talopaketissahan on niitä maanantai versioita, mutta me ollaan ainakin oltu tyytyväisiä omaan Älväriimme ja se on pääasia, muut ajatelkoon mitä tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Ne jotka asuvat Älvsbyssä tulevat kehumaan ja ne jotka ei ole koskaan käyneetkään haukkuvat maanrakoon... Niin näissä ketjuissa aina käy :D

:D

Se vain, että olen kolmessa käyny ja kaikki on niin maan kamalia ja rumia. Etten ikinä sellaista huolisi. Uus talo näyttää sikavanhalta heti kättelyssä.
Älväristä en maksais penniäkään! Ja älväri ei ole talo vaan grillimökki.

Kaverini sellaisen osti ja nykyään kiertää ne hyvin kaukaa. Ja se, että älvärillä on se "ikea" maine, on jostain saanut alkunsa, ei ole ihan tuulesta temmattu. Mutta kuten sanottua, makunsa kullakin ja saahan ikeastakin ihan toimiviakin tuotteita.

Yhteistyössä