Komennatteko toisten lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Kun meillä on kaverin muksu yökylässä niin ihan samat säännöt kuin meidänkin lapsilla. Ruokapöydässä istutaan nätisti, jos ei niin pois jne.. Lelut korjataan leikkien jälkeen, kädet pestään jne jne...

Näin meilläkin, vaikka olisivat vain hetken pistäytymässä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No suu rohkeasti auki ja sanot ettei käy jos et halua että he tulevat. :) Ette te (luultavasti) mikään majatalo ole.
Tai jos et halua loukata, laitat vaikka päivää ennen viestin että olette sairaana ja joudut perumaan heidän tulemisen.

Mutta, niinkun itsekkin jo sanoit, rohkeasti komennat. Ja ajattele siltä kantilta, jos vanhemmat loukkaantuvat, eipähän tarvitse stressata tulevista vierailuista. ;)

Hih. Näinhän se on :)
On vain sellainen pieni ongelma, että ovat myös sukua... Sukuaan joutuu näkemään sen verran usein, että ei haluaisi olla riidoissa/ loukata.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Älä turhaan stressaa. Mutta jos et uskalla komentaa, miksi kutsut kylään? Silloin vaihtoehtona on parempi että menette sinne tai tapaatte vain jossain puistossa ilman yökyläilyjä.

Rohkeasti vain komentamaan. Sinun talo, sinun säännöt.

Välimatkaa niin paljon, että yökylä välttämätön. Ja en minä heitä kutsunutkaan, kutsuivat itsensä ;)

Mutta näinhän se on, minun talo ja minun säännöt.

Komenna toki, mutta varaudu myös toisten loukkaantumiseen, eli mieti valmiiksi hyvät ja ystävälliset mutta lujat perustelut.

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Älä turhaan stressaa. Mutta jos et uskalla komentaa, miksi kutsut kylään? Silloin vaihtoehtona on parempi että menette sinne tai tapaatte vain jossain puistossa ilman yökyläilyjä.

Rohkeasti vain komentamaan. Sinun talo, sinun säännöt.

Välimatkaa niin paljon, että yökylä välttämätön. Ja en minä heitä kutsunutkaan, kutsuivat itsensä ;)

Mutta näinhän se on, minun talo ja minun säännöt.

Komenna toki, mutta varaudu myös toisten loukkaantumiseen, eli mieti valmiiksi hyvät ja ystävälliset mutta lujat perustelut.

Näin minun täytyy tehdä, en halua kenenkään loukkaantuvan.

Hih. Näinhän se on :)
On vain sellainen pieni ongelma, että ovat myös sukua... Sukuaan joutuu näkemään sen verran usein, että ei haluaisi olla riidoissa/ loukata.

Suku on pahin.

vieras kirjoittanut 15:57 ja 15:55 hyviä vinkkejä. Eli suoraan lapselle puhut, juuri "lemmikkejä saa silittää, muttei häiritä, jollei ne halua, koska..." On ei-niin-loukkaava keino minun mielestä.

Kyllä komennan. Hyviä vinkkejä olet saanutkin jo. Likkakaverini toteaa miulle et ihanaa kun tulet kylään laitat oman ja hänenkin lapset ojennukseen. Ja kaiken lisäksi komennat vielä koiraakin. ;)
No me ollaan paljon tekemisissä ja ollaan sovittu että kumpikin voi komentaa lapsia.
Kotona laitan vielä vierailevat koiratkin ojennukseen. Kun omani ei saa tulla keittiöön kun siellä syödään. Ei siellä silloin ole vieraat koiratkaan.
Lapsille pitää selittää miksi jotain asiaa ei saa tehdä. Miten lemmikkien kanssa toimitaan jne.

Että komenna toki. Kerro että teillä ei ole tapana syödä kun keittiössä ja silloin kun ruokaa on tarjolla yms. Toki vanhemmat voivat loukkaantua mutta perustele heille myös.