Kolmannelle nimeksi isosiskojen toiset nimet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mitä mieltä olette, onko ihan hullu idea? Eli suunnittelemme antavamme kolmannelle tytöllemme nimeksi isosiskojen toiset nimet. Toisesta tulisi kutsumanimi ja toisesta toinen nimi. Ajattelimme, että se lähentäisi jotenkin symbolisesti siskoksia, ikäeroa kun tulee aika paljon. Ja muutenkin ovat kauniit nimet, ihan sääli jos se kutsumanimeksi kaavailtu nimi jäisi "vain" isosiskon toiseksi nimeksi.

Kommentteja?

Mun mielestä on vähän mielikuvituksen puutetta, sori vaan. Enemmänkin tulisi tunne, että tytölle oli vaan pakko saada joku nimi, niin laiskuuksissaan laitoitte isosiskojen toiset nimet. Ajatelkaa vähän miltä tytöstä tuntuu isona, kun ei ole saanut "omaa nimeä", vaan on isosiskojen nimet kierrätetty. :(

Muuten ihan hauska ajatus, mutta saattaa tytölle tulla isompana semmoinen tunne, että ei todellakaan ole saanut mitään omaa, varmaan vaatteetkin kierrätetään isosiskoilta ja sitten vielä nimetkin...

Mun mielestä on vähän mielikuvituksen puutetta, sori vaan. Enemmänkin tulisi tunne, että tytölle oli vaan pakko saada joku nimi, niin laiskuuksissaan laitoitte isosiskojen toiset nimet. Ajatelkaa vähän miltä tytöstä tuntuu isona, kun ei ole saanut "omaa nimeä", vaan on isosiskojen nimet kierrätetty. :(

No eipä se nyt paljon lisää tee kierrätykseen, kaiken kumminkin saa käytettynä.

Näin vähän pelkäsinkin ;-) Itsellä myös ensimmäinen reaktio oli että ei ikinä (miehen ehdotus), mutta kun tarkemmin mietin niin alkoikin tuntua kivalta idealta. Mutta en ajatellut, että kolmannesta tuntuisi siltä, että ei ole saanut mitään omaa. Tärkeä pointti. Emme tietenkään halua, että hän ajattelisi niin. Taidan ehdottaa, että jätämme sittenkin nämä pois nimilistalta. Muitakin kivoja nimiä kun on mielessä.

ap

[QUOTE="vieras";22396601]No eipä se nyt paljon lisää tee kierrätykseen, kaiken kumminkin saa käytettynä.[/QUOTE]

Siskoilta ei tule kyllä juuri muuta kuin kantoliina ja pari vastasyntyneen bodya jotka oli jemmassa :-) Muuten kyllä koko porukka käyttää isolta osin (muilta) kierrätettyä kamaa. Mutta kiitos kommentista.

ap

[QUOTE="vieras";22396659]Siskoilta ei tule kyllä juuri muuta kuin kantoliina ja pari vastasyntyneen bodya jotka oli jemmassa :-) Muuten kyllä koko porukka käyttää isolta osin (muilta) kierrätettyä kamaa. Mutta kiitos kommentista.

ap[/QUOTE]

Odota ku rupee tarvitaan pyöriä ja suksia ja nintendoja, montakohan tulee saamaan uutena?

No onhan se vähän hassua jos joku kysyy teidän lasten kokonimiä niin vastaat että Milla Maija, Oona Liisa ja Maija Liisa :D :D

Eli ei hyvä idea mun mielestä koska saattaapi tulla nuorimmaiselle ajatus että on vaan kopio isosiskoistaan :/ eli ei ei ei tommosta en toivo kenellekkään :/

En itsekään antaisi nimeä tuollain.
Mua harmittaa suunnattomasti, että kuopuksella on toinen nimi sama kuin mulla, myös hänen kolmas nimi on "kierrätys"nimi, nimi joka on isänsä siskolla kolmantena nimenä. Olisi kyllä riittänyt yksi kierrätysnimi...

Yhteistyössä