Hae Anna.fi-sivustolta

Kollektiivinen tietoisuus

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä kamomilla, 17.03.2009.

1. Camomille* Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    106
    Jos olemme yksi mieli, kuten lintuparvessa, meidän tulisi luovuttaa myös oma tahto johdatukseen. Tuo parvi vertaus oli jännä, kun siinä kuitenkin johtava lintu aina vaihtuu. Vaihto tehdään sulassa sovussa kuin rytmisesti yhteisymmärryksessä yhteisen hyvän nimissä. :)

Eli jos valta keskittyy liikaa ihmiselle, joka ei halua nähdä hyvän toteutuvan ympärillään voisi vertauskuvallisesti ajatella, ettei kaikki tule menemään parhaimmalla tavalla. Meillä ihmisillä on aika tavalla valtaa monissa eri rooleissa, jotka ovat hyvinkin moninaisempia kuin eläimillä - ammatissa, perhekuvioissa, määritelmissä olla mitä erilaisempia seksuaalisia ja elämänkulkuja hakevia yksilöitä, mitä moninaisimmissa kulttuureissa ja mitä erilaisimmilla tietoisuuksilla ja ohjauksilla.

Voin sanoa, että itse olen kulkenut melko syvät vedet taas viime vuosina. Olen ollut ihan pohjalla välillä. Toinen kerta tässä elämässä, jolloin joudun hakemaan apua sekä ihmisistä että Luojalta. Voi, ette uskokaan miten matalissa vesissä olen kulkenut. Välillä halunnut heittää hanskat tiskiin ja pelännyt etten selviä. Mutta tässä vielä hengittelen ja mietin suuntia, kuka ja mikä olen... Miksi olen täällä, mitä oppimassa ja miksi?

Miksi räpiköin vieläkin raakileena, elämässä olisi ehkä pitänyt jo jotain oppia ja edelleen on olo, ettei ole oppinut yhtään mitään. :) Olen kai yhdenlainen liiankin oman tien kulkija, uppiniskainen suunsoittaja ja reitinvalitsija, joka ei vaan kykene itsekkyydeltään ja omahyväisyydeltään tai voimiltaan näkemään, tekemään eikä olemaan. :)

Mutta aina on hyvä käydä pohjalla viilistelemässä ja palata uudelleen reitille, sille jolle antautua.

2. Camomille* Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    106
    Tuo peruskysymys, mikä minusta on tämän ydin... Opimmeko yhteiseen tietopankkiin myös ikävistä kokemusta vai vain itsellemme? Pallopia toi tämän ajatuksen hienosti esiin!

Ajattelisin, että opimme yhteiseen tietopankkiin kollektiivisesti, mutta voisiko olla niin, että tieto tallentuu silloin kuin hologrammina astuttavina kokemuksina kuin elokuvana joka on tapahtunut jollekin ja jollaiseen rooliin voi toinenkin hetkellisesti samaistua. Niinkuin katsomalla elokuvaa, nähdä klipsejä elämästä muttei ihan muuntua tilanteeseen kuin mentaalienergioiden tasolla???

Jos taas haluaa avata sydäntä näkemään ja tuntemaan on elettävä tie kokemuksien kautta, muunnuttava, luovuttava ja käytävä antautumisen tie??? En tiedä, nämä ovat vain ajatuksia.

3. Camomille* Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    106
    Onko valo - valon kirkkaus ja suuruus yhtä kuin olennon tietoisuus?

Miksi valon energia on erilainen, miksi se tuntuu erilaiselta, miksi meidän jokaisen energia ja olemus on hieman erilainen kuin toisen?

Miksi jossain on hyvä ja helppo olla (esim. jonkun ihmisen seurassa), miksi toisen olemus taas häiritsee, mikä siinä häiritsee?

Entä jos sieppaa ajatuksia ja ottaa niitä itseensä kuormittuen, niin onko sekään hyvä?

Eli tasapaino tunteissa, ajatuksissa ja tietoisuudessa sekä viisaudessa olla ja elää ihmisten keskellä, kiireiden keskellä ja arjen haasteissa. :) Taas perusasioiden äärellä.

4. Camomille* Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    106
    Jotenkin tuo perusajatus, että oppii kunnioittamaan elämää, toisen ajatuksia, olemaan myötätuntoinen itseään ja toista kohtaan, sallii tilaa erilaisuudelle, ymmärrykselle ja vaihdolle sekä energioissa että ajatuksissa.... Ja silti se on vaikeaa... :)

Voi että, kiitos että olette!

5. Camomille* Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    106
    Vielä tästä suosituksesta, kiitos. Menin tutustumaan. Juuri tähän hetkeen hyviä mietintöjä.

