Kondomi ehkäisyvälineenä

  • Viestiketjun aloittaja Miten on
  • Ensimmäinen viesti
Jenni
Verkkoapteekissa 25 kpl:n Sultan-paketti maksaa 11.90. Eli aika edullinen, ei kaupasta kyllä paljon tuota halvemmalla saa. Muutama euro tietty tulee postimaksuja. Toimitus todella nopeasti, jopa kahdessa päivässä.
 
Kondomi paras
Kondomimerkistä kyseltiin.Durex ja tumma viininpun.violetti kääre.Kondomi täysin väritön,istuu kuin hansikas,ei hajua.Tekee mieheni elimestä tosi haluttavan näköisen.Just meni viimeinen.Ehkä ostettu etelästä.Parhaat merkit on matkoilta peräisin,kivoja matkamuistoja.Joskus piti heittää paketti durexeja menemään,eivät rullautuneet päälle.Olivat ihan kamalia.Täytyy tota violettia etsiä jos olis sittenkin Suomesta.Nyt kaapissa sultaneja jotka on niitä löysiä kumihanskoja ja haju ällö.Mieheni elin n.14 ja melko paksu mutta usein kortsut lököttää.Koskaan ei ole kondomi revennyt eikä tarvinnut pelätä vaikka mun kierto heittelee reippaasti.Ovulaation aikana ollaan extra huolellisia.Jos löydän sen oikean merkin,vastaan myöhemmin.Me yritetään nyt touhuta noilla sultaneilla.Onneks mies osti pikkupaketin.
 
Kelttis
Täällä myös ex-pilleristi, ensimmäinen kuukausi ilman pillereitä menossa. Tuttavapiiristä löytyy luomuun vaihtaneita useampiakin pareja (ikähaarukka 23-29).

Eräs ystäväni odottelee ensimmäisiä luomukuukautisiaan jo kolmatta kuukautta, testit oli kuitenkin negatiivisia. Mua kanssa vähän jännittää, miten kuukautiskiertoasettuu. Pillereiden syömistä on takana yli 10v, yksi 1-2vuoden tauko oli välissä, jolloin kuukautiskierto oli vähän miten sattuu ja raskaustestejäkin tein.

En ole miettinyt ovulaatiotestejä, mihin niitä tarvitaan ellei raskaaksi halua? Spermisidejä ei olla kokeiltu, eikä varmaan kokeillakaan. Olen kyllä miettinyt ""jälkiehkäisypillereiden"" hankkimista varalta kaappiin, mutta näinköhän niitä saa ostaa vain varmuuden varalle?
 
...
Kyllähän jälkiehkäivyn voi ostaa varallekin. Ei se apteekin täti tule kotiisi vahtimaan, että otat pillerit saman tien... =) Meillä on kondomit käytössä, ja pöytälaatikossa valmiina jälkiehkäisypillerit. Kaiken varalta. Nykyään nuo katumuspillerit ovat reseptivapaita. Ennen piti käydä hakemassa resepti.
 
ex-pilleristi
Jälkiehkäisypillereitä tosiaan ihan suositellaankin ostettavan varalle, jos käyttää kondomiehkäisyä. Eli tohdit kyllä sanoa tämän apteekissakin :) Itse en ole kyllä jemmannut vielä varalle mutta ehkä sitten kun muutan tuonne Suomen rajojen ulkopuolelle - tietääkö kukaan muuten mikä on jälkiehkäisyvalmisteiden tilanne muualla Euroopassa (lähinnä Etelä-Euroopassa)? Siis että saako ilman reseptiä.
 
anna
Meillä on kanssa kondomit ainoa ehkäisyväline, yhdessä ollaan oltu kolmisen vuotta ja ollaan yli 25. Lapsi ei ole vielä tilauksessa, muttei olisi katastrofikaan. Ja tiedän, että tästä joku älähtää, mutta varmoihin päiviinkin jossain määrin luotetaan. Nimittäin juuri ennen kuukautisten, niiden aikaan ja juuri niiden jälkeen ollaan välillä ilman ehkäisyä... On mulla ainakin toiminut jo 5 vuotta ilman raskautumista. Kuukautiskiertoni on hyvin täsmällinen, huomaan kun ovuloin ja osaan tarkastella limojani. Hormoneja en itseeni suostu laittamaan! Patentex ovalia joskus kokeiltiin, muttei sekään sopinut mulle. Aiheutti hiivaa ja limakalvo-oireita. Toisaalta se kutina ja kuivuus oli tosi tehokas ehkäisykeino... ;)
 
