Kokkolassa synnyttäneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hilla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hilla"

Vieras
Hei! Olemme muuttaneet kaupunkiin ja alkoi kiinnostaa (viidettä lasta odottaessamme), millainen paikka sairaala on synnyttää. Millaiset käytännöt, saako esim. lähteä jo seuraavana päivänä synnytyksestä kotiin, millaista kivunlievitystä yleensä tarjotaan vai pyydetäänkö itse? Millainen osasto on jne.?

Mitä vain mieleen tulee, niin kertokaa :)

Varmaan ihan samanlaista se toiminta on ku muissakin sairaaloissa. Itselle kaksi sektiota tehty Kokkolassa.
Työntekijät erittäin kiireisiä (?) joten saat olla kyllä erittäin rauhassa... Itselläni onneksi kaikki meni hyvin enkä neuvoja kaivannut. Yököt tosin varmaan jotain "siivoajia", koska kipulääkettä en saanut vaikka kivut oli todella kovat!

Minulla itselläni ei ole kokemusta, mutta hyvä ystäväni synnytti siellä toukokuussa. Muutama kätilö oli hiukan ääliöitä ja ammattitaidottomia, mutta muuten ihan ok. Kivunlievitystä sai ja kiireistä siellä oli.

Kaikkea pitää osata vaatia.
Osa mukavia kätilöitä ja empaattisia, osa ei.
Muista että aina voit vaihtaa kätilöä jos ei kemiat pelaa.
Useamman olen itsekkin synnyttänyt tuolla, ei tavi olla kuin 8h synnytksen jälkeen ja saa lähetä jos kaikki ok.
Nyt siellä on kyllä joku remppa menossa? Ja huoneissa jopa 4? Itse olen ollut aina yksin tai perhehuoneessa.

Onkohan se synnäri viel remontissa? Ainakin äitipoli oli viel pari viikkoa sit vielä evakossa remontin takia. Mulla 2 hyvää kokemusta, 2 todella huonoa ja 2 neutraalimpaa kokemusta kokkolasta. Pidä puoles ja vaadi sitä mitä haluat. Ja jos tiedät että sinusta ei ole siihen kun synnytys käynnissä ota joku mukaan joka pitää sun puolia.
Mun suositus on vaihtaa kätilöä heti kättelyssä jos yhtään tuntuu ettei kemiat passaa. Vaikuttaa niin paljon koko synnytykseen minkä muistaa kuitenkin loppuiän.

Meidän ensimmäinen syntyi Kokkolassa ja hyvät muistot jäivät kaikesta tekemisistä. Olin ainut synnyttäjä sen vuorokauden aikana ja kaikki kivun lievitys ym. tapahtui samalla hetkellä kun niitä pyysin. En tiedä kuinka monessa paikassa annetaan vielä spinaali äidille hänen sitä pyytäessä kun olet 10cm auki! Minä sain! Synnytys olikin sit todella kivuton ja helppo. Itse koin pienen sairaalan eduksi sen, että synnyttäjiä on vähemmän, joten henkilokunta tuntui jotenki "läheisemmältä" kun mitä seuraavilta olen kokenut pääkaupunkiseudun sairaaloissa.

Meidän ensimmäinen syntyi Kokkolassa ja hyvät muistot jäivät kaikesta tekemisistä. Olin ainut synnyttäjä sen vuorokauden aikana ja kaikki kivun lievitys ym. tapahtui samalla hetkellä kun niitä pyysin. En tiedä kuinka monessa paikassa annetaan vielä spinaali äidille hänen sitä pyytäessä kun olet 10cm auki! Minä sain! Synnytys olikin sit todella kivuton ja helppo. Itse koin pienen sairaalan eduksi sen, että synnyttäjiä on vähemmän, joten henkilokunta tuntui jotenki "läheisemmältä" kun mitä seuraavilta olen kokenut pääkaupunkiseudun sairaaloissa.

Yhteistyössä