Kokoomus sukeltaa gallupeissa SDP nousee, nousi jo perussuomalaisten ohi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kannatukset jo virhemarginaalin sisällä. Olisiko maahan parempi saada Marin II jos kepu lähtee vielä kannatusromahduksensa jälkeen, vai olisiko SDP:n ja perussuomalaisten hallitus vasemmistoliittovahvistuksella parempi kuin SDP:n ja kokoomuksen hallitus? Perussuomalaisten arvotkin lähempänä demareita kuin Orpon kokoomuksen. Sekä SDP että PS kannattavat kolmansien maiden halpatyövoiman saatavuusharkintaa, jonka kokoomus haluaa poistaa. PS ei halua leikata köyhiltä kuten kokoomus. Jopa Laura Huhtasaari liputtaa hallitusyhteistyötä SDP:n kanssa.

Suomen velkaennätys on edelleen Kataisen kokoomusjohtoisella hallituksella 50 mrd€. Kakkosena Esko Ahon kepujohtoinen porvarihallitus nykyrahaksi muutettuna lähes 50 mrd€. Marinin hallitus jää kolmanneksi huolimatta kahdesta toisen maailmansodan jälkeen pahimmasta kriisistä, joka on johtanut kaikkien Euroopan maiden lisävelanottoon, Suomessa alle EU-tason lainanottoon.

Ostovoimaa lisää pienituloisille. Tämä asia jäi parhaiten mieleen A-Talkin kiivaasta
väittelystä. Persut ovat takertuneet lillukanvarsiin sopeutuspuheissaan.
Opetusministeri Li pitää henkeen ja vereen vähävaraisten puolta.
Suomea ei pidä jatkuvasti verrata muihin pohjoismaihin. Olemme monesta syystä heikossa hapessa. Pidetään ensin vaalit ja sitten neuvotellaan hallitusyhteistyöstä.

Ostovoimaa lisää pienituloisille. Tämä asia jäi parhaiten mieleen A-Talkin kiivaasta
väittelystä. Persut ovat takertuneet lillukanvarsiin sopeutuspuheissaan.
Opetusministeri Li pitää henkeen ja vereen vähävaraisten puolta.
Suomea ei pidä jatkuvasti verrata muihin pohjoismaihin. Olemme monesta syystä heikossa hapessa. Pidetään ensin vaalit ja sitten neuvotellaan hallitusyhteistyöstä.
Aivan, hallituksen jäljiltä Suomea on syytä verrata velkasuossa rämpiviin eteläisempiin maihin, eism. Kreikkaan tai Portugaliin.

Pääministeri Sanna Marin välikysymyskeskustelussa:
"Jos meillä olisi esimerkiksi Tanskan veroaste, niin valtiontalous olisi paljon, paljon paremmalla tolalla kuin se tällä hetkellä on. Ja sen takia ihmettelenkin oikeiston linjaa, joka on aina se, että rikkaille veronalennuksia. On tilanne mikä tahansa, aina on oikea aika, aina on oikea aika antaa rikkaille veronalennuksia ja leikata köyhimpien palveluita."

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Täytyy sanoa, että olen äärimmäisen hämilläni niistä suomalaisista, jotka kannattavat Marinin vetämää SDP:ä. Marin on ottamassa lisää velkaa velkaa velan päälle ja viemässä Suomea vielä kurjempaan tilanteeseen. Marin on henkilö, joka paikkaa kestävää vajetta pikavipeillä, eikä mieti hetkeäkään mistä pitäisi karsia, kun eletään yli varojen.
Onko melkein kansasta 20% täysi idiootteja?

• Tykkää
Reactions: Palstapesu
Täytyy sanoa, että olen äärimmäisen hämilläni niistä suomalaisista, jotka kannattavat Marinin vetämää SDP:ä. Marin on ottamassa lisää velkaa velkaa velan päälle ja viemässä Suomea vielä kurjempaan tilanteeseen. Marin on henkilö, joka paikkaa kestävää vajetta pikavipeillä, eikä mieti hetkeäkään mistä pitäisi karsia, kun eletään yli varojen.

Miten olisit ratkaissut korinan ja sodan ja sen seurausten aiheuttamat kulut? Entä millä miettein olit silloin, kun Kokoomus on ottanut valtionvelkaa? Muistutus vielä, että valtioilla kuuluukin olla velkaa, eikä sitä.makseta pois kuten kotitalouksien velkaa.

Miten olisit ratkaissut korinan ja sodan ja sen seurausten aiheuttamat kulut? Entä millä miettein olit silloin, kun Kokoomus on ottanut valtionvelkaa? Muistutus vielä, että valtioilla kuuluukin olla velkaa, eikä sitä.makseta pois kuten kotitalouksien velkaa.

Marin on ottamassa lisää velkaa myös tulevassa hallitusohjelmassa ilman minkäänlaisia leikkauksia mistään.

Velkaa voi toki olla, mutta Suomella sitä alkaa olla suhteettoman paljon. Kun rahat ei riitä kaikkeen, on syytä priorisoida asioita ja tukea tärkeimpiä kohteita ja leikata turhimmista.

Inflaatio laukkaa tällä hetkellä aivan älyttömissä sfääreissä ja lapsiperheet alkaa olla ahtaalla. Marin haluaa verottaa lisää työtekeviä ja jakaa rahat tulonsiirtoina. SDP on ennen ollut työläisten puolue. Sitä se ei enää ole. SDP tekee parhaansa, jotta työnteko ei ole kannattavaa. Ikävä kyllä, Marinin ja kumppanien ajatusmaailma on todella kommunistinen. On hämmentävää miten monikaan ei sitä ymmärrä.

