Hae Anna.fi-sivustolta

Kollektiivinen tietoisuus

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä kamomilla, 17.03.2009.

1. Amur Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    Entä onko kollektiivinen tietoisuus vain sellainen eri lajien sisälle syntyvä vaiko voinko tuntea myös metsän tietoistuuden? (Kun minusta vaan tuntuu siltä että voin.)

Luonnossa tuntuu helpoimmalta tavoittaa minuuden katoamisen tunne, tunne kaiken ykseydestä ja maailmankaikkeuden hengityksessä mukana olemisesta. (Minun kaltaiselleni levottomalle mielelle rauhan saavuttaminen kadulla tai muuten ihmisvilinässä on hankalampaa)

Joskus olen miettinyt tuota elämän syntymistä että oliko ennen muuta olemassa Jokin, energia tai olemus, joka pyrki tulemaan tieoiseksi.
    Tästä pyrkimyksestä syntyi elämä ja sen eri muodot.

2. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543
    Mielenkiintoinen ajatus metsän tietoisuus. Monen monen vuoden ajan pähkäilin sekametsässä koivujen viestittelystä sadetta ennakoivasti. Mietin ja pähkäilin mikä koivuissa on tuota informaatiota lähettävä juttu. Sisareni nauroi nuorempana minulle kun sanoin *koivut kertovat että sadetta on tulossa joku huomenna tai ylihuomenna*, hänelle koivut eivät jostain syystä välittäneet samaa viestiä.

Koen myös luonnossa rakentuvani tai mieluimmin eheytyväni, mielelläni käytän ilmaisua luonto hoitaa. Kalevi Riikonen tarjoili minulle joskus 90-luvun alussa, että metsä on tarjonnut edellisessä elämässäni minulle suojaa. Ehkä niinkin, mutta jokin suurempi merkitys luonnolla on ihmiseen, olisiko sitten sielutason kommunikointia luonnonhenkien kanssa tai vain tiedostamatonta joka aistii ilman tarkempaa analysointia.

Mielenkiintoinen pointti Amur sinulla pohdinnoissasi. En voi ohittaa ajatusta myös siitä, mitä ihminen kokee tuijotellessaan merenkäyntiä rannalta, itse koen sen hyvin meditatiivisena kokemuksena, erillaisena kuin sisävesistojen aallokkoja katsellessani. Meressä voisi ajatella olevan ikiaikaista tietoa, no veden muistista puhutaan, mutta miksi merivesi ja makea vesi huokuu erillaista energiaa. Olisiko vesillä oma kollektiivinen tietoisuudentasonsa.

Nyt alkaavat ajatukset olla jo liika suuria näin pienien aivojen aajateltaviksi, tyydyn katselemaan edessäni höyryävän kahvikupposen tietoisuuden tasoon ja ihmettelen, miksi mieleni tekee kahvia, mutta kun sitä saan ei se sitten maistukkaan.

3. Theo* Alien

Saadut tykkäykset:
    0
    Pallopia ehti jo tuomaan telepatia sykäyksen tänne. Mahtavaa, meinasin nimittäin juuri siitä tulla kirjoittamaan kun ketjun avasin, vaan eipäs nyt enää tartte.

Olen saanut tuta kissan tietoisuuden. Oma kisu antoi sellaisen lahjaksi kerran kun yhtä aikaa nukahdettiin toistemme syliin ja erikoisen upeaa oli. Ihan erilaista, en koskaan olisi uskonut saavani tietää miltä tuntuu olla kissa (ei mitenkään voi kuvata sitä ihmisen todellsiuuteen). (Osaavat muuten ihan satasella olla läsnä, nuo karvapallot). Miksei siis silloin metsänkin tietoisuutta voi tuntea.

Eräässä buddhal. haarassa on harjoituksia, joilla pyritään tuntemaan eri elollisten asioiden tietoisuus. (ja itte asiassa shmanismissakin on ollut tällaisia taitajia). Mutta ne on aika kokeneiden harjoittajien harjoituksia, kun niin moni voisi seota (ja on seonnut). Itse erotan tosin metsän tietoisuuden ja metsästä tietoisena olemisen, (johon sitten kuuluu tuon tyyppiset seikat kuten mistä voi tietää miten koivu kertoo että kohta tulee vettä niskaan).