Nanazola
Mina olen ollut nelja ja puoli vuotta vakituisessa suhteessa, jossa ehkaisyna on alusta alkaen kaytetty kondomia. Hormoonien syontikin on aikaisemmissa suhteissa koettu eika siihen ole enaa hinkua palata. Mies ja mina molemmat olemme todenneet kondominkayton sopivan meille hyvin. Ja olemme kumpikin 27-vuotiaita.
 
hipsu
täällä myös ollaan luomuna ilman hormoneja. mä söin pillereitä vajaat 4 vuotta, mutta sivuoireena ankarat päänsäryt, ärtyisyys ja seksihaluttomuus. sitten eräänä kauniina päivänä päätin, että ei enää, kysyin mieheltä mitä tuumii ja oli sitä mieltä että mikä vaan minusta parhaimmalta tuntuu.

nyt olen ollut luomuna reilun vuoden, ennen pillereitä epäsäännölliset kuukautiseni ovat muuttuneet suht säännöllisiksi, tosin pysyneet yhtä runsaina. päänsärkyä ei ole kuin aniharvoin ja seksihaluja löytyy. Suosittelen!!

me käytetään Näkki-kortsuja, kuulemma puristaa parhaiten ja pysyy jämäkästi päällä. pitäisi olla ehkä huolellisempi, koska usein vedellään paljaalla aluksi ja sit laitetaan kortsu paikalleen. koskaan ei tosin kyllä ilman kortsua mennä loppuun asti.
tämmöistä siis meillä, en mistään hinnasta söisi enää kehoni luonnollista toimintaa muuttavia hormoneja ja kiva että muitakin samoin ajattelevia löytyy :)
 
typsy*
Meillä kondoomi ainoastaan käytössä, kun mulle ei suositella käytettävän hormonaalista ehkäisyä, eikä lääkäri vielä suostutellut kuparikierukan laittamista, kun kohtu aika pieni.

keskustelusta päätellen... on meitä onneksi monia, 'friikkejä' :) mutta joilleki se kondoomi voi olla se ainut vaihtoehto. me ostetaan ihan perus marketista, usein ruokaostoksien yhteydessä. suosituin merkki meillä on sultan sentive.
 
Tainaliini
Meilläkin on käytössä vaan kondomi, kun mikään hormonaalinen ehkäisy ei sopinut. Ollut jo kohta 10v ja aina on pelittänyt. Tilataan netistä suoraan kotiin, mutta ostetaan myös ihan normaaliruokakaupasta muiden ostosten kanssa. suosituimpia merkkejä on on magic, sultan sensitive ja sitten toi safex Sensitive, jota ei menaa saada muualta ku netistä. Sellaiseta kaupasta ku kondominet, ollaan tilailtu (jo useampi vuosi). Tuotteet | Kondominet - helposti ja huomaamattomasti
 
FeverladyVonNippon
Alkuperäinen kirjoittaja pöh;6865036:
Sitä paitsi en ymmärrä, millä laskutavalla saadaan se lopputulos että jos 5 prosentilta naisista kondomi pettää, nämä 5 % tulevat väistämättä raskaaksi?
Siis se 5 % on raskaaksi tulevien naisten määrä, jälkiehkäisyt ym. huomioon ottaen. 5 % ei siis ole hajonneiden kondomien määrä.
 