Useiden suomalaisten suusta kuulee nykyään uikutusta, miten heillä on oikeus kaikkeen ilman minkäänlaista panostusta mihinkään. Paljon töitä tekeviltä ja itsensä kouluttaneilta vaaditaan kovempaa verotusta, koska osa- aikaisesti siivoushommia tekevä yksilö kokee epäreiluksi sen, ettei voi palkallaan matkustella ja syödä sisäfilettä, mutta 70 tuntia viikossa töitä tekevällä on varaa ajaa teslalla. Sehän on ihan helvetin epää ja sellainen ihminen, joka näkee vaivaa tulevaisuutensa eteen ja ottaa siitä vastuuta, pitää verottaakkin hengiltä.

• Tykkää
Reactions: m1es

Oikea lukema lienee isompi jos talousasioista puhutaan.

Marin on ottamassa lisää velkaa myös tulevassa hallitusohjelmassa ilman minkäänlaisia leikkauksia mistään.

Velkaa voi toki olla, mutta Suomella sitä alkaa olla suhteettoman paljon. Kun rahat ei riitä kaikkeen, on syytä priorisoida asioita ja tukea tärkeimpiä kohteita ja leikata turhimmista.

Inflaatio laukkaa tällä hetkellä aivan älyttömissä sfääreissä ja lapsiperheet alkaa olla ahtaalla. Marin haluaa verottaa lisää työtekeviä ja jakaa rahat tulonsiirtoina. SDP on ennen ollut työläisten puolue. Sitä se ei enää ole. SDP tekee parhaansa, jotta työnteko ei ole kannattavaa. Ikävä kyllä, Marinin ja kumppanien ajatusmaailma on todella kommunistinen. On hämmentävää miten monikaan ei sitä ymmärrä.

Useiden suomalaisten suusta kuulee nykyään uikutusta, miten heillä on oikeus kaikkeen ilman minkäänlaista panostusta mihinkään. Paljon töitä tekeviltä ja itsensä kouluttaneilta vaaditaan kovempaa verotusta, koska osa- aikaisesti siivoushommia tekevä yksilö kokee epäreiluksi sen, ettei voi palkallaan matkustella ja syödä sisäfilettä, mutta 70 tuntia viikossa töitä tekevällä on varaa ajaa teslalla. Sehän on ihan helvetin epää ja sellainen ihminen, joka näkee vaivaa tulevaisuutensa eteen ja ottaa siitä vastuuta, pitää verottaakkin hengiltä.

Et vaan ymmärrä kansantaloustiedettä. Valtionvelka ei kumminkaan ole sama kuin kansalaisen velka.

Veroaste sitä paitsi Suomessa laskenut ja silti uikutetaan, että verotetaan hengiltä

Olen ite keskituloinen, niinkuin miehenikin. Ei se verotus nyt kauheen rankalta tunnu. Suurin osa suomalaisista kuuluu tähän ryhmään, ymmärrän, että jotkut demareitakin äänestävät. Itse olen aina ollut "vähän porvari", mut kyl mä ymmärrän ihmisiä, jotka demareita äänestää.

20% pistäminen idioottikoriin tuolla perusteella on aikamoista. Mä en ikuna äänestäis persuja, mutta ymmärrän kyllä, että heidän linja jotakuta puhuttelee.

Kirjaimellisesti kyllä ovat. Demareita kiinnostaa enemmän ulkomaalaisten hyvinvointi kuin kantasuomalaisten hyvinvointi.

• Tykkää
  • Vau!
Reactions: m1es ja AivanSama
Et vaan ymmärrä kansantaloustiedettä. Valtionvelka ei kumminkaan ole sama kuin kansalaisen velka.

Veroaste sitä paitsi Suomessa laskenut ja silti uikutetaan, että verotetaan hengiltä

Olen ite keskituloinen, niinkuin miehenikin. Ei se verotus nyt kauheen rankalta tunnu. Suurin osa suomalaisista kuuluu tähän ryhmään, ymmärrän, että jotkut demareitakin äänestävät. Itse olen aina ollut "vähän porvari", mut kyl mä ymmärrän ihmisiä, jotka demareita äänestää.

20% pistäminen idioottikoriin tuolla perusteella on aikamoista. Mä en ikuna äänestäis persuja, mutta ymmärrän kyllä, että heidän linja jotakuta puhuttelee.

Valton velka on sen kansalaisten velkaa.

• Tykkää
Reactions: m1es
Kirjaimellisesti kyllä ovat. Demareita kiinnostaa enemmän ulkomaalaisten hyvinvointi kuin kantasuomalaisten hyvinvointi.
Hieman turhan monta linkkiä samaan kommenttiiin.... :rolleyes:

Velkafanaatikkojen on syytä muistaa, että Suomen valtionvelan korko tulee tänä vuonna olemaan 2,6 miljardia euroa. Ei todellakaan pieni summa enää. Tuolla saisi esim. hyvinvointialueiden ongelmat ratkottua ja rahaa jäisi ylikin.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
  • Vau!
Reactions: Palstapesu
Pääosa korosta tulee porvarihallitusten perintönä nykyiselle jättämästä 106,5 miljardin euron valtionvelasta. Kiitos vidusti kokoomus ja kepu !

SDP on ollut hallituksessa vuodesta 1995, paitsi Sipilän hallituksessa.

• Tykkää
Reactions: AivanSama ja m1es

Yhteistyössä