4. Erendil Sydäntietoisuus

Saadut tykkäykset:
    4
    Mielenkiintoista pohdintaa täällä. Itse tiivistän kollektiivisen tietoisuuden tähän: "Yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta" tai "Yksi kolmen ja kolme yhden puolesta". Parhaiten tätä kuvaa kulku pyöröovesta: kun minä liikautan yhtä ovea, liikkuvat ne kolme muutakin.

Eli mitä tämä tarkoittaa?: Joka kerta, kun osaan toimia oman sisäisen totuuteni mukaisesti/kunnioitan omaa sisäistä totuuttani elämän tuomissa haasteissa, ja toimin sen mukaisesti, vahvistun, mutta niin vahvistuu tuo kollektiivitietoisuuskin. Tällä tavalla, kuin pala kerrallaan, rakentuu suurempi tietoisuus.

Esim. Healerin laittama kanavointi 13. ylösnousemuskoodista: "MINÄ OLEN kuka MINÄ OLEN".....aivan, uskaltamalla olla oma itsesi/ilmentää itseään oman sisäisen totuuden mukaisesti, muunnat pimeyden valoksi. Teet tilaa sisälläsi valolle! Ja samalla kun näin teet, nousee myös kollektiivitietoisuuden värähtelytaso.

Vielä yksi esim: Joka kerta, kun uskallat myöntää täysin rehellisesti itsellesi omat tunteesi eli sen mitä olet, työskentelet juuri tuolla 13. ylösnousemuskoodin tasolla...."Muistakaa, että sydämemme on ehdoton totuus ja AINOA TOTUUS."

Kiitos Healer tuosta kanavoinnista:)

5. Pallopia Makilandian Kummi

Saadut tykkäykset:
    0
    Oletteko lukeneet kirjan "Miksi koirasi tietää että olet tulossa kotiin" tjsp.? Siellä on aivan uskomattomia esimerkkejä (ja kerrankin tieteellisesti todistettuina) siitä miten koirat ja kissat käyttävät jotakin kollektiivista tietoisuutta etiäisiinsä. Sieltä jostakin ne vaan poimivat nämä meidän lähettämät energiat, vaikka olisivat toisella puolella maapalloa!

6. Erendil Sydäntietoisuus

Saadut tykkäykset:
    4

Ja tämä onkin sitten ihan tähtitieteellisen ihmeellistä, että miksi ihmiselle sitten ON niin vaikeata elää positiivisessa ajatusmaailmassa? Ajatella niitä hyviä. Tai samalla kaavalla, miksi ihmiselle on paljon, paljon helpompaa ajatella vian olevan muissa, muttei tule mieleenkään, että onkin ihan itsessään? Eli juuri tuo, minkä luulisi olevan niin äärettömän helppoa, onkin niin äärettömän vaikeata? Miksi? Kuinkakohan monta maapallon elämää tarvitaan siihen, että ihminen oppii edes ihan tälläistä "helppoa" perusajatelmaa ajattelemaan....???

7. Erendil Sydäntietoisuus

Saadut tykkäykset:
    4

Aivan kuin kaikuna menneestä, intiaanien elämästä, muistutuksena, että osattiin sitä joskus muinoin jotain sellaista, mitä nyt ei osata.

8. Erendil Sydäntietoisuus

Saadut tykkäykset:
    4
    Ja tämä vielä unohtui laittaa Pallopialle:

jotenkin tuohon hyvään pohdintaasi liittyi kuin oiva paradoksi: kuinka on ollut edes mahdollista, että jostain niin helposta ollaan saatu niin vaikeata? Siis ihmisten toimesta.

9. Healer Luajan lapsi

Saadut tykkäykset:
    0
    Olisiko niin että siinä matalemmin värähtelevässä maailmassa on eletty niin kauan että se on tullut jo perinjuurin tutuksi,hallittavaksi olevaksi,,siinä on samat tutut kuviot jotka ei juurikaan perusolemuksesta muutu.Se muuttumattomuus ja ennustettavuus,se on niin mukavaa mistä ei lie haluta luopua,muutoshan mullistaa asioita ,niistä tulee hiukan epävarmoja,muutos pelottaa..

