Kolmiodraama 4vuotiaiden keskuudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
Mun tyttö on 4v. Sillä on kaksi kaveria, myöskin 4vuotiaita ja tyttöjä. Kummankin tytön äidit on mun kavereita ja useinkin on se tilanne että nämä kolme tyttöä ovat yhtäaikaa jossain. Mun tyttöni on näiden kahden tytön suosikki ja ne kilpailee koko ajan siitä että kumpiko saa leikkiä mun tytön kanssa. Mun tytölle on ihan ok että leikitään kaikki 3 yhdessä mutta nämä kaksi muuta eivät voi ajatella sellasta tilannetta vaan kumpikin yrittää omia tyttöni itselleen.

Kaikki 3 ovat samassa kerhoryhmässä ja siellä on ollu ongelmaa tämän asian kanssa. Viimeksi kun vein tyttöäni kerhoon ja ootin että hän riisuu niin nää 2 muuta tulivat myös sinne ja toinen näistä tytöistä meni heti sen toisen luo ja sanoi sille: "kuule, me ollaan sitte N:n kanssa sovittu että tänään ME leikitään kahdestaan." TOinen tyttö on ns vahva persoona, juuri tämä joka näin sanoi tolle toiselle. TOinen tyttö on sitte sellanen hiljainen ja vähän arka.

TUollaisia tilanteita on usein ja näiden 2 tytön äidit on pahoittaneet usein mielensä tästä asiasta. Ihan ymmärrettävää, mullekin tulisi paha mieli jos mun lasta syrjitään niin ettei pääse leikkiin. Itselle tämä on vaan tosi kiusallinen tilanne. En tiedä oisko tässä mitään tehtävissä vai onko se vaan väistämätöntä että tytöillä on näitä kolmas pyörä- juttuja? Mun tyttöni siis on hyvin neutraali ja se haluaa leikkiä kummankin tytön kanssa mutta sitte nämä kaks tyttöä riitelevät keskenään että kumpiko saa istua mun tytön vieressä ja kumpiko saa leikkiä sen kanssa eivätkä mitenkään näytä pystyvän siihen että kaikki 3 leikkis yhdessä. ovat kerhossakin yrittäneet siihen suuntaan ohjata mutta ei oikein onnistu.

Tämän lisäksi nämä äidit on nyt aika ahdistuneita asiasta ja kumpikin kutsuu kilpaa tyttöäni heille leikkimään. Itsellä on sellainen olo että aattelevat kumpikin että jos mun tyttö on heidän omansa kanssa enemmän niin sitte se on siellä kerhossakin heidän tytön kanssa tai jotain. Ja mua taas ahdistaa tällänen.

tuli vähä pitkä ja sekava selostus mut onko kellään ollu tällästä, miten sen voi ratkaista? vai voiko mitenkään?

Ainoa ongelma tässä on niiden kahden tytön äidit... Heidän pitäisi kasvaa aikuisiksi ja lopettaa 4 -vuotiaan tasolla toimiminen. Aikuisten tulisi keskenään sopia, että omille lapsille toistuvasti opetettaisiin, että kaksin ei leikitä, vaan kolmistaan, kun kaikki on paikalla. Aktiivinen tuollaisen käytöksen kitkeminen on mielestäni ainoa keino ratkaista asia ja siinä jokaisen lapsen vanhepi on luonnollisesti avainroolissa.

Sinuna ottaisin aktiivisesti asian toisten tyttöjen äitien kanssa esille, sillä tällä hetkellä sinun tyttösi on se suosittu, mutta muutaman kuukauden päästä hän voi hyvinkin olla se syrjitty.

[QUOTE="minä";25429051]Ainoa ongelma tässä on niiden kahden tytön äidit... Heidän pitäisi kasvaa aikuisiksi ja lopettaa 4 -vuotiaan tasolla toimiminen. Aikuisten tulisi keskenään sopia, että omille lapsille toistuvasti opetettaisiin, että kaksin ei leikitä, vaan kolmistaan, kun kaikki on paikalla. Aktiivinen tuollaisen käytöksen kitkeminen on mielestäni ainoa keino ratkaista asia ja siinä jokaisen lapsen vanhepi on luonnollisesti avainroolissa.

Sinuna ottaisin aktiivisesti asian toisten tyttöjen äitien kanssa esille, sillä tällä hetkellä sinun tyttösi on se suosittu, mutta muutaman kuukauden päästä hän voi hyvinkin olla se syrjitty.[/QUOTE]

Mä oon asiasta puhunu heille mutta tosiaan itsellekin tulee sama olo näistä äideistä kuin sullakin. Joo, voi hyvin olla että asiat kääntyy toisinkin, tämä tilanne on ollu nyt puolitoista vuotta näin että mun tyttö on se kenen seurasta kilpaillaan. mä oon siitä sanonu heille että mun mielestä meidän pitäis nyt vaan tukea sitä että kaikki 3 leikkis yhdessä ja mun tytölleni tällänen järjestely sopisikin hyvin.

Yhteistyössä