Kolmipyörävaunuista kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mirde

Vieras
Heippa! Olen tässä pikku hiljaa hankkimassa vaunuja ja haaveilen kolmipyöräisistä yhdistelmävaunuista. Etupyörän haluaisin kiinteänä: Ei kääntyvää siis. Karkeat ilmarenkaat oli ykköshaaveena, mutta ilmakennorenkaat lienevät yhtä erinomaiset? Nyt sitten niitä kokemuksia, kommentteja ja mielipiteitä.

Merkki. Mikä on koettu hyväksi?

Koppa. Kova vai pehmeä; miksi?

Koko. Pieneen tilaan koottuna, tahtoo hän. Nimittäin auto on aina muutenkin tupaten täynnä... Saati sitten lastentavaroiden kanssa... :whistle: Mutta onko niissä kovasti kokoeroja?

Renkaat. Onko oikeasti väliä, onko ilmarenkaat vai kennot?

ja hei: KAIKKI kommentit: mitä pitää osata huomioida? Olen päiväkodissa töissä ja joku mielipide on olemassa, mutta teillä sitä kokemusta lienee enemmän silti... ;)

Filuu Z8 löytyi eilen googlen kautta ja oli aika vakuuttava. Mutta myös kaikki muut vaihtikset haluan kuulla, sillä oli tosi hankala löytää kolmipyöräisiä vaunuja. Kome pyörää haluan ehdottomasti siksi, että liikun paljon koirien kanssa ja maasto on sen sorttista, että mitä ketterämpi vaunu sitä parempi...

KIITOS kaikille, jotka viitsii vastata! Tämä on mulle iso juttu...

:heart:

Oletko katsonut Teutonian vaunuja? Teutonialla on ainakin kaksi kolmipyöräistä mallia, toisessa kääntyvä etupyörä, toisessa kiinteä.

Itse valitsin pehmeän kopan siksi,
- ettei tarvitse vaihtaa osia (ratasosa / koppaosa) ja
- säästyy toisen osan varastoimiselta.
- Pehmeästä kopasta saa kovikkeet poistamalla jalkapeitteen rattaisiin. Koppaa tarvitsee kuitenkin vaan puolisen vuotta.
- Kevyempi kantaa ja liikuttaa
- Kun vauva on vanhempi, voi päätyosaa hiukan nostaa vaunutellessa niin vauva viihtyy paremmin. Ja taas kun nukuttaa, pääpuolen voi laskea takaisin ala-asentoon. Itse tykkäsin tästä ominaisuudesta.

Miinuksena olen kuullut (muttei tullut meillä vastaan) että pehmeä koppa voi olla isoille vauvoille loppuvaiheessa paksuissa talvivaatteissa pieni.

kolmipyöräsiä on tuo mainitsemasi f, sitte emmaljungalla on jokin uusi malli, quinny, hartan, gesslein, teutonia, herqules, panther junior ainakin. meillä on pehmeä koppa, ostohetkellä kovaa ei edes saanut. se on pitkäikäinen, siitä saa paksun toppamakuupussin sitten kun lapsi ei enää siihen koppaan mahdu, kun kovikkeet poistaa. meillä on myös ilmakennorenkaat, ei haluttu edes mahdollisuutta että puhkeaa tai että joutuu pumppailemaan ilmaa niihin. ja kiinteä etupyörä löytyypi myös. ei valittamista, rattaat tulevat käyttöön myös vauvalle kunhan päättää jonkin ajan kuluttua syntyä.

Onko näissä merkeillä kovasti eroa? Onko joku pienempi taitettuna, ketterämpi työntää tms? Vai onko ainoa ero ulkonäössä? Mihin merkkiin te olette päätyneet?

Ja ni; onko joku liike, missä näitä pääsis työnteleen ja kokeileman? =)

Koossa on ainakin eroa. Osa kolmipyöräisistä on todella pitkiä, varsinkin ne "oikeat" juoksurattaat. Ne ovat pidempiä sekä koossa että kasattuna.

Osa kolmipyöräisistä menee selkeästi pienempään kokoon kuin nelipyöräiset, koska se etupyörä "taittuu" ratasosan alle. Kääntyvä etupyörä kääntyy esim. bussiin ja hissiin mentäessä ratasosan alle.

Jos asut pääkaupunkiseudulla, ainakin AT lastenturva Vantaalla on hyvä paikka testailla eri merkkejä. Vantaalla Petikossa ja Varistossa (vierekkäin) on useita vaunuliikkeitä (At Lastenturva, vaunutalo Johanna, Lastentarvike sekä ainakin 3 muuta joiden nimeä en muista), joten jos sinne menet ja varaat paljon aikaa, saat varsin kattavan koosteen vaunuvalikoimista.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 14:02 Kati kirjoitti:
Koossa on ainakin eroa. Osa kolmipyöräisistä on todella pitkiä, varsinkin ne "oikeat" juoksurattaat. Ne ovat pidempiä sekä koossa että kasattuna.

Osa kolmipyöräisistä menee selkeästi pienempään kokoon kuin nelipyöräiset, koska se etupyörä "taittuu" ratasosan alle. Kääntyvä etupyörä kääntyy esim. bussiin ja hissiin mentäessä ratasosan alle.

Jos asut pääkaupunkiseudulla, ainakin AT lastenturva Vantaalla on hyvä paikka testailla eri merkkejä. Vantaalla Petikossa ja Varistossa (vierekkäin) on useita vaunuliikkeitä (At Lastenturva, vaunutalo Johanna, Lastentarvike sekä ainakin 3 muuta joiden nimeä en muista), joten jos sinne menet ja varaat paljon aikaa, saat varsin kattavan koosteen vaunuvalikoimista.

Suomen lastenvaunutukku ainakin löytyy myös tuolta. ;) Itsekin sinne menossa noihin kauppoihin parin viikon päästä kolmipyöräisiä tuplia testaamaan. =)

Meiltä löytyi kolmipyöräiset tuplat ja kovasti olisin kaivannut kääntyvää etupyörää vaikka muuten tuplat olivat loistavat.

Kannattaa testata ja kilpailuttaa. Kokeilla painoa, jousituksia ja kokoamista. Nostelu on hyvästä.
Työnnellä hetken aikaa.

Itse huomasin vaunuja valitessa, että jotkut vaunut olivat erittäin hankalat työntää verrattuna sitten toisiin. joissakin ei ollut jousituksia, joistakin puuttui turvakaaria jne..
Vertaa vertaa ja vertaa.

Teutoniasta sanon sen verran, että ne tahtovat alkaa vinkumaan todella herkästi ja nopeasti. Mutta ei varmaan kaikki..

Yhteistyössä