Rakkaushan on siitä mystinen ettei sitä ainakaan voida hallita,ohjailla haluttuun suuntaan.Sille täytyy vain antautua ja antaa sen toimia,kontrollista on pakko luopua rakkauden edessä ja se jos mikä on arveluttavaa,,

Hyvälle antautuminen altistaa myös haavoittuvaisuudelle,niinkauan kuin ymmärtää ettei hyvässä edes ole sitä haavoittuvuus aspektia=)
    Luottamuksen koe on uskon koe,uskaltaako hypätä tuntemattomaan luottaen ,vai pitäytyykö vanhassa kiinni kontrolloiden ,ehkä hiukan epämiellyttävästä,mutta kuitenkin ennustettavasta ja hallittavasta todellisuudesta.

10. Pallopia Makilandian Kummi

Saadut tykkäykset:
    0
    Niinpä! Miksi se on niin vaikeaa? Olisikohan yksi syy kuitenkin se kuinka eri tavalla ihmiset kokevat nämä mikä on hyvää ja mikä pahaa?
    Ihan vilpittömästi minäkin väitän pyrkiväni tekemään hyviä asioita ja ajattelemaan mielummin positiivisesti kuin negatiivisesti (en missään nimessä siihen kyllä tietenkään aina pysty), mutta nämä minun hyvät joskus ovatkin toisen pahoja.
    Helpottaisi varmasti jos jossakin kollektiivisessa tietoisuudessa löytyisi sellainen file jonka sisältö olisi kaikkien käytettävissä tasapuolisesti ja josta saisi tiedon yleisuniversaalista hyvästä ja pahasta.

Vai, oliko se niin, että näitä käsitteitä ei olekaan kuin täällä meitin ihmismaailmassa....;)?

11. Healer Luajan lapsi

Saadut tykkäykset:
    0
    Jokaiselle ihmiselle on annettu moraali ja omatunto,miten niitä käyttää tai sulkee on valinta omalla kohdallaan,,ei sen ihmeellisempää ole.

12. Pallopia Makilandian Kummi

Saadut tykkäykset:
    0
    Ymmärrän kyllä taas kerran vihjailusi Healer, mutta olen edelleen sitä mieltä että niin moraali, omatunto, hyvän ja pahan käsittäminen on hyvin pitkälti kiinni kulttuurista ja siitä ympäristöstä jossa elät.
    Sinulle moraali tarkoittaa varmastikin ihan eri asiaa kuin minulle, joten et voi hyvällä omallatunnolla väittää että sinun totuus olisi juuri se oikea ja muiden väärä, vai voitko?
    En muuten ymmärrä mitä tällä taas on tekemistä tuon kollektiivisen tietoisuuden kanssa, ja täysin moraalittomasti tässä luulen että haluat vain tuoda taas esille "tietosi" siitä että kärsin narsistisesta luonnehäiriöstä. Ei kai tässä tämän ihmeellisempää ole.
    Olisin mielelläni jatkanut tätä keskustelua, mutta kuten niin monta kertaa aikaisemminkin, en enää viitsi. Kirjoituksistani etsitään joka kerta joku tietty pieni osio, jolla yritetään saada todistetuksi väitteensä minun mielenvikaisuudesta oikeaksi.

Vähän Wikipedia lainausta:

Moraali eli siveys tarkoittaa yhteisössä vallitsevia käsityksiä, arvostuksia ja käyttäytymissääntöjä, jotka koskevat hyvää ja pahaa, oikeaa ja väärää, ar­vokasta ja arvotonta, hyväksymistä ja hylkäämistä.[1][2] Moraalilla voidaan tarkoittaa myös taistelutahtoa.

Sana ”moraali” on johdettu latinan kielen sanasta mos (monikko mores), joka tarkoittaa tapaa, käyttäytymismallia.

13. Healer Luajan lapsi

Saadut tykkäykset:
    0
    Mistähän hatusta vetäisit tuon mielenvikaisuutesi..kenpä tietää.Itse ajattelen että on yleistä moraalia,ympäristön moraalia ja henkilökohtaista moraalia jotka kyllä,myönnettäköön voitaneen sekoittaa keskenään ,mutta itselle on kuitenkin määräävintä se henkilökohtainen moraali,senhän perusteella kuitenkin arvioitani enimmäkseen teen ja toimin.
    Muihin syytöksiin jätän vastaamatta koska ne ovat sinun subjektiivisia näkemyksiäsi.