Vilma
Olen 23-vuotias, seurustellut nykyisen mieheni kanssa kolmisen vuotta ja viimeiset puoli vuotta olemme käyttäneet pelkästään kondomeja ehkäisyyn. Sitä ennen söin pillereitä suunnilleen suhteen alusta asti, mutta noin 2,5 vuoden pillerirumban jälkeen sain tarpeekseni ja päätin lopettaa hormoniehkäisyn kokonaan. Toisin kuin voisi luulla, meidän seksielämämme on - miehenkin mielestä - ollut huomattavasti parempaa sen jälkeen, kun lopetin ylimääräisten hormonien mättämisen. Kokeilin kyllä useaa eri pillerimerkkiä, mutta mikään ei tuntunut sopivan. Ehkä inhottavin oire oli alapään totaalinen kuivuus sekä se, ettei seksi houkuttanut yhtään ja tuntui jotenkin laimealta. Lisäksi suvussani on paljon sydän- ja verisuonitauteja sekä minulla on migreeni, joten pillereiden syöminen alkoi tuntua jo vähän pelottavalta. Olen ollut hurjan tyytyväinen päätökseeni lopettaa hormoniehkäisy. Seksi maistuu taas ja mieliala on hurjan paljon tasaisempi kuin pillereiden käytön aikaan, eikä enää turvota samaan malliin kuin ennen. Meillä ei myöskään ole yksikään kondomi hajonnut tai luiskahtanut paikaltaan koskaan.

Nykyisin tuntuu olevan oletuksena, että hedelmällisessä iässä oleva nainen käyttää hormonaalista ehkäisyä, parisuhdetilanteesta huolimatta. Jos olen kertonut pillereiden lopetuksesta, olen kyselyjä siitä, olemmeko selibaatissa tai yritämmekö lasta. Tietenkään kondomit eivät kaikille sovi, mutta minusta olisi ihan hyvä, jos vaihtoehtoa hormonittomasta ehkäisystä pidettäisiin esillä.
 
tätä mietin
Siis se 5 % on raskaaksi tulevien naisten määrä, jälkiehkäisyt ym. huomioon ottaen. 5 % ei siis ole hajonneiden kondomien määrä.

Onkohan tuo prosenttimäärä miten laskettu? Esim. jollakin kyselyllä, jossa kysytään mitä ehkäisyä käytät. Niihin, jotka sanovat käyttävänsä kondomia voi kuulua näitä tulevaisuuden toivoja, jotka eivät kuitenkaan käytä sitä oikein (esim. laittavat vasta lopussa) tai joka kerta ollenkaan. Vai onko tuo 5% määrä, jonka verran tullaan raskaaksi oikein käytetystä kondomista huolimatta?
 
Viimeksi muokattu:
zirach
Olen harkinnut pillereiden poisjättämistä tässä lähitulevaisuudessa ja mietin mitenkä tuo kondomi meillä toimisi... En ole pillereistä huomannut olevan suurempaa haittaa jos seksihalujen olematonta vähenemistä ei ota huomioon. En myöskään kostu aivan niin helposti kuin ennen. Toisaalta ei mieskään koskaan valittanut, kun esileikiksi riitti puolenminuutin silittely ;) Tarkoituksena olisi hankkia lapsi tässä parin vuoden sisään niin mitenköhän aikaisin nuo pillerit pitäisi jättää pois?

Ja niin, olemme yrittäneet käyttää kondomia ehkäisynä, mutta ongelmana on, että ei saada sitä miehelle mitenkään päälle. Ei vaan yksinkertaisesti mene tai sitten puristaa kivuliaasti. Mieheni on kyllä varsin paksu, eikä pituudessakaan ole puutteita. Osaisiko joku kertoa vähän suurempaa kondomimerkkiä, jos sellaisella onnistuisi? Sitäkin pohdin, että vaikuttaako tuo kondomi tuntoherkkyyteen mitenkä paljon? Että paraneeko kesto esimerkiksi? (Joka ei kyllä olisi kovin hyvä juttu, itse aktit kun pituudeltaan ovat mielestäni nyt ihan jees, ja kestoa kyllä riittää jos on tarvis)
 
FeverladyVonNippon
Alkuperäinen kirjoittaja tätä mietin;10890562:
Onkohan tuo prosenttimäärä miten laskettu? Esim. jollakin kyselyllä, jossa kysytään mitä ehkäisyä käytät. Niihin, jotka sanovat käyttävänsä kondomia voi kuulua näitä tulevaisuuden toivoja, jotka eivät kuitenkaan käytä sitä oikein (esim. laittavat vasta lopussa) tai joka kerta ollenkaan. Vai onko tuo 5% määrä, jonka verran tullaan raskaaksi oikein käytetystä kondomista huolimatta?
Se 5 % sisältää väärin käytetyt kondomit. Jos kondomia käyttää oikein, ehkäisyvarmuus on 97-98 %.
 
