Kolmas synnys, millainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nopeako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nopeako?

Vieras
Moi.
Millaisia kokemuksia sinulla /tutuillasi on kolmannen lapsen synnytyksestä? Oliko nopeampi kun eka tai toka?Aika?Kipeämpi? Alkoiko samoin kuin edelliset? Tuliko repeämiä enemmän vai vähemmän kuin ennen?
Yksilöllisiä toki kaikki ,oli ensimmäinen tai kolmas. Kokemuksia nyt kuitenkin kaipailen.

Kolmas meni aika samallalailla kun kakkonen. En tiedä liittyykö mitenkään, mihinkään, mutta kakkonen ja kolmonen kumpikin tyttöjä. Kummastakaan ei kalvot puhjenneet. Esikoinen on poika ja hänellä kalvot puhkes itse. Kolmosen synnytys olisi varmasti kestänyt iäisyyden jos kalvoja ei olisi suht äkkiä puhkastu. Olin täyttänyt siihen sairaalan lomakkeeseen, että jos ne ei puhkea, niin ei odotella sitä melki 13h mitä kakkosesta. Kolmonen syntyi sitten 9h. Ponnistusvaihe on kaikista ollut alle 5min. Ei repeämiä. Ekasta taidettiin muutama tikki laittaa kun oli imukuppi.

Kolmas synnytys kesti 56min ja sen aikana oli n.10supistusta. Oli suht helppo, vaikka ne supistukset olikin tosi rajuja. Eka kesti 10h ja toka 1h3min. Et ihan vähän nopeemmin meni kuin toka. Vesien menolla lähti käyntiin, niinkuin toinenkin.

Kolmas synnytys kesti kotiovelta sairaalaan ja lapsen sytymään yht. 2,5h. En ehtinyt saamaan mitään kivunlievitystä, jotehn luomun mentiin ja täytyy sanoa että sattui NIIN pirusti!! Alkoi siis supistuksilla , jotka tiheytyivät sairaalassa niin, että kätilökään ei ehtinyt ns. kunnolla valmistautua, että se lapsi tosiaan tulee NYT. Samoin en itsekään ensin tajunnut että mun pitää tosiaan ponnistaa se lapsi NYT HETI:D
Kolmas synnytys oli siis kaikista nopein ja kivuliain. Onneksi palauduin kuitenkin nopeasti,mikä oli ihanaa:) Ja en revennyt tms. niinkuin ekassa syn.

Nopeampi kuin ensimmäiset, kesto reilu 4h, alkoi lapsivesien menolla. Yhtä kipeä, mutta ilokaasun voimalla mentiin ja taisinkin olla suurimman osan ajasta pienoisessa hiprakassa :D Ponnistusvaihe muistaakseni 6 min.

Apua, mulla eka kesti alle 4 tuntia, toka 3 tuntia ja nyt odotelen kolmatta. Toivottavasti ei hirveästi nopeampi, koska sitten on jo ihan tuskaa ajella sairaalaan saati että ehtisi odotella lapsenvahtia.

Kolmas eteni ilman että tajusin synnyttäväni. Luulin että on virtsatietulehdus. Kätilö sitten katsoi kohdunsuun, olin 7 cm auki ( viikkoa aikaisemmin kiinni). Jäin sairaalaan, 2 h eteenpäin kalvot puhlaistiin. Siitä hetki niin tunsin ekat supistukset tai pientä nipistelyä ja oksensin kerran. Sain silloin alkaa ponnistaa. Helppo, kivuton ja hämmentävä. Muutama tikki tuli kun poika oli 4650g ja pääkin 39,5 cm. Mutta ehdottomasti helpoin synnytys ja helpoin lapsi.

Kolmas eteni ilman että tajusin synnyttäväni. Luulin että on virtsatietulehdus. Kätilö sitten katsoi kohdunsuun, olin 7 cm auki ( viikkoa aikaisemmin kiinni). Jäin sairaalaan, 2 h eteenpäin kalvot puhlaistiin. Siitä hetki niin tunsin ekat supistukset tai pientä nipistelyä ja oksensin kerran. Sain silloin alkaa ponnistaa. Helppo, kivuton ja hämmentävä. Muutama tikki tuli kun poika oli 4650g ja pääkin 39,5 cm. Mutta ehdottomasti helpoin synnytys ja helpoin lapsi.

Vau. Uskomatonta!