14. kamomilla Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä olette taas hienoja ajatuksia lisänneet. Healerille myös kiitos ajatuksia herättävästä kanavoinnista.

Niin, mikä meitä pidättelee valon lisäämisessä ja tietoisuuden monimuotoisuuden ymmärtämisessä. Olisiko pelko ja tuntemattomaan hyppääminen? Meitä pidätellään näillä rakenteilla ja yhteiskunnan malleilla edes pääsemästä kosketuksiin suuremman tiedon kanssa. Koulutus ja kasvatus myös painottaa mitattavuutta sekä teoreettisuutta. Kun siirrymme tietoisuusalueelle, sitä ei voidakaan mitata tai ulkoapäin todistaa. Asiat vain tiedostetaan. Lisäksi suurin osa ihmisistä elää 3. ulottuvuuden rajallisessa tiedontilassa, jolloin yhteydet ovat fyysisessä havainnoissa. Tällöin on helppo tuomita niitä asioita, joita ei voi ymmärtää. Heidän käsityskykynsä mukaan niitä ei ole.

Valo ja viisaus kulkevat käsikädessä. Kirkastuminen ilmeisesti nostaa tajuntaa luonnollisesti ja herkistää sieppaamaan hienovaraiset viestit luonnosta. Sem puhui vaistoista. Onko juuri se, että eläimet näihin vaistoihinsa kasvavat, kun heillä ei egomieli ajatuksia sotke? Harhauta? Kireänä ja stressantuneena emme näitä taajuuksia pysty poimimaan eli rentoutuminen olisi sikäli avain tiedostamiseen.

Syyttelyistä emme taida pitkälle päästä, koska jokainenhan meistä on yhtä täydellinen pohjimmiltaan. Jos tietoisuus kokee fyysisyyttä maapallolla ja sen lähtökohta on ykseys - sinne se myös haluaa palata - jakaa ja lisätä kokemuskenttää - viisautta.

Tunteet taas voivat kasvattaa sydäntietoisuutta, rakkautta. Tuntemalla tunteita ymmärrämme toisenkin tuntevan samoja tunteita. Tunteet mielestäni hyvä ja paha lopulta vievät samaan oivallukseen eri reittiä pitkin, lopputulos on kuitenkin ennen pitkää sama.

15. Amur Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    Inke, minulle meri on niin suuri ja mahtava, että kunnioituksen lisäksi se herättää minussa pelkoa. Ajatus se äärettömästä, peräänantamattomasta voimasta on niin hurja, että en sitä saata edes yksinäni kunnolla miettiä. Mutta hurjuudessaankin se on myös lempeä ja kaunis, kuin elämä itse. Merien pilaantuminen ja kuolema on pelottavinta, mitä ihminen voi saada aikaan.

Silti meri on alkukoti ja jokin minussa uskoo että että sinne me myös palaamme. Kuin pisara vettä; Alkumereen.

16. Amur Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
  17. KARS JEDIMESTARI Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    KAIKKI I N yhtä samaa voimaa samaten tíetoisuus esim sksi mm jedimestarit teitävät että héti jos josain esim syttyy sota sen tuntee voimassa heti häriösmä ja voiman kollektiivisen tietoisuudeen heikkenemisenä.

t. KARS SKYWALKER JEDIMESTARI

VOIMA OLKOON KANSSANNE

18. Healer Luajan lapsi

Saadut tykkäykset:
    0
    Kars,mitä ajatuksia herättää sinussa sellainen kun luin jostakin että valotyöntekijöiden tulee irrottautua kollektiivisistä energioista..no sinun termein se ehkä on jedimestari se valotyöntekijä..mutta kuitenkin?
    Tämä perustuu siihen että yhdistymme ja toimimmeJumal-mielestämme eikä enää kollektiivisista energioista..

19. Erendil Sydäntietoisuus

Saadut tykkäykset:
    4
    Healer,

änkeän tähän väliin, vaikka Karsilta kysyitkin: jotta voisimme löytää sen oman totuudemme, joudumme tekemään ensin tuon irtioton. Ja tätä kautta sitten yhdistymme ja toimimme sen Jumal-itsemme kautta. Itse näen tämän kysymyksesi näin.

