Kokoarvio-ultraan yksityiselle? Ei 4d.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kuopus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kuopus"

Vieras
Miten asian esittäisin soittaessani lääkärikeskukseen, että haluan vain päästä ultraan josta saisin tietää lapsen koon? Onko pakko mennä gynelle, vai pääseekö vaan ultraan vai miten? Ja toisaalta onnistuisiko ihan normaali gyne-vastaanotolla? Jos joku tietää Porvoosta tarkemmin, niin kiitos.

Esikoista odottaessa podin raskausdiabetesta ja pääsin automaattisesti polille kokoarvioon, joka tehtiin ultraäänen avulla. Nyt kuopusta odotellessa tuntuu, että sokerit olisi kohdillaan (no, tiedän paremmin seuraavan rasituskokeen jälkeen) ja painon nousu todella hillittyä, että pidän aika epätodennäköisenä että "jäisin kiinni" sokerirasituksessa kun vointi on näin hyvä.

Eli jos kaikki on kohdallaan niin rakenneultra jää tosiaan viimeiseksi ultraksi. Tietenkin sitten jos verenpaineet nousee ym, mutta ei niitä kannata toivoa.

Haluaisin kuitenkin tietää noin suunnilleen, että mitä kokoluokkaa olen lähdössä ponnistamaan. Ja jotenkin neuvolassa mahan päältä tunnusteltu arvio ei oikein vakuuta. Vaikka osui sekin viimeeksi aika kohdilleen.

Porvoosta en tiedä, mutta voithan soittaa yksityiseen lääkärikeskukseen ja kertoa, että haluat vain koko- ja synnytystapa-arvion, et siis 4D-ultraa. Luulisi, että se onnistuu.

Niin ja unohtu vielä sanoa, että mä menisin sellaiselle lääkärille, joka on arvostettu ja hyvä, jotta kokoarvio pitäisi mahdollisimman paljon paikkansa. Perinatologi?

Mä kävin sellaisella joka tekee niitä 4d-ultriakin, mutta en halunut muuta kuin tavallisen ultran.

Helpoiten asia selviää, kun soitat lääkärikeskukseen ja kysyt. Jos nimen perusteella löydät äitipolillakin työskentelevän lääkärin, avot.

kävin ekassa raskaudessa painoarviossa yksityisesti ihan sen vuoksi että halusin itselleni mielenrauhan, ettei ole tulossa mitään jättiläislasta niin voi rauhassa odotella synnytyksen käynnistymistä kun tiesin että saattaa mennä pitkästi yli lasketun ajan. soitin silloin ihan summamutikassa johonkin lääkärikeskukseen missä gynen vastaanotto ja pyysin päästä painoarvioon. siinä siis gynekologin vastaanottto ja painoarvio sekä käsin että uä:llä. liian ison sikiön ennustamisessa käsiarvio voi olla jopa parempi kuin uä-arvio kun arvioija on kokenut. kun soitin niin sanottiin että 35 viikon jälkeen vasta kannattaa tehdä se arvio.
sinähnä voit ihan hyvin kinuta neuvolastakin sitä lähetettä sanot että pelkäät synnytystä ja lapsi tuntuu sinusta isommalta. ainahan sanotaan että uudeleensynnyttäjä itse osaa parhaiten arvioida onko lapsi isompi kuin edellinen joten jos se sinusta tuntuu suurelta niin se on yksi syy selvittää asiaa.
lääkrinkäynistä vielä siinä maksoi erikseen se käynti ja sitten se uä. uästa piti hakea erikseen kela-korvaus ja sen sain sitte jälkikäteen. hintoja en nyt muista mutta täällä espoossa hintataso varmaan korkeampi muutenkin. ja vielä, soittelin ensin sellaisin paikkoihin, jotka nimenomaan ovat keskittyneet noihin 4d-ultriin yms esim helsingissä femeda, niin siellä ei olisi edes saanut tavallista ultraa vaan aina olisi joutunut maksamaan 4d ultran hinnan

Alkuperäinen kirjoittaja -ä-;23192422:
Niin ja unohtu vielä sanoa, että mä menisin sellaiselle lääkärille, joka on arvostettu ja hyvä, jotta kokoarvio pitäisi mahdollisimman paljon paikkansa. Perinatologi?

no ajattelisin että se kokemus tässä asiassa syntyy siitä että tekee koko-arvioita ja sitten näkee minkä kokoisia lapsia synty, jotta saa palautetta jos on mennyt pieleen. sairaalassa työskentelevät gynekologit siis tässä suhteessa varmasti parhaita kun yksityisellä harvemmin synnytetään. utta monet sairaalassa työskentelevtät gynet tekee myöskin yksityisvastaanottoa, joten kai voisit yrittää sellaisen vastaanotolle kun selvität vaan ensin ketä ne on, tai jos muistat kene luona esi viimeksi kävit poliklinikalla

Yhteistyössä