Kompastuskivet

  • Viestiketjun aloittaja Nadia
  • Ensimmäinen viesti
Nadia
Olen tässä kauhukseni huomannut, että suhteemme on hiipinyt arki. Ei siinä mitään, sillä arkemme on varsin sujuva ja rakastavainen. Tiedän ja tiedostan sen, että pidemmän päälle kaikki parisuhteet muuttuvat, mutta tämä suhde on sellainen, jonka en halua väljähtyvän. Todellinen arki on rakkauden mittari, sen tiedän kyllä.

Se, mikä minua tässä vaivaa on se, ettemme kumppanin kanssa harrasta mitään muuta yhdessä kuin seksiä. Olen ehdotellut, että olisi kiva puuhailla kaikenlaista muutakin yhdessä, sillä pidemmän päälle kyllästyn, jos elämämme on sohvalla istumista ja TV:n tuijottelua. Kumppanille ei vain näytä kelpaavan mikään mitä ehdotan. Mikä siis neuvoksi?

Tiedän mistä kumppanini pitää: ureilullisista yhdessäolon muodoista. Siksi olenkin ehdotellut kaiken laista suurin piirtein kössistä uppopalloon ja ratsastukseen asti. Myös lautapeliehdotuksen on tullu ladeltua.

Se mikä tässä mättää on se, että minä kaipaan muitakin virikkeitä arkeen, kuin pelkkää television katselua ja seksiä. Sillä rintamalla ei olekaan ongelmia. Ahdistun ja tylsistyn herkästi, myös kumppanini tietää sen. Harrastan itse aktiivisesti 3-5 kertaa liikuntaa viikossa ja samoin kumppanini.

Mitä te viisaammat naiset ja miehet, joilla on pidempi suhdehistoria, osaisitte antaa neuvoksi tähän?
 
yks
Miehesi siis kuitenkin harrastaa lajeja, eikä ole mikään sohvaperuna :)

...ehkä hänelle riittää ne harrastukset, eikä hän halua niitä lisää.

Yhteistä aikaa voisi löytyä sillä, että alat harrastamaan samaa lajia kuin miehesi jo nyt harrastaa. Silloin sinä saisit lisäaktiviteettia ja miehesi ei tarvitsisi muuttaa omia tapojaa... mikäli se lajien puolesta on mahdollista.

Toinen vaihtoehto on se, että miehesi haluaa harrastaessaan keskittyä harrastuksiin, eikä sinuun. Siksi ei kannata liikaa painostaa harrastusasialla.


 
Hope
Jätit yhden tärkeän seikan kertomatta eli kun kerran tiedät, että mistä kumppanisi pitää ja hän ei kuitenkaan innostu niistä kanssasi, niin mitä hän on sinulle sanonut eli miks ei kiinnosta?
 
Nadia
Itse laji ei kuulemma kiinnosta. Sitten, kun olen pyytänyt häntä kertomaan omia ehdotuksiaan, hän ei keksi.

No, onneksi tämä ei maailman suurin ongelma ole!

Kiitoksia teille molemmille kommenteista.
 
Hope
Sanoit, että urheilulliset lajit kiinnostaa kumppaniasi, mutta ei sitten kuitenkaan, jos ehdotat jotain eli harrastaako hän yleensä mitään? Muista, että penkkiurheilukiinnostus on ihan eri asia, kuin ite urheilu.

Kaikki ihmiset eivät ole luonteeltaan minkään lajin harrastajia, he ovat niitä koti-ihmisiä ja aivan tyytyväisiä silleen. Nyt onkin kysymys siitä, mitä sinä haluat, ei siitä mitä hän haluaa. Kiinnostus täytyy lähteä kumppanistasi itsestäsi ja jos sitä ei riitä tekemisen asteelle, niin sille sinä et mitään voi.

Et kertonut, että kuinka kauan olette olleet yhdessä, mutta jos sinä olet aktiivinen ja liikunnallinen ihminen ja kumppanisi on sohvaperuna, etkä sitä pysty hyväksymään, niin ongelmia voi olla tiedossa.
 
Helppoa
Hyvin yksinkertaista. Sanot hänelle, että teidän pitäisi alkaa harrastaa jotain yhdessä. Sitten kerrot hänelle muutaman ehdotuksen. Luultavasti hän tyrmää ne, kun ne eivät lajeina kiinnosta.

No problemos. Sitten vain sanot hänelle, että koska sinun ehdotukset eivät kelvanneet, niin voisiko hän mainita muutaman OMAN ehdotuksensa. Huom! Mieluiten yhden kuin yksi.

Monet miehet ovat niin laiskoja, etteivät sitten keksi mitään ja valitsevat lopuksi naisten ehdotuksista sen kaikkein vähiten vastenmielisen.
 
harrastelija
No eihän miehet lähde naisten ehdotuksiin mukaan.
Ne haluaa olla niitä jotka keksiii kaiken.
Jotkut ovat vain nyhveröitä, eivätkä keksi mitään koska eivät tiedä tykkääkö nainen. Ja, miehen harrastuksiin ei ainakaan omasta aloitteestaan kannata lähteä mukaan.
Jotkuthan aivan tuputtaa, omaa harrastustaan toiselle, mutta monet on kuitenkin sellaisia, että se harrastus on ainoa paikka missä sitä eukkoa ei näy, eli siellä se kerää voimia parisuhteeseenkin.

Tylsillä ihmisillä on tylsää.
 

Yhteistyössä