Kondylooman tarttuminen EI-seksin välityksellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puistatus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puistatus

Vieras
Minulla on tuttava, jolla on kyseinen (sp)tauti ärhäkkänä versiona, syyliä ilmaantuu aina uudelleen ja uudelleen. Viettäisimme hänen luonaan aikaa aika paljon, jos vain pääsisin yli pelosta, että lapseni saa taudin hänen luotaan(!) Lapset kun kuitenkin ehtivät joka paikkaan (omani nyt 2v) ja hipelöivät joka paikkaa. Siispä voikohan tuo tauti tarttua muuten kuin seksin välityksellä??

Voi tarttua ilman sitä itse aktia. Itse olen saanut sen ennen ku ekaa kertaa tuli seksiä harrastettua. Elämäni ekalla gynekäynnillä otettiin papa ja se luokkaa kaksi ja lisätutkimukset paljasti kondylooman. Sitä en tiedä miten sen oon saanut, toki silloisen poikaystävän kans tuli muuten puuhailtua mut loppuun asti ei menty. Gyne totesi vaan, että mahdollista on mutta harvinaisempaa kuitenkin.

Kondylooma tarttuu pääasiassa sukupuoliteitse. Sormien välityksellä tarttuminen on harvinaista mutta mahdollista ja ilmeisesti on mahdollista, joskin erittäin epätodennäköistä, että tartunnan voi saada saunan lauteiden, vessanpytyn renkaan tms. alustan kautta.

Yhteistyössä