Kolmas synnytys oli nopea
Mulla oli ollut ennakoivia supistuksia kylläkin pitkään ja olin jo viikkoa ennen auki kahdelle sormelle.
Mutta sitten kun tapahtui, niin tapahtui vauhdilla.
Supistukset alkoi n 02.30
klo 04 supistukset ei edelleenkään tullut tasaisin väliajoin, mutta olo oli niin tukala että herätin miehen
Olimme sairaalassa 04.35 ja minut vietiin tarkkailuhuoneeseen, jossa käyrällä ollessani meni lapsivedet
Ponnistustarve tuli saman tien ja kätilö ja mies talutti (lähes kantoi) minut synnytyssaliin, jossa poikamme syntyi 05.05

Kolmas oli käytännön kulultaan samanlainen, kuin aiemmatkin. Ainoa ero oli, että ennakoivia supistuksia oli ollut enemmän ja luulin joitain kertoja jo aiemmin, että lähtö voisi tulla. Lopulta kun ne IHAN oikeat supistukset sitten alkoivat, niin synnytys eteni ihan samalla tavoin kuin aiemmat, erona vain se, että nopeammin. Aloin tehdä sairaalaan heti lähtöä, kun aiemminkaan en ollut salissa kauaa kun vauva jo syntyi. Kolmannesta ehdin olla sitten vajaa kolme tuntia.

[QUOTE="vieras";24663060]Vau. Uskomatonta![/QUOTE]

Uskomatonta mutta totta. Vaan oon niissä 2 ekassa kyllä saanut kärvistellä...
Kätilökin sanoi 3 synnytksessäni, että nyt voi äitiysvalmennuksen tutustumiskäynnillä hyvällä omatunnolla vastata, että kyllä, synnytys voi joskus olla ´myös kivuton.

Minulla käynnistettiin kolmas rv 39+3,vauvan ison koon takia.
Synnytys oli nopea: 1h45min. Ponnistusvaihe vajaa 2min. Toinen synnytys kesti 4h ja ponnistusvaihe 5min,eli kolmas oli nopeampi.
Kolmannen kohdalla Ponnistuvaihetta sei nyt voi minun kohdalla oikein kutsua ponnistuvaiheeksi,koska yritin pidätellä vauvaa,ettei tule ulos ennekuin tarvittava henkilökunta oli salissa.Itsestään ns liukui ulos,ilman ponnistelua.
Poika oli syntyessää 4044g ja päänympärys 37cm.En tavinnut tikkejä,ei tullut nirhaumia tai muutakaan.Kävely/istuminen sujuivat normaalisti heti synnytyksen jälkeen,oikeastaan olo oli kuin en olisi edes synnyttänyt
Poika oli myös isompi syntyessään kuin sisaruksensa.

Kolmas oli mullakin täysin erilainen ku edelliset. Kaks ekaa käynnisty vesienmenolla ja siitä kesti kärvistelyä tuntitolkulla ennenkuin vauvat syntyivät. Mutta tämä kolmas....
Illalla supisteli mutta koska kivuliaita supistuksia oli ollut raskauden puolesta välistä en osannut yhdistää synnytykseen niitä.Muutamassa tunnissa supparit yltyivät tulemaan kahden minuutin välein jolloin tajusin että kohta synnytetään. Tulikin melkoinen kiire sairaalaan, onneksi asutaan lähellä. Ja onneksi mies ajaa työnsä puolesta aika hyvin nopeastikin. Matka sairaalalle kesti neljä minuuttia ja ponnistuttamaan alkoi sairaalan pihaan käännyttäessä. Ovelta kärräsivät kätilöt pyörätuolilla saliin, auttoivat housut pois, auttoivat sängylle ja tarkistivat tilanteen joka tietysti oli 10 senttiä auki. Sain siis aloittaa samantien. Vauva syntyi kalvot päänsä suojana kymmenessä minuutissa. :)
Melko erilainen synnytys siis kuin aiemmat. :)

kolmas oli helpoin ja nopein kaikista neljästä. synnytys 3.5h, ponnistusvaihe alle 1min (1 ponnistus). synnytin ammeessa ja oli ihan kiva kokemus. synnytys alkoi päivällä ja olin edellisen yön nukkunut todella hyvin.

Mulla eka kesti 9,5h, toka 2h7min ja kolman 5h. Ei siis välttämättä aina oo se kolmas nopein. Mulla ei ainakaa ollu. Kivultaan yms se oli hyvin samanlainen kuin noin kaks muutakin.

Kolmas synnytys oli
- nopea (vauva maailmassa vajaassa kolmessa tunnissa, ponnistusvaihe 10 min)
- kivulias (varsinkin kun en ehtinyt saamaan mitään kipulääkitystä)
mutta en revennyt pahasti, vaikka lapsi oli isokokoinen (lähes 4,5kg)

Kolmas synnytys oli nopein. 3,5h. Oli myös kipein kun avauduin loppuvaiheessa tosi nopeeta eikä puudutteita ehditty antamaan+kätilö oli vähän törppö. Eka synnytys 6h ja toka kesti vähän yli 4h. Toka oli kaikista helpoin ja siitä saan kiittää ihanaa kätilöä joka tsemppas tosi hyvin kun halusin synnyttää luomuna.