Kokemusta, mielipiteitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tirppa jolla mänöö hermo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tirppa jolla mänöö hermo

Vieras
Millainen matka 3km on koululaiselle kulkea? Jos siis ei riitä matka kunnan koulukyytiin, niin teenkö hirveän mokan muuttamalla niin kauas lapsen kanssa, jonka olisi aloitettava pitkä taival aamuisin pitkällä kävelyllä... Kertokaa omia tai lastenne tai jonkun kokemuksia ja ajatuksia!

Eka-tokaluokkalaiselle on, mutta ei sen jälkeen ole matka eikä mikään. Paljon riippuu reitistä, miten vaarallinen tai turvallinen on. Jos lapsi on iltapäivätoiminnassa, ei matkaa tarvitse kulkea välttämättä kuin yhteen suuntaan yksin,

Sinä tulet kuitenkin tekemään niin paljon mokia, joista lapsesi kärsii ja kertoo valittaen vuosikymmenten päästä, että lopeta tuo hölmöily ja muuta sinne minne mielit. Sillä tämäntyyppiset mokat ovat niistä tekemistäsi mokista pienimpiä.

Että ala ihmiseksi ja äidiksi ja lakkaa suorittamasta täydellistä äitiyttä, hölmöläinen.

siinä mielessä on kokemusta että itse jouduin lapsena talsimaan/pyöräilemään 3 kilometriä eikä se hauskaa puuhaa kyllä ollut...omaa lastani en laittaisi noin pitkää matkaa kulkemaan.

Ei kai lapsen koulumatkan pituuden vuoksi muuteta tai olla muuttamatta, jos se muutoin perheolosuhteissa on tarpeen? Asioihin sopeudutaan. Onhan noita matkoja ennenkin ihmiset kulkeneet, kouluun ja töihin, säällä kuin säällä. Ei siihen kuole. Päinvastoin voi jopa käydä, eli ihan tervettä kai se kävely on.

no onhan se aika julmaa laitta eka-tokaluokkalainen kävelemään tuo matka edestakaisin. kun voi olla vaikka minkälaista ilmaakin. vesisateesta 30 asteen pakkaaseen tuuleen ja myrskyyn. sen jälkeen kyllä selviytyvät hyvin tuosta matkasta. itse olen ratkaissut sen niin että olen maksanut koulutaksille, että otti kyytiin 1,50 sivusta.

Yhteistyössä