20. KARS JEDIMESTARI Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    NIIN HEELAR JO TOHON VASTASIKIN ELI vsstataan Yodan sanoin Luke Slkwalker tunne voima itsessäsi ja sen jälkeen voit aistia sen kaikki alla eli ensin pitää löytää tuo vioima itsessään ennen kun voi aista voiiman kaikkialla.

t. KARS SKYWALKER JEDIMESTARI

VOIMA OLKOON KANSSANNE

21. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 917
    Tämä on totisinta totta. Onhan esmes kulttuureja nykyäänkin, joissa monta vaimoa on ihan normaalia. Tai jos nainen raiskataan, se on naisen vika ja hänet kivitetään hengiltä...Noitten kulttuurien mielestä tuo on ihan normaalia moraalia.

Mun mielestä taas ei, ihan sairasta. Mun mielestä on selvää, että noitten moraali on mettäs. Ja ihan sitte yksilötasolla..esim. täällä elleissä sinkkupalstalla on tosi monia sinkkuja, joiden mielestä ei oo mitään pahaa eikä moraalitonta siinä, että ruvetaan jonku aviomiehen salarakkaaksi. Mä oon sinkku, ja mun mielestä noitten moraali on mettäs.

22. Tulisoturi Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    95
    Tuosta kaikki on yhtä, on hyvä muistaa pysyä omassa keskuksessaan vaikka tietoisuus yhteydestä kaikkeen onkin.

23. vierailija Vierailija

24. vierailija Vierailija

Kollektiivista ykseyttä/yhteyttä ei voi ymmärtää maallisilla/materiaalisilla aivoilla,negatiivinen energia vallitsee ymmärrystä ymmärtää.keino päästä yhteyteen 3siin aivoihimme(sydän) josta ymmärrys löytyy ja paljon muutakin,on jos tuntee olevansa valmis.1. meditoida kaikki negatiiviset ajatukset,huolet,vihat,pelot,surut ym pois ajatuksista,esim hengittää palkeet täyteen ja kerärätä negatiiviset asiat pois päästettävään ilmaan ja puhaltaa ulos 2. taas palkeet täyteen ja samalla kun vetää yrittää saada sydämmessä olevia positiivisia asioita mukaan.3.ja tätä toistaa niin useasti kun tulee tunne että negatiiviset asiat ovat poistuneet ja on hyvä olo 4.tätä käyttää tarvittaessa kun elämässä tulee vaikeita hetkiä,kun alkaa tulla mieleen negatiivista energiaa.5.jos olet valmis alkaa pikkuhiljaa materiaalinen ajattelu jäädä taka alalle ja alamme ratkomaan asioita sieluaivoillamme(sisäinen sinä)silloin tulee ymmärrys mitä todella tarkoittaa kollektiivinen tietoisuus,tähän pääsemiseen auttaa youtube-kanava AURINKOTIE.suosittelen jos tunnet olevasi valmis.

25. Camomille* Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    106

Kiitos tästä ketjun nostamisesta. On kuin lukisin aivan vieraan ihmisen kirjoittamaa tekstiä, vaikka olen ketjun joskus aloittanut. Tekstit siis 11 vuotta vanhoja. Se saakin miettimään, kuka ja mikä ihminen on muuttuvaisuudessaan, ajatuksineen ja kokemuksineen. Sinne perus syvälle sisälle, sieluun asti katsottuna.

Voi, ihastelin meidän kaikkien kirjoituksia ja jakamista! Tulen joskus sentimentaaliseksi pienistä asioista :).

Luin vierailijan teksiä tässä ja totta, raskaus negatiivisuudesta keskittyy sydämeen. Niin itsekin ajattelisin eli että reitti kollektiiviseen tietoisuuteen tukkeutuu - jotkin asiat näkee ja tuntee vain sydämellään - niinkuin pikku prinssi kirjassa. Ja kun on tukossa on valmis stressaamaan ihan kaikesta, ei näe toisia eikä itseään henkisenä olentona ja vajoaa jonnekin harhailluun, päämäärättömään kulkemiseen... Tehden monia valintoja, jotka entisestään puskevat pois polulta.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri