Kolmas lapsi vahingossa, tosi pieni ikäero

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lispe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lispe

Vieras
Tässä meidän tilanne:
Perheessä 2v2kk ja 6kk lapset. Nyt raskaana, vaikka ehkäisyä on käytetty ihan oikeesti, kertaakaan ei oo oltu ilman (kondomi). Tulevan vauvan la:n aikaan lapset ois siis vähän vajaa 3v ja vähän yli 1v. Ja mua hirvittää miten selviän. Siis ei taloudellisesti, vaan ihan se arjen pyöritys mietityttää. Kolmannesta lapsesta kyllä haaveiltiin, mutta vasta 2-3v kuluttua. Aborttia ei kuitenkaan edes harkita.

Kuulisin mielelläni kokemuksia muilta joilla 3 lasta näin pienillä ikäeroilla, mitenkäs siitä oikeen selviää?

Meillä ei noin tiheetä ole ollut, mutta kyllä sitä varmasti pärjää, onhan ne pikkuisia vaan hetken, myöhemmin oot varmasti iloinen että on noin pienet ikäerot. Rennosti vaan eteenpäin =)

Vajaa 4v 2,5v ja 2kk :) No ei nuo niin tiheään ole syntyneet mutta hyvin on pärjätty ja suurimman ajan olen yksin lasten kanssa. Kertaakaan ei ole olleet hoidossa kun ei ole hoitajia ja isä tosi paljon töissä.
Onnea :)

Meilä on 4v, 1v5kk ja 5kk. Kyllä arjen pyörittää, ulos lähdöt voi olla joskus hankalia jos sattuu kaikille lapsille kiukku päivä. Minun mielestä ei ole kolmen kanssa yhtään vaikeampaa arjen pyöritys kuin kahden kanssa.

No, meilläkin kolmas oli tavallaan vahinko, ei ihan niin äkkiä olis tarvinnu tulla.. Mutta tuli kuitenkin! Esikoinen oli 2v ja keskimmäinen 10kk kun se kolmas syntyi. Olihan se välillä karmeaa ja raskasta varsinkin miehen pitkät työpäivät, yövalvominen ilman päikkäreitä.. Mutta menihän se! Raskain aika oli äkkiä ohi!
Koliikki oli onneksi vain esikoisella!! :D Kyllä siitä selviää! Minusta pienet ikäerot on kaikin puolin hyvä juttu!

Meillä nelonen tuli aikalailla heti kolmosen perään "vahingossa", lapsille jäi ikäeroa tasan vuosi. Mutta hienostihan kaikki on mennyt, nyt hieman isompina (2v8kk ja 1v8kk) ovat vallan hauska parivaljakko. Vauhtia perheessä toki riittää, vaikka onkin vaan kaksi pientä, mutta heidän lisäkseen sitten on varsin vauhdikkaat isommatkin lapset, 10v ja 8v.

Olisi kyllä ollut shokki, jos olisin heti raskauden alussa saanut tietää nelosesta. En kiellä, ettenkö olisi ehkä harkinnut jopa aborttia, vaikkakaan en varmasti olisi sitä pystynyt toteuttamaan. Mutta meillä kohtalo puuttui peliin, ja sain tietää raskaudesta vasta kun vauvan liikkeet tunsin eli noin viikolla 20. :D Joten siinä ei enää paljon ollut varaa pohtia, mitä tehdään, vaan piti sopeutua aika nopeastikin tilanteeseen. Ja tosiaan loistavasti on kaikki mennyt.

Meillä kaksi edellistä oli 1v2kk ja 3v4kk kun kuopus syntyi. (Muut lapset oli vajaa 6v, 10v, 14v ja 15v). Ihan hyvin on sujunut, en mä koe tätä raskaaksi. :) Tai, onhan niitä huonompiakin päiviä, mutta pääsääntöisesti ok.

Yhteistyössä