Koko ajan tunkkainen ja likainen olo, apua nyt!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tunkkainenolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tunkkainenolo

Vieras
Olen perusterve normaali työssäkäyvä nainen. Huolehdin hygieniastani, harrastan liikuntaa, syön suht terveellisesti ja mitään sairauksia ei ole todettu.
Olen ennenkin tätä ihmetellyt ja pohtinut, mutta nyt vielä enemmän..
Mulla on siis jatkuvasti jotenkin tunkkainen olo. Pieni hiki pinnassa jatkuvasti ilman mitään järkevää syytä. Töissä kun kollegat kulkee ohi, niin ne on niin fressejä ja kuulaita ja tuoksuu hyvälle ja raikkaalle. Tuntuu että ite oon vaan yks hikinen ällötys.
En ole muuttanut ruokavaliota tai mitään ja vaatteet tuoksuu raikkaalle pesun jälkeen, mutta tuntuu että se raikas olo kestää ehkä tunnin suihkun jälkeen ja sit on taas ihan nihkee ja likanen olo.
Mun univaikeudet on myös koko ajan menny pahempaan suuntaan ja nukahtaminen ja herääminen on yhtä helvettiä.
Osaisko joku sanoo jotain tai jos ois omia kokemuksia tai jotain kikkoja esim.jostain suht neutraalista vartalosuihkeesta tms mikä auttais... Mä inhoon tätä olotilaa :(

Entä jos se onkin henkistä laatua. Vaikka joku paniikkihäirö?
:unsure:

Apua, enhän mä tommosta oo ajatellu ollenkaan! Oon hyvin onnellinen ja mun elämä on hyvin tasasta ja tasapainoista. Toki on kaikenmoista murhettakin tässä, mutta ei mitään ahdistusta... Tarviikin googlettaa lisätietoa!
Eniten oon aatellu että mulla on joku esim.kilpparihäiriö tai joku, mutta tuntuu typerältä soittaa lääkäriin että terve teille, mulla on tunkkanen olo.....

Apua, enhän mä tommosta oo ajatellu ollenkaan! Oon hyvin onnellinen ja mun elämä on hyvin tasasta ja tasapainoista. Toki on kaikenmoista murhettakin tässä, mutta ei mitään ahdistusta... Tarviikin googlettaa lisätietoa!
Eniten oon aatellu että mulla on joku esim.kilpparihäiriö tai joku, mutta tuntuu typerältä soittaa lääkäriin että terve teille, mulla on tunkkanen olo.....
Kannattaa se ottaa yhteyttä lääkäriin. Tuo voi olla hoidettavissa pois. (y)

Kannattaa se ottaa yhteyttä lääkäriin. Tuo voi olla hoidettavissa pois. (y)

Oon hirveen skeptinen lääkäreiden suhteen... Niin monesti mulle on sanottu et mene kotio ja ota buranaa. Ja myös eräältä yksityiseltä jäi paskanmaku suuhun kun mulla oli ajanjakso jollon vaan nukuin, nukuin, nukuin ja nukuin. Kilpparikokeisiin pääsin suurinpiirtein itkemällä ja sit kun ne arvot oli rajalla niin kolme eri lääkäriä viittas kintaalla ja totes et hanki joku harrastus ettei väsytä. Muutenkin mulla on todella vähän hyviä kokemuksia lääkäreistä. Lapsen keuhkokuumediagnoosinkin tein suurinpiirtein itse kun kaksi eri lääkäriä sano et kotio flunssaa poteen ja mä painoin sairaalaan enkä suostunu lähteen sieltä ennenkun tutkitaan. Ja keuhkokuumehan siellä oli. Joten mun on toooosi vaikee soittaa ja sanoo et mullon tunkkanen olo.... :( :(

No mulla on seborrea ja lääkärit inttää että päänahan ja naaman rasvottuminen johtuu siitä että syön liian rasvaista ruokaa. Kilpirauhaskokeisiin ei pääse, sanottiin että ehdottomasti ei.

Ehkä mietit asiaa vain liikaa ja panikoit asiasta, joten kuvittelet olevasi tunkkainen, vaikket olekaan. Harva sitä koko päivää freesinä tepastelee, vaikka siltä onnistuisi näyttämään. Kaikilla hikeä ja muita eritteitä pukkaa.

Olen perusterve normaali työssäkäyvä nainen. Huolehdin hygieniastani, harrastan liikuntaa, syön suht terveellisesti ja mitään sairauksia ei ole todettu.
Olen ennenkin tätä ihmetellyt ja pohtinut, mutta nyt vielä enemmän..
Mulla on siis jatkuvasti jotenkin tunkkainen olo. Pieni hiki pinnassa jatkuvasti ilman mitään järkevää syytä. Töissä kun kollegat kulkee ohi, niin ne on niin fressejä ja kuulaita ja tuoksuu hyvälle ja raikkaalle. Tuntuu että ite oon vaan yks hikinen ällötys.
En ole muuttanut ruokavaliota tai mitään ja vaatteet tuoksuu raikkaalle pesun jälkeen, mutta tuntuu että se raikas olo kestää ehkä tunnin suihkun jälkeen ja sit on taas ihan nihkee ja likanen olo.
Mun univaikeudet on myös koko ajan menny pahempaan suuntaan ja nukahtaminen ja herääminen on yhtä helvettiä.
Osaisko joku sanoo jotain tai jos ois omia kokemuksia tai jotain kikkoja esim.jostain suht neutraalista vartalosuihkeesta tms mikä auttais... Mä inhoon tätä olotilaa :(
Mun on on pakko ihmetellä kans yht juttuu mut sillai net joillain naisilla on sellane omituine et vaaik kuuin helle ja kuuma niin ei näytä vaikuttavan ja iho ei hikoile ja lisäks jos jollain tuoksuu niin sekin on sellane nsopiva tällä rodulla oonkin luokitellut heidän ihonsa sellaseks vamppyri jutuksi siis onah nsiellä ruskeaihoisiakin ei siis valkosia niinku vamppyyriit. mut se kun mä hikoilen hemmetisti niin siinä niitä tepsuttaa ja sit o nmiehiäkin jotka näyttäis niin hei lakkaakohan he ihonsa ja sit se pysyy sellasena. mun on pakko myöntää mut itte tunnen taas siitä huonoo jos en oo pessy persettäni ja pakko aina pestä se tai mulla on kansa sellane ntunen sitten et haisen paskalle vai ken haisikaan tykkään kyl hirveesti suihkussa josksu käyn montakin kertaa päiväs. en käytä hajusteit.. itse asiassa kun mainitsit tuon väsymyksen mitä väsyneempi ole nsitä tunkkaisemmaksi ja nihkeeksi tunnen itseni joka päivä eli voi olal että tuolla sinun uni ongelman raatkaisulal tuo toinenkin ongelma häviiää? juotko kahvii vai mitä? pyörittletkö mielessäsi paljonkin asioita ennen nukkumaan menoa joku kesken vai mikä?

Yhteistyössä