kolme lasta 2vuoden sisällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lelluriina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lelluriina

Jäsen
29.01.2009
94
0
6
HEIPSAN!

Eli meillä tyttö täyttää ensvuonna 2v, poika täyttää silloin 1v ja näiden lisäksi tuolloin, ens syksynä/loppukesänä on laskettuaika.
Oonko ainut jolla kolme näin pienellä välillä?
..Ja siis pillereitä söin yhden kk:n. Jätin pois, kun päätettiin että kolmas, jos haluaa, niin saa tulla -mutta yllätyin että näin nopeaan!!
Vanhimman ja nuorimman välillä tulee olemaan ikäeroa siis vain 2v1kk.

Onko kellään tietoa, että onko tämä mun kropalle jotenki vaarallista/haitallista? En kuitenkaan oo ainut jolla muksut näin pienellä välillä...

En tiedä vastauksia kysymyksiisi, mutta kumarran syvään ihailusta! Mulla kahden lapsen ikäeroa 1v8kk, ja vaikka pidänkin sitä loistavana ikäerona, en millään jaksais kolmatta.

no kait se riippuu miten synnytykset on menny ,minä en olis svoinnut tehdä noin ,kun esikko tuli hätäsektiolla ja nuorimmainen alateitse viikkolla 37 ja reps vaikka hän oli pieni..eli minä en uskalla kolmatta tehdä.onnea odotukseen .joillakin se kroppa vaan kestää paremmin ei sitä voi ennakoida..

Tästä raskaudesta ei kyllä kauheasti vielä kuulutella, poika kun on vasta vajaa 4kk... asiahan tuntuu sitten paljon pienemmältä kun poika on jo päässyt edes yli 6kk:n ikään... :)

Eikä sillä, itsehän lapseni hoidan ja kasvatan, joten eipä muille kuulu, mutta silti... Olen ollut hyvin pienestä asti hyvin lapsirakas ja leikkinyt lapsena paljon kotileikkejä...

Tällähetkellä olen onnellinen että olen saanut jo kaksi tervettä lasta joita rakastan enemmän kuin mitään muuta :) ja annan kaikkeni heille, että olisi hyvä olla <3

Voimia ja vauvailoa! Mulle 3.s oli jo raskas kantaa, juhlaa oli lähteä synnyttämään.. Ihanat lapset mutta kyllä tämä kolmas teki sellaisen kiireen ettei tule vapaa-ajan ongelmia vuosiin.

Pidä huolta kunnostasi vaikka kiirettä takuulla piisaa! Mulle kolmannessa tuli vikan kuukauden aikana suonikohjuja (muissa raskauksissa ei) ja ne oli aika kipeitä. Onneksi nyt 6kk jälkeen eivät enää juuri näy.

Mä otin pikkusen rennommin kun sinä, meillä tulee elokuussa kolmas lapsi mutta kolmessa vuodessa. Esikoinen täyttää 3v 20.8. ja laskettuaika on 18.8. Saas nähä meneekö yli vai ali 3v. :)

Ei siitä haittaa sinänsä ole jos et itse tunne niin. Muistat vitamiinit ja hammashoidon yms. niin kyllä se hyvin menee! Tsemppiä teillekin tulevaan! :)

ja siis näiden kahden kans raskaudet ja synnytykset ovat menneet todella hyvin, alateitse ja suht nopeaan... pahoinvointia ei ole ollut, ainoastaan loppuaikana huono selkäni vähän reistailee ja jalat väsyy. mutta aika pientä :)

En itse ole, mutta suvusta löytyy nainen joka sai 4 lasta vuoden välein eli kun neljäs syntyi oli perheessä 1v, 2v ja 3v. Rankkaahan se aikanaan oli mutta hyvin hän pärjäsi vaikka miehensä teki pitkää työpäivää yrittäjänä. Elimistölle tuollainen jatkuvasti raskaana oleminen on tietty rankkaa eli pitää huolehtia että saa tarpeeksi vitamiinejä, kalsiumia ja rautaa.