6. vierailija Vierailija

kun luovumme kontrolloinnista, asiat alkavat sujumaan. kärsimnyksen syy on siinä, että ihminen yrittää kontrolloida jotain sellaista, jota hänen ei kuulu kontrolloida, tai jota ei voi kontrolloida.

• Tykkään Tykkään x 2
  7. Camomille* Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    106
    Kyllä näin... antautuminen sana nyt itsessänikin resonoi.

8. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 916
    Se on ku elokuva johon voit samaistua, jos se on toisen kokemus sinne kollektiiviseen, mutta jos ite koet sitte vasta sen oikiasti ymmärrät. Näin mä sen näen.

• Tykkään Tykkään x 1
  9. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 916
    Akaasiset arkistot = kollektiivinen tietoisuus ?

• Tykkään Tykkään x 1
  10. Osiria Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    53
    Joskus muuten harjoittelin tuota edellä mainittua kontrolloimisesta luopumista ja yllätyin miten paljon se vapautti itseä elämään enemmän oman näköistä elämää.

Hukkaan heitettyä aikaa vaivata päätään vaikkapa sillä, jos joku naapuri kertoo mitä toinen naapuri oli sanonut siitä missä arvelee minun viettävän viikonloput. Voi vain kohauttaa olkiaan ja kiittää hiljaa universumia, että mukava tietää, että joku pitää elämääni noin mielenkiintoisena ja miettiä samalla muistoja siitä todellisesta viikonlopustani maalitonkan ja maalitelan kanssa.

Että vähän oli naapurin kuvitelmia tylsempää, mutta loppujen lopuksi ei voi olla minun vastuullani oikaista liian mielikuvituksekkaan naapurin omia mentaalisia mielikuvia. Antaa vaan mennä. Asia oikenee, jos sen kuuluu oieta silloin kun sen pitää oieta, minun ei tarvitse sen suhteen tehdä mitään. Riittää, että elän moraalisesti ja eettisesti oikein ja sitä elämää minkä itse valitsen. Ja harvemmin olen tai olisin halunnut elää sellaista elämää mitä jotkut ihmiset ovat mielessään minulle rakennelleet, että se on heidän projektinsa, ei minun.

(Lopultahan me itse olemme vastuussa siitä millaisia ajatusrakennelmia mieleemme rakennamme. Monesti niitä rakennetaan lapsuudesta opittujen mallien mukaan ja jos ne tunnistaa, niin sittenhän niitä voi alkaa purkamaan.)

• Hauska Hauska x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
  11. Osiria Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    53
    Lainaan tätä, koska haluan jonkun tekosyyn, jonka varjolla voin jättää tähän (lähinnä itselleni) aiheesta linkin. Aion lukea sen myöhemmin, mutta siinä käsiteltiin nopealla vilkaisulla sekä akaasisia kirjoja, että kollektiivista tietoisuutta.

https://www.tokenrock.com/explain-akashic-records-48.html

• Tykkään Tykkään x 1
  12. Camomille* Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    106
    Luin tuon linkin, kiitos siitä. Eli akaasisiin arkistoihin pääsee oikean tietoisuudentilan avulla esim. jooga, hengitysharjoitukset, meditaatio jne. Akaasiset arkistot ovat kuin yhden kosmisen mielen tallenne. Siinä yksilö on toditaja tai tarkastelija ertyisessä tietoisuuden tilassa ja voi nähdä asioita menneisyydestä tai tulevaisuudesta. Esimerkkihenkilöitä ovat olleet esim. Edgar Cayce ja Annie Besant ja monia muita.

13. vierailija12 Vierailija

Ei taida olla sama asia...
    Nämä akaasiset arkistot ovat tallenteita tapahtumista (mahdollisista tulevista ja jo menneistä). Tällä arkistolla ei ole mitään tietoisuutta itsellään.
    'Kollektiivinen tietoisuus' on jotenkin epäselvä käsite ..tai täytyisi tietää missä asiayhteydessä sitä käytetään (maallisesti?, sielutasolla vai kosmisessa mittakaavassa). Täällä esim. aiemmin kanavoitua: "Eläinten sielut toki kehittyvät kollektiivina tietoisuutena, mutta ihmisen aina erillisenä persoonallisena sieluna." - "Ihmisen henkinen kehitys on siis vahvasti yksilöpainotteista, ei kollektiivista." -Yksi

Juuri kanavoinnilla on mahdollista päästä käsiksi tähän akaasiseen arkistoon (suoraan).
    Tai jos kanavoidaan jotain henkiolentoa, tällä on pääsy tähän Arkistoon.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri