Kokeneemmat kuivausrummun käyttäjät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli sain eilen kuivausrummun ja äsken uskaltauduin pistämään sinne ekan kerran vaatteita. Tähän asti testailin lakanoilla ja pyyhkeillä ja niihin laitoin sen että kuivaa ne kunnolla kuivaksi asti. Tosin pari lakanaa jäi silti nihkeiksi. Mistähän se johtuu?

Nyt laitoin noi vaatteet kaappi kuiviksi. Mitä sillä oikein tarkoitetaan, että vaate on kaappi kuiva eli siis käytännössä vähän nihkeä? Voiko sen muka laittaa suoraan kaappiin?

En käytä sitä kaappikuivaa juuri koskaan. Ainoastaan, jos silitän vaatteen heti perään, koska silloin on parempi, että se jää kosteaksi ja silittyy sitten paremmin. Silityksen aikana kuivaa sen verran, et sit on periaatteessa kaappikuiva.

Mutta mä hyvin, HYVIN harvoin silitän vaatteita ennen kaappiin laittoa. Meillä käytetään vaatteille tekokuitujen "Erittäin kuiva" -ohjelmaa. Lakanoille, pyyhkeille ja sellaisille, jotka kestää kuumempaa, käytetään puuvillan "Erittäin kuiva" -ohjelmaa.

Jos pyykkiä on vain muutama hassu (tai liian vajaa määrä), voi olla, ettei kuivuri saa imettyä niitä ihan kuiviksi saakka. Tällöin olen laittanut kuivauksen päälle vielä raikastusohjelman, joka kuivaa sen loppuun. Muut ohjelmat kuivaa sen perusteella, kuinka paljon vaatteista lähtee vielä kosteutta (ja jos sitä pyykkiä on liian vähän, tuossa voi tulla virheitä), mut ton ohjelma pyörii tietyn ajan huolimatta siitä, mikä kosteus on menossa.

Toinen syy huonoon kuivaustulokseen voi olla just päinvastainen eli liikaa pyykkiä kerralla. Kolmas syy liian märkä pyykki (säiliö täyttyy ennen aikojaan). Muitakin syitä voi olla, ne löydät käyttöohjeen Vianmääritys-kappaleesta.

Mä käytän aina sitä kuivinta vaihtoehtoa, en ymmärrä tuota kaappikuivaa minäkään. Ehkä lakanoilla jos mankelois? Mutta en mä sellasena niitä kaappiin laittaisi.

Sulla oli joko liian täysi tai sitten liian tyhjä rumpu. Meillä ainakin tossa on joku tunnistin joka mittaa kosteuden, jos liian vähän tavaraa ei kuivaa hyvin ja jos liikaa niin ei tietty silloinkaan.

Yhteistyössä