Kolmas lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuikkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuikkeli

Vieras
Meille on lokakuussa tulossa 3 lapsi ja haluisinki tietää että miten muilla kolmannen lapsen syntymä on muuttanut elämää vai onko muuttanut. Vanhemmat lapset meillä ovat 6 ja 3 vanhoja.

no ei se muuta ole muuttanut kuin enemmän eloa kotiin ja rahanmenoa.uutta suhtautumista siihen ettei voi ns. vapaasti mennä ja tulla kuin ennen.sen oon huomannut että ihmiset kysyvät uudestaan että "ai sulla 3 lasta".ihan kuin se nyt ois jotenkin outoo...

Meillä on kolmas nyt kolmen päivän ikäinen, joten kokemusta ei juurikaan ole. Itse en olettanut etukäteen, että elämä erityisesti muuttuisi enkä usko sitä vieläkään.

Meillä isommat nyt 4v8kk ja 2v8kk. Esikoinen poika ja nämä kaksi pienempää on nyt sitten tyttöjä molemmat.

Iloa ja elämää ja pirteyttä, uusia elämyksiä meille kaikille ( myös isommille lapsille), meillä ovat 9- ja 8-vuotiaat sekä vauva. Totta kai myös enemmän kiirettä, huolta, rahanmenoa ( isompi auto).
Mutta kaiken kaikkiaan ihanaa, että meillä on viisihenkinen perhe ( joka joidenkin mielestä on jo suurperhe! ).

Mä en tiedä, koska mulla on lapsia vasta kaksi. :D

Mutt mä olen ajatellut niin että ei tule kovinkaan paljon muuttamaan: suurin muutos taisi tapahtua tämän kakkosen syntyessä. En mä enää kahdenkaan kanssa kulje kaupungilla juuri enkä muuta, kotona ja näissä nurkissa pyöritään, ulkoillaan ja tehdään lasten juttuja.

Rahanmenoakaan ei taida tulla, paitsi vakuutus ja ruokalaskut: kaikki vauvatarvikkeet on säästössä, vaatetta tytölle tai pojalle ja isotkin vaatteet säästän tulevia varten koska tiedän, että pienillä rahoilla eletään kun mä olen kotona. Pyörät, sukset, luistimet jne on säästössä.

Ehkä voisi kolmannestakin selvitä. :D

Meillä pojat olivat 6v ja 3v (melkein 7v ja 4v), kun kuopuksemme syntyi 10kk sitten. Meille tämä kolmannen lapsen syntymä oli pienempi mullistus kuin aikoinaan esikoisen tai keskimmäisen syntymä. Jotenkin tämä kolmas on vaan heti "sulautunut" perheemme rytmiin. Tai ehkä sitä vaan itse on ottanut asian jotenkin rennommin. Aikataulutusta toki on vaatinut, kun esikoinen käy ekaa luokkaa ja keskimmäinen kerhoilee. Suuri osa päivästä menee siis rattaita lykkiessä eri paikkoihin...=) Isoveljet puolestaan "hoitavat" ja leikittävät mielellään pikkuveljeään.

Alkuperäinen kirjoittaja jurristi harmaana:
Meillä pojat olivat 6v ja 3v (melkein 7v ja 4v), kun kuopuksemme syntyi 10kk sitten. Meille tämä kolmannen lapsen syntymä oli pienempi mullistus kuin aikoinaan esikoisen tai keskimmäisen syntymä. Jotenkin tämä kolmas on vaan heti "sulautunut" perheemme rytmiin. Tai ehkä sitä vaan itse on ottanut asian jotenkin rennommin. Aikataulutusta toki on vaatinut, kun esikoinen käy ekaa luokkaa ja keskimmäinen kerhoilee. Suuri osa päivästä menee siis rattaita lykkiessä eri paikkoihin...=) Isoveljet puolestaan "hoitavat" ja leikittävät mielellään pikkuveljeään.

Mä voin melkein peesata tätä. Meillä lapset 7v., 5v. ja 4 kk.Esikoinen on tyttö, ja kaksi muuta poikia. Pikkupoitsu on tosiaan hyvin jo perheen touhuihin sulautunut ja hänestä alkaa jo olla kovasti iloa isoille sisaruksille. Onneksi tämä kuopus on nukkunut yöt hyvin, joten sekin puolesta hyvin pyyhkii! Ja suuri osa 5-vuotiaan tavaroista ja vaatteista jää tälle pienelle.

Yhteistyössä