kondylooma ja loppuraskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinetto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinetto

Vieras
olen nyt sitten saanut miheltäni kondylooman tähän loppuraskauteen. Lääkäri sanoi ettei sitä voi hoitaa raskauden tai imetyksen aikana. Mulla ois täs ny viel kk odottamista ja sit imetykset päälle, että pitääkö mun nyt sitten olle kutisevan alapään kanssa vuosi? Ja ei kai sitä sit oo mieheltkää järkee lähtee hoitaa kun eiköhän tuo multa ala kukkiin kuitenki hetikohta? Mitä hemmettiä tässä pitäs tehä?

no enpä tiiä tuota miks ei oo aikasemmin tullu. melkee 4v oltu yhessä ja olen kyllä ollu tosta tietonen kokoajan. voihan olla piilevänä ollu vaik aikasemminki tietty, mut nyt on sit alkanu vaivaamaan.

No kiva tietää et on mahdollista tommenen synnytyksen jälkee häviiminen. Olis kyllä tooosi kiva.

Alkuperäinen kirjoittaja vinetto:
no enpä tiiä tuota miks ei oo aikasemmin tullu. melkee 4v oltu yhessä ja olen kyllä ollu tosta tietonen kokoajan. voihan olla piilevänä ollu vaik aikasemminki tietty, mut nyt on sit alkanu vaivaamaan.

No kiva tietää et on mahdollista tommenen synnytyksen jälkee häviiminen. Olis kyllä tooosi kiva.

Tiiäkkö nää mitä. Mulla oli kans "piilevä" kondylooma siis täysin oireeton. Joka puhkesi vasta kun tulin raskaaksi. Ja hävisi itsestään kun raskaus loppui.

Joten jos ei oireita ei syytä huoleen. Ja jossain vaiheessa ne näkyvätkin rykelmät häviää. Eivätkä kutise. Kuinka paljon sulla on viikkoja. JA voihan se olla että sinä olet aikoinasi miehesi tartuttanut.

mulla oli kondylooma joskus kauan sitten. Sitä hoidettiin jos jonkinlaisin keinoin. Lähti vasta nukutuksessa tehtävällä laserleikkauksella. Sen jälkeen kävin vielä kahden vuoden ajan koepaloissa.

Mä oon joskus vuosia sitten saanut exältäni kondyn ja se puhkesi esikoista odottaessa ihan näppylöiksi (kuulemma ennen papa-kokeita kondyloomaa on tavattu lähinnä raskaana olevilla). Tosiaan raskaus- ja imetysaikana ei mitään tehdä. Imetyksen loppumisen jälkeen sain lääkekuurin (voide) siihen ja sitten vähitellen hävisi. Kokonaan oli pois varmaan puolitoista vuotta puhkeamisesta. Näkyvä muoto siis oli pois, elimistössähän se pysyy. Toisessa raskaudessa ei oo onneksi aktivoitunut.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja häh?:
Ei voi hoitaa? Mut jotenkinhan sen tarttuminen vauvaan synnytyksessä täytyy ehkäistä?

ei sitä voida kokoonaan hoitaa ja varsinkaan raskausaikana ei voida tehdä mitään. ei tartu vauvaan

tiedän, ettei sitä voi kokonaan parantaa, oireita vaan lievittää jos sitä tarkoitat. Ja varmaan mahdollista, ettei esim. tavallisia siihen käytettyjä lääkkeitä voi käyttää raskausaikana. Mutta, JOS on aktiinen ja rakkulainen synnytyksen aikana, kondy voi tarttua vauvaan! Sitä en muista millä tartunta estetään, mutta joku helppo konsti siinä on.

Ei voi hoitaa? Mut jotenkinhan sen tarttuminen vauvaan synnytyksessä täytyy ehkäistä?

ei sitä voida kokoonaan hoitaa ja varsinkaan raskausaikana ei voida tehdä mitään. ei tartu vauvaan

tiedän, ettei sitä voi kokonaan parantaa, oireita vaan lievittää jos sitä tarkoitat. Ja varmaan mahdollista, ettei esim. tavallisia siihen käytettyjä lääkkeitä voi käyttää raskausaikana. Mutta, JOS on aktiinen ja rakkulainen synnytyksen aikana, kondy voi tarttua vauvaan! Sitä en muista millä tartunta estetään, mutta joku helppo konsti siinä on.

Ei mulla ainakaan mitään tehty. Aktiiviseen herpekseen synnytyksessä puututaan, mutta kondyloomalle ei tarvi tehdä mitään

rv 38 :D
Ei se lääkäri osannu tämmösiä kertoo et häviäis synnytyksen jälkee kylläpä on hyvä kuullu. Onneks miehel näkyy vaan ei kutise ni pitää siltä hoitaa sit kun mulla alkaa häviimaan jos ei eiktä häviä ennen.

niin kondylooma on virus siis veressä ja ilmeisesti noi lääkkeet imeytyy lapsen kannalta ikävästi elimistöön. Pitää sitten vaan toivo ettei synnytyksen yhteydessä lapsen tielle satu mitään terävää ettei sen iho mene rikki ja meidän veret siinä kohtaa pääse sekoittumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:

Ei mulla ainakaan mitään tehty. Aktiiviseen herpekseen synnytyksessä puututaan, mutta kondyloomalle ei tarvi tehdä mitään

Ai ? Outoa, mulle taas sanottiin nimenomaan viimeks, että jos ois puhjennut ihan loppuvaiheessa ni joku tollanen esto ois tehty.

kondylooma puhkesi mullakin esikoisen raskauden aikana kanssa kukkaan, ei siitä ole mitään haittaa vauvalle, herpeksestä on. synnytin ihan normisti ja menin tarkastukseen 4kk synnytyksestä niin kaikki oli poistunut itsestään...toista oottaessa ei ole puhjennut.

Alkuperäinen kirjoittaja sama taas:
Ai ? Outoa, mulle taas sanottiin nimenomaan viimeks, että jos ois puhjennut ihan loppuvaiheessa ni joku tollanen esto ois tehty.

No siitä en tiedä onko sillä sitten jotain eroo jos lopussa puhkee... mulla kun se oli heti alkuraskaudesta

Yhteistyössä