Kokoomus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en vaan tajua?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en vaan tajua?

Vieras
on sellainen puolue, jota en voisi koskaan äänestää. Olen nähnyt maailmaa ja ihmiskohtaloita. Jotkut saavat huonommat kortit, toisille jaetaan jo alkujaan värisuora. En osaa ymmärtää, miten rikkaiden oikeus rikastua voisi olla suurempi kuin onnettoman oikeus edes kohtuulliseen toimeentuloon.

Mutta minulla on paljon ihania, hyväsydämisiä ja fiksuja ystäviä ja tuttavia - jotka äänestävät kokoomusta. Jotainhan sen puolueen siis täytyy tehdä oikein tai jotain jaloa täytyy niissä ajatuksissa olla?

Kertokaa nyt minulle, mikä se kokoomuksen linjan punainen (hih) lanka oikeasti on? Miten niillä ajatuksilla tehdään parempi maailma? Haluan siis oikeasti ymmärtää ja tietää ja ehkä tarkistaa omaa näkökantaani.

eks ne rikkaat oo kokoomuslaisia, verot alas ja kaikki paremmaksi että rikastuu entisestään ja haluavat täällä kokoomuslaiset ainakin sijoittaa bisnekseen ja uusiin kauppakeskuksiin, omistusasunto kaavoitukseen jne.. kaikkea rahakasta hommaa..

Ehkä se on hyvää, että kokoomuksessa yritetään pohtia paitsi sitä, miten rahaa käytettäisiin, niin myös sitä, miten sen tulo myöskin jatkossa voitaisiin varmistaa. Koska jos jaettava hyvä loppuu, niin ei siitä jää enää köyhille eikä rikkaille, kenellekään.

Minusta tuntuu, etteo ole ihan tutustunut Kokoomuksen ajatusmaailmaan, vaan käsityksesi perustuvat oletuksiin (ja vaikka tämän palstan "asiantuntijoihin").
Minä äänestä Kokoomusta siksi, että siellä luotetaan myös ihmisen omaan kykyyn ja tekemisiin.
Tässä lainaus puolueen sivuilta: Kokoomuksen aatteessa yhdistyvät vapaus, vastuu ja demokratia, mahdollisuuksien tasa-arvo, sivistys, kannustavuus, suvaitsevaisuus ja välittäminen.
Itse en voisi taas ikinä äänestää Jutta Urpilaista, tuota räksyttäjää, jonka teesi on koko ajan ollut "lisää rahaa valtiolta kunnille" kertomatta mistä se raha oikein tulee.

Minä en voi sille mitään, että aina kun näen Kataisen jossakin puhumassa jotakin, ilmestyy mieleeni kuva pitkästä vihreästä ja valuvasta limalöllöstä kuplina sieltä suusta. :ashamed: Oikeen sellainen blaabati blaa blaa blaaa-mielikuva. :snotty: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Minä en voi sille mitään, että aina kun näen Kataisen jossakin puhumassa jotakin, ilmestyy mieleeni kuva pitkästä vihreästä ja valuvasta limalöllöstä kuplina sieltä suusta. :ashamed: Oikeen sellainen blaabati blaa blaa blaaa-mielikuva. :snotty: :ashamed:

Joo mut varotaan ettei mennä henkilökohtaisuuksiin loukkauksiin...

en todellakaan äänestä kokoomusta.. kauhuskenaario olisi että joskus katainen olisi pressa.. paitti siinä vaiheessa kun on mahdollista on varmaan pressan valta niin pieni, ettei se muuta tee kuin ole pressa..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jees:
Äänestäkää kaikki kokoomusta , Urpiainen ja SDP on kanalauma.

No niin minä ainakin teen, uskon tuohon Iltiksen ennustukseen, että SDP häviää huomenna pahasti.

Sait tämän kuulostamaan siltä, että äänestät sitä puoluetta, jonka arvelet voittavan. Ikäänkuin voittaisit siinä mukana.

Tuskin tarkoitit sitä, mutta harmi kyllä, moni äänestää juuri näin - gallupien mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja maija:
Kyllä vihdoinkin SDP lyödään maanrakoon , samaa mieltä en ikinä antaisi ääntäni ainakaan Urpiaisen kaltaiselle kanalle.

Voisinpa liittyä tähän mielipiteeseen. Demareiden toiminta ja tapa tuoda itseänsä esille ei minusta toimi. Se ei ole rakentavaa kehitystä. Ja nyt se alkaa kaatua heidän omaan niskaansa.

Ei siitä ole kyse että onnettomat jätetään kurjistumaan kenenkään huolta pitämättä. Kyse on mahdollisuuksien tasa-arvosta, eli kaikille tulisi tarjota samat lähtökohdat joista ponnistaa eteenpäin. Ei niin päin, että sieltä maaliviivalta päin katkotaan päät niiltä, jotka venyy pidemmälle kuin naapurinsa...

Ja se, millä lailla siinä maailmaa parannetaan syntyy siitä ideasta, että kun holhous otetaan pois niin tilalle pitäisi sitten tulla oma vastuu itsestä ja toisista (huom. siis todellakin myös toisista!)

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

Argumentaation aatelia ;)

Kyllä vihdoinkin SDP lyödään maanrakoon , samaa mieltä en ikinä antaisi ääntäni ainakaan Urpiaisen kaltaiselle kanalle.

Onko SDP:n lyöminen ollut kauankin sinulle tärkeä asia? Onko sinulle sama, mikä puolue voittaa, kunhan SDP häviää? Miksi vaalikeskusteluissa painotetaan niin usein jonkun muun puolueen tappiota eikä sen oman puolueen menestystä?

Itse täytyy sanoa, että mielummin äänestäisin Jutta Urpilaista kuin Jyrki Kataista, mutta onneksi ei näissä vaaleissa tarvitse äänestää kumpaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:

Onko SDP:n lyöminen ollut kauankin sinulle tärkeä asia? Onko sinulle sama, mikä puolue voittaa, kunhan SDP häviää? Miksi vaalikeskusteluissa painotetaan niin usein jonkun muun puolueen tappiota eikä sen oman puolueen menestystä?

Itse täytyy sanoa, että mielummin äänestäisin Jutta Urpilaista kuin Jyrki Kataista, mutta onneksi ei näissä vaaleissa tarvitse äänestää kumpaakaan.

se on vähän sama kuin että tärkeintä ei ole voitto, vaan se, että Ruotsi häviää. No huomennahan se nähdään, mutta kyl mä ainakin haluan äänestää voittajaa!

Yhteistyössä