Konjakki-galluppia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sivistäkää, kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sivistäkää, kiitos

Vieras
Tuosta "mitä juotte jouluna"-jutusta, hoksasin, että monelle kuuluu jouluun konjakki.. Ja itse kun en tuon juoman päälle ymmärrä, niin ois kiva tietää, kuinka sen saa "tuntumaan" hyvältä? Lumumba on ainut jutska, missä konjakki putoo(kait se oli konjakki, mitä siihen käytettiin?), mutta otetaanko se yleensä aina ihan sellasenaan, kahvin "vieressä"? Ja mikähän konjakki on sitten se paras tai siis suosituin noin mutu-otannalla?

ei voi sanoo että mikä konjakki olis paras kun varmaan aika harva on maistanu kaikkia...

mutta yleensä VSOP-tasoset on hyviä ja ite tykkään nauttia sen semmosenaan kahvin kanssa, ensin ryyppi kahvia ja perään ryyppi konjamiinia

ei voi sanoo että mikä konjakki olis paras kun varmaan aika harva on maistanu kaikkia...

mutta yleensä VSOP-tasoset on hyviä ja ite tykkään nauttia sen semmosenaan kahvin kanssa, ensin ryyppi kahvia ja perään ryyppi konjamiinia

Maistuuko se muka hyvältä? Hui, mua puistattaa jo sen hajukin ja just ehkä tommosen kaakao-kermavaahtohässäkän kanssa sen saisi alaskin.. Toisaalta, en ymmärrä myöskään viskin tai muunkaan väkevän viinan päälle, niin enpä kait jää paitsi juurikaan mistään. Kiitos sulle kannanotostasi!

On tietenkin makuasia. Lasi konjakkia, lämmin (ei kuuma!) kahvi ja lasi vettä.
Ensin kahvia, hiljokseen juuvaan se suullinen = lämmittää makuhermot vastaanottavaisiksi) sitten konjakkia jota myös pyöritellään hiukan suussa, ei kipata suoraan kurkkuun ja ennen seuraavaa kierrosta puhdistetaan suu vedellä.

Ei kaikki tykkää sikareistakaan. Eikä wiskeistä. Eikä konjakeista.

ainiin konjakeista vielä niin sehän on nyt vaan tavaraa joka tulee cognacin maakunnasta ranskasta eli tarkoitin että monet brandyt ovat parempia kuin monet konjakit. Eroa on vain nimi.

Eli: jos et tykkää, älä ota :)

• Tykkää
Reactions: krut
Kiitos kommenteistanne! Ehkä mä vain olen sellainen olut/punaviini-tyyppi..En siis ymmärrä valkoviinin, saatika boolinkaan päälle, ja punaviini menee just pihvin/pizzan/juustojen kanssa. No, maailmassa lie niin monenlaista alkomahoolia, ettei kaikesta edes kannata tykätä..

Alkuperäinen kirjoittaja sivistäkää:
Kiitos kommenteistanne! Ehkä mä vain olen sellainen olut/punaviini-tyyppi..En siis ymmärrä valkoviinin, saatika boolinkaan päälle, ja punaviini menee just pihvin/pizzan/juustojen kanssa. No, maailmassa lie niin monenlaista alkomahoolia, ettei kaikesta edes kannata tykätä..

Harva konjakkia oikein juomalla juo. Siinä on tärkeätä myös se lämmin tunne kun ottaa kulauksen. Valkoviinissä on tärkeätä valita sellainen josta itse tykkää. Itsen pidän kevyehköstä ja kuivahkosta, kuten Gato Negro Chardonnay. Chileläiset viinit ovat miuutenkin hyviä ja monet edullisiakin.

Yhteistyössä