kondylooma parilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytykkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytykkä

Vieras
Minulla oli todennäköisesti kondylooman aiheuttamia pieniä näppylöitä(syyliä) joitakin noin vuosi sitten. Pyysin lääkäriltä hoidoksi aldaraa ja näpyt lähtivät eikä niitä ole tullut nyt melkein vuoteen lainkaan. Papa oli myös ok keväällä. Onko nyt tällä hetkellä haittaa, kun miehelläni on pari pientä näppylää? Käsittääkseni niistä ei miehelle ole kuin kosmeettista haittaa. Koska oma kroppani on jo muodostanut vasta-aineet niin nuo hänen näppylänsä eivät aiheuta minulle uusia oireita??koska virushan jo on olemassa. Kuinkahan kauan menee miehelläni, että elimistö hoitaa vasta-ainemuodostuksella näpyt pois? Lääkäriä tuskin tarvitaan, kun näpyt eivät ole lisääntyneet tai kasvaneet.

Kyllä miehilläkin mielestäni kondy kannattaa pois hoitaa, jos lähtee leviämään niin saattaa kyllä tulla todella pahan näköiseksi. Kannattaa siis ainakin seurailla ettei mene pahaksi.

viruksia on yli sata erillaista. ellei ole tasan sama kanta jonka itse sairastit, ei vasta-aineita juuri sille kannalle ole ja sairastut uudestaan. joten ei todellakaan kannata lähteä leikkimään.

on sama kanta, koska sai tartunnan minulta. itselläni ei vaan enää ole oireita ollenkaan. hänellä tuli n.3-4 kk kuluttua kun olimme olleet yhdynnässä. Nyt noin 8 kk tartunnasta hänellä on yksi pienehkö kova näppylä. ei ole levinnyt.

Kondylooma ei aina aiheuta mitään oireita. Siksi se niin salakavala on.

Papa-kokeella voidaan tutkia kondyloomaa muiden asioiden ohessa. Kondylooma ei aina näy siinäkään, mutta sitä voidaan epäillä jatkuvien tulehdustulosten perusteella.

Tarvittaessa tehdään emättimen tähystys ja värjäystesti ja otetaan koepala.

Kondylooma voi näkyä testeissä viikkojen tai kuukausien kuluttua.

Kannattaa kyl varmistaa et se on kondyloomaa ja jos ni pyytää se resepti siihen rasvaan mil voi ite hoitaa sen pois. Mun ukol nimittää se leves ja käytti rasvan (hiton kallis) ja sit se oliki jo liikaa levenny ni joutu siihen höyläykseen.. Se ei ookaan sit enää mukavaa ku ne laittaa joku epiduraalin ja ku pippelii leikellää ja siteitä joutuu vaihtaan aina pissal käynnin jälkeen.. muistan kui tuskasta kipeetä se kuulemma oli. Eli suosittelen, tai ainaki varmistaa et se ei oo kondyloomaa..

Yhteistyössä