Mukava kuulla että on myös muita joilla pienellä ikäerolla! :) ...ja siis päiväthän on jo nyt täynnä lastenhoitoa, mutta kyllä sitä ehtii vielä töitä tekemään ja rauhassa olemaan, sitten kun on saanut kasvatettua lapset vähän suuremmiksi.. :) ..minkä ikäinen sinä vierailija, jolla 3v sisään? ..mä täytän alkuvuodesta 22 :) ...eli suht nuori viel, mutta sitä paremmin jaksaa! ;)

Ei ole kokemusta, mutta suvussa on perhe jossa on 5 lasta ja vanhin eskarissa, hyvin näyttäävät pärjäävän ja mukavanoloisia lapsia.
Työkaverin lapsi sai juuri kaksoset kun eka oli just vuoden, en tiedä menikö vielä silleen että saman vuoden sisällä syntyneet, eli periaatteessa mahdollista että menis 3 lasta samalle luokalle =)

Meillä 4 lasta mutta vanhimman ja nuorimman ikäeroa 12-vuotta. Meille sopinut taas näin.

Alkuperäinen kirjoittaja lelluriina:
Mukava kuulla että on myös muita joilla pienellä ikäerolla! :) ...ja siis päiväthän on jo nyt täynnä lastenhoitoa, mutta kyllä sitä ehtii vielä töitä tekemään ja rauhassa olemaan, sitten kun on saanut kasvatettua lapset vähän suuremmiksi.. :) ..minkä ikäinen sinä vierailija, jolla 3v sisään? ..mä täytän alkuvuodesta 22 :) ...eli suht nuori viel, mutta sitä paremmin jaksaa! ;)

Meillä siis syksyllä tulossa kolmas alle 3 vuoden ja maaliskuussa täytän itse 26v. Jos tämä raskaus menee hyvin niin mielen pohjalla on kyllä ajatus vielä siitä neljännestä samaan putkeen.. ;) Ja olisin itse vielä reilusti alle 30 sitten.

Oikeassa olet ja niin pitää asennoituakin että nyt rutistetaan nämä ja sitten alkaa helpottaa.. Sitten kun ovat 4v, 2,5v ja 1v niin on ainakin leikkikaveria kaikille! :)

Meillä vanhin oli 2v6kk kun kolmas syntyi. Mulla tuli kipuilua alamahaan sen kolmannen raskauden jälkeen. Sitä en tiedä mistä johtuu, luultavasti kuukautiskierrosta tai lihaksista tms. Kolmas raskaus oli aika rankka mutta iso oli vauvakin. Alaselkä on myös alkanut vaivaamaan entistä enemmän.
Kolmannen lapsen myötä elämä on alkanut tuntua kiireiseltä, ja siivousta ja pyykkiä riittää. Nuorin nyt 1v2kk.

Onnittelut! Itse en tulisi noin pian edes raskaaksi, koska menkat ovat alkaneet aina vasta kun olen lopettanut imetyksen (tai lähes lopettanut). Meillä on tullut kaksi kertaa lapset ikäerolla 2v. 1kk (eli 4 lasta) ja näitten kahden sarjan väliin jätimme muutaman vuoden. Puuhaa on ollut kyllä tässäkin ihan kivasti :) Minäkin olen todella lapsirakas ja joskus haaveilen salaa vielä yhdestä :)

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Onnittelut! Itse en tulisi noin pian edes raskaaksi, koska menkat ovat alkaneet aina vasta kun olen lopettanut imetyksen (tai lähes lopettanut). Meillä on tullut kaksi kertaa lapset ikäerolla 2v. 1kk (eli 4 lasta) ja näitten kahden sarjan väliin jätimme muutaman vuoden. Puuhaa on ollut kyllä tässäkin ihan kivasti :) Minäkin olen todella lapsirakas ja joskus haaveilen salaa vielä yhdestä :)

Täysimetyksestä huolimatta minulla on molempien synnytysten jälkeen kuukautiset tulleet tasan 28 päivän päästä synnytyksestä. Jälkivuoto justiinsa loppunut edellisellä viikolla ja sitten, tadaa, menkat! Ja täysin säännöllisesti sitten ekoista alkaen..

Yhteistyössä