Kokkikolmoset?? Paras resepti kehiin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kertokaapa paras tomaattisosekeiton (vaimikäsenytoli) reseptinne ÄKKIÄ! Lähden kohta kyydillä kauppaan ja pitäis tietää mitä ostaa. Ikinä en ole sosekeittoa tehnyt, mutta ajattelin kokeilla ja kun en oikein muista kasviksista kypsennettyinä välitä niin siksi tomaatti.

Sais olla tuoreesta tomaatista se ohje, mutta murskaohjekin käy. Pitää sisältää tuorejuustoa, ja siihenkin voi antaa vinkkiä, että mistä tuorejuustosta tulee paras.

Mitäs sen kanssa voisi syödä??

Tomaatista en ole tehnykään, viimeeksi tein peruna-porkkanasosekeittoa ja oli ihana makuista. Mutta sama kaavahan siinä on aina, ainekset kiehumaan, esim. tomaatteja ja sipulia, soseuttaa, lisää kermaa, jotain tuorejuustoa ja mausteita.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Itse olen laittanut tomaattisosekeittoon kuohukermaa ja joskus maustanut myös yrttisellä tuorejuustolla.

Nyt alkaa kuulostamaan hyvältä.. Panetko leipää keittoon?? Käytätkö tuoreita vai murskamallin tomaatteja??

Ohje on yhdelle hengelle:
1/2 salottisipuli
1/2 valkosipulinkynsi
oliiviöljyä
2tl balsamiviinietikkaa
1 rkl sokeria
6 pientä tomaattia
: Sipuli+valkosipuli oliiviöljyyn kasariin. Kun pehmenneet, lisää balsamiviinietikka, sokeri ja tomaatit kokonaisina. Keitä kasaan niin että tomaatit pehmenee ja kuoret irtoaa. Purista keitto lävikön läpi suoraan lautaselle. Pinnalle basilikaa ja raejuustoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse olen laittanut tomaattisosekeittoon kuohukermaa ja joskus maustanut myös yrttisellä tuorejuustolla.

Nyt alkaa kuulostamaan hyvältä.. Panetko leipää keittoon?? Käytätkö tuoreita vai murskamallin tomaatteja??

Juu, teen krutonkeja myös :) Tuoreista tomaateista olen yleensä tehnyt. Pikakeitoksessa olen käyttänyt tomaattimurskaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Juu, teen krutonkeja myös :) Tuoreista tomaateista olen yleensä tehnyt. Pikakeitoksessa olen käyttänyt tomaattimurskaa.

Onko krutongit niitä leipäkuutioita, jotka paistetaan rapeaksi voissa?? nimim. makkarakastikkeen tekijä laittaa kerrankin jotain gourmeeta ;)

Yhteistyössä