Kolmatta päivää napakoita/kipeitä supistuksia, milloin näytille?? Rv 41+

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oivoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oivoi

Vieras
Eli tulevat siinä iltapäivän/illan aikana ehkä vartin välein, mutta välillä on taukoja ettei ole vaikkapa puoleen tuntiin yhtään supistusta. Sitten taas vaikka 1-2 tuntia 10-15min välein. Ovat napakoita kyllä ja osa on kipeitäkin, mutta kun eivät vaan siitä tihene/kipeydy enempää vaan sitten illaksi/yöksi loppuvat kokonaan.

Kauanko tätä nyt oikein vielä voi katsella vai pitäisikö jo käydä näytillä, kun nyt taas alkoi tulla vartin välein ja ovat vähän eilistä kipeämpiä ehkä..??
Vai odottelenko vaan että niitä kipeitä tulee sen muutaman tunnin säännöllisesti 10min välein?

niin ja synnärille on 10 min matka eli ei sinänsä kiire. Mitään limatulppaa tai muutakaan en myöskään ole bongannut eli ei varmaan ole paikat kuitenkaan vielä aukeilleet.

ja sitäkin mietin että jos kävis näytillä niin vauhdittaisivatko jotenkin synnytyksen alkamista, kun viikkoja kuitnekin jo näin paljon? vai laittavatko vaan kotiin jos ei olekaan synnytys käynnissä?

Kun sulla on noin lyhyt matka, voi olla, että vielä käännyttävät kotiin. Mutta käy silti näytillä, saat tietää kohdunsuun tilanteen ja alatutkimus voi vauhdittaa supistuksia.

Onnea matkaan, kyllä se vielä syntyy!

Täällä samankaltainen tilanne... Viikkoja 40+6. Supistellut jo pitemmän aikaa iltaisin noin 15min välein ja sitten lopahtavat. Napakan tuntoisia ovat ja kipeääkin jo tekevät. Eilen neuvolassa th katsoi kohdunsuun tilanteen, joka nelisen senttiä auki. Kahdesta edellisestä synnytys käynnistynyt vedenmenolla, joten sitä odotellessa.... Supistuksilla en usko tämänkään synnytyksen käynnistyvän.

Sinuna odottelisin rauhassa. Kyllä ne siitä alkavat tulla säännöllisesti ja kipeytyvät lisää tai vedet menevät jossakin vaiheessa. Ensi viikollahan sinulla on jo yliaikaisuuskontrolli, jolloin varmastikin päättävät käynnistyksen ajankohdasta, jos synnytys ei nyt ota käynnistyäkseen.

Mullakin samanlainen tilanne, nyt viikkoja 39+2 ja jo pari viikkoa ollut lähes joka päivä suppareita jotka saattavat pari tuntia tulla 10 välein toki kipeinä mutta sitten aina yötä myöten hiipuvat. Mulle sanottiin neuvolassa että odotellaan vaan siihen asti kunnes ne oikeasti pahenee ja on tulleet todella kipeinä väh. 10 min välein ainakin pari tuntia. Kyllä sen sitten itse tietää milloin ei enää kotona kestä mutta jos ne itsestään loppuvat niin eivät silloin olen niitä oikeita.

mulla tuli supistuksia myös säännöllisesti n.4 tunnin ajan ja mentiin sairaalaan,ottivat sisälle kun olin 3cm auki.sitten supistuksien väli piteni ja välillä lopahtikin.eivät laittaneet kotiin enään vaan puhkaisivat kalvot ja kun silloinkaan ei tullut tarpeeksi supistuksia niin laittoivat oksitosiini tipan,siitä 15min niin tyttö oli maailmassa :)

Esikoisen odotuksen aikana supistukset alkoivat 41+0. Olivat väleiltään 3-15 min. Koko yön kesti, ja oli niin kipeitä, etten pystynyt nukkumaan, olin suihkussa helpottamassa oloani ja pyörin ympäri asuntoa. Synnärille soitin, ja sanottiin että tulkaa kun on sen 5 min säännöllisyyttä. Sitä ei koskaan tullut, ja supistukset loppuivat kuin seinään seuraavana aamuna klo 9.

Sama toistui seuraavana iltana. Klo 21 aikoihin alkoivat kipeät, napakat supistukset, edelleen epäsäännöllisiä ja välit sen 3-15min. Suihku kovassa käytössä. Aamun tullen loppuivat taas kuin seinään.

Tällääistä oli 4 yötä. En ollut nukkunut neljään yöhön, ja huonona päivä nukkujana sain nukutuksi vain muutaman tunnin vuorokaudesta. Viidentenä iltana soitin synnärille, ja kerroin että tätä on kestäny jo neljä yötä ja olen ihan väsynyt. Siellä sanottiin edelleen, että tule kuin säännöllistyy.. Tällä kertaa lähdin paikan päälle, vaikka ei välit olleet sitä 5 min, vaan 3-15min. Ottivat kuitenkin sisään (meiltäkin matkaa vain 10min), olin auki 3cm ja kanava lyhentynyt kokonaan. Kalvojen puhkaisu sai synnytykseen vauhtia, ja 41+5 vihdoin sain synnytettyä pienen pojan.

Viimeksi muokattu:
Mulla oli niin, että sunnuntai iltana alkoi kipeät napakat supistukset n. 5-10min välein, ensisynnyttäjänä sairaalasta sanoivat vain, että ei vielä kannata tulla vaan sitten kun tulee alle 5min välein ja niin ne harveni noin 30-60min välein tuleviksi. Tuota rataa tulivat kunnes keskiviikkoaamuna heräsin kuudelta aluksi n. 5-10min välein tuleviin, sitten jonkin ajan kuluttua 4-5min ja katselin pari h meneekö ohi mutta tihentyivät 2-3min välein ja sairaalaan klo 11, tyttö syntyi ke päivällä. Tämä siis marraskuussa... Pointtina on, että uskon, että synnytyksesi on lähellä ja saattaa kunnolla alkaa minä hetkenä tahansa. Odottele kuitenkin rauhassa, kyllä se sieltä tulee :) <3

Yhteistyössä