mie
Kaikissa suhteissani olen käyttänyt ehkäisynä vain kondomia. Siksi, että en käy lääkärissä. Miehetkään eivät ole valittaneet. On kyllä aika hassu oletus, että heti kun alkaa seurustella niin pitäisi alkaa vetää jotain hormoneja. Just joo, minä en semmoisia suustani alas laita. Sterilisaation pitäisi olla Suomessa helpommin saatavilla.
 
liina
Myös minä jätin hormonaalisen ehkäisyn ... olisikohan kaksi vuotta sitten. Pillerit toimivat hyvin ensimmäiset kolme vuotta, mutta sen jälkeen limakalvot olivat niin rutikuivat, että jokainen yhdyntä kerta sattui, ja hiivatulehduksia oli parin kuukauden välein. Puolen vuoden tauon jälkeen, ( limakalvot palautuivat normaaleiksi), käytin laastareita vielä puolisen vuotta, mutta sitten lopetin nekin. Hormoneilla oli haluton olo, eikä seksi yhtä hyvää kuin ilman. Puolisen vuotta lopetuksen jälkeen vain toinen munasarja toimi kunnolla, kun joka toiset kuukautiset puuttuivat.

Kondomit ovat toimineet hyvin. Eron pillereihin huomaa:

+ edullisempaa (seksiä n. 2 x vk, halvin 10 kpl paketti lähikaupassa 2,5 e)
+ halut normaalit, seksi parempaa
+ ei mielialavaivoja
+ ei tarvitse muistaa ottaa pillereitä
+ ei ohentuvia limakalvoja

- kasvojen iho huono, kuin teininä.
- kuukautiset ovat vähän kivuliaammat

Väittäisin, että omalla kohdalla kondomi paljon tehokkaampi ehkäisymuoto, koska olin niin surkea muistamaan pilleireiden ottoa. Vakituisessa parisuhteessa olevana hyväksyn riskin tulla mahdollisesti raskaaksi. Kondomien käyttäjien leimaaminen vastuuttomiksi on minusta outoa, 98 % ehkäisykö ei ole riittävä? (Ja voisiko joku valaista miten oikein käytettynä ehkäisyteho voi edes pettää?)
 
Pave
Hei te pitkässä suhteessa eläjät!

Käytättekö te kumia ""oikein""?
Me mieheni kanssa ns. lämmitellään paljaaltaan ja asennetaan kumi vasta hetken päästä. Näin on menty jo monta vuotta, eikä raskauksia ole tullut. Ja meidän tilanteessa lapsikin saisi ehdottomasti tulla jos olisi tullakseen.

Jos tauteja täytyy estellä, niin silloinhan kumi taytyy asentaa jo heti ennen sisäänmenoa. Samoin jos haluaa ehkäisyn toimivan luotettavasti. Näin me myös teimme suhteemme alkuaikoina, mutta ei enää nykyään. Mitenkäs te muut?
 
Viimeksi muokattu:
Pave
Hei te pitkässä suhteessa eläjät!

Käytättekö te kumia ""oikein""?
Me mieheni kanssa ns. lämmitellään paljaaltaan ja asennetaan kumi vasta hetken päästä. Näin on menty jo monta vuotta, eikä raskauksia ole tullut. Ja meidän tilanteessa lapsikin saisi ehdottomasti tulla jos olisi tullakseen.

Jos tauteja täytyy estellä, niin silloinhan kumi taytyy asentaa jo heti ennen sisäänmenoa. Samoin jos haluaa ehkäisyn toimivan luotettavasti. Näin me myös teimme suhteemme alkuaikoina, mutta ei enää nykyään. Mitenkäs te muut?
Mekin rakastellaan aluksi paljaalla ja laitan kondomin päälle vähän ennen, kuin laukean tai jos en malta loppettaa, niin vedän ulos ja laukaisen vatsalle. Kondomin laitossa vähän menee fiilis, mutta ei se niin kauheasti